سویه جدید ویروس کرونا به نام NoCov چیست و آیا باید نگران باشیم؟

[ad_1]

در رفتن ویروس کرونا، نوعی ویروس به نام NeoCov، در سرتاسر جهان خبرساز شده است و برخی آن را با ویروس SARS-CoV-2 که باعث COVID-19 می‌شود، مقایسه می‌کنند. اما این مقایسه واقعا دقیق نیست و قطعا نوع جدیدی نیست.

ویروس NeoCov از نظر ژنتیکی به ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) نزدیک است که از هر سه مرگ یک نفر در اثر این ویروس ایجاد شده است. با این حال، NeoCov هنوز هیچ تهدیدی برای انسان ندارد. بنابراین NeoCov چیست و آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

ویروس‌های SARS-CoV-2، MERS و NeoCov

همه آنها متعلق به گروهی از ویروس ها به نام ویروس های کرونا هستند. صدها ویروس کرونا وجود دارد که بیشتر آنها در حیواناتی مانند خوک، شتر، خفاش و گربه در گردش هستند. برخی از ویروس‌های کرونا می‌توانند انسان را آلوده کرده و علائم خفیف شبیه سرماخوردگی ایجاد کنند.

تنها سه ویروس کرونا در انسان علائم جدی ایجاد می کنند: سندرم تنفسی حاد (SARS) که در سال 2002 ظاهر شد و باعث ایجاد نوع بسیار مسری و بالقوه خطرناک ذات الریه شد. نوعی ویروس کرونا که معمولاً فقط در پستانداران کوچک یافت می شود، تصور می شود که باعث ایجاد جهش می شود که می تواند انسان را آلوده کند.

با توجه به سیاست جداسازی افراد مشکوک به این بیماری و غربالگری همه مسافران هوایی، از سال 2004 تاکنون هیچ مورد جدیدی از سارس گزارش نشده است.

سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) اولین بار از شتر به انسان منتقل شد. این ویروس برای اولین بار در سال 2012 شناسایی شد و هنوز به طور گسترده و محلی در حال گسترش است. موریس می تواند با تب و سرفه شروع شود و می تواند باعث ذات الریه و مشکلات تنفسی شود.

ویروس کرونا

ویروس کووید 19: ویروس SARS-CoV-2 باعث ویروس کرونا 2019 (یا COVID-19) می شود. این ویروس برای اولین بار در دسامبر 2019 در چین شناسایی شد و در 11 مارس 2020، سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را یک اپیدمی جهانی اعلام کرد.

ویروس NeoCov اولین بار در سال 2011 شناسایی شد و مشخص شد که گونه ای از خفاش به نام Neoromicia را آلوده می کند که در برخی از مناطق آفریقا شایع تر است. NeoCov برای آلوده کردن انسان شناخته نشده است. با این حال، دانشمندان در چین که در حال مطالعه آن بودند، هنگامی که اعلام کردند NeoCov می‌تواند در آینده بر انسان‌ها تأثیر بگذارد، وحشت گسترده‌ای ایجاد کردند. تحقیقات در مورد ویروس هایی که می توانند بین حیوانات و انسان ها منتقل شوند همیشه ارزشمند است، اما در شرایط آب و هوایی کنونی مهم است که نگران آن نباشیم.

این مطالعه نشان می دهد که NeoCov می تواند به گیرنده های خارجی سلول های خفاش به نام گیرنده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE2) متصل شود و باعث عفونت شود. ACE2 یک پروتئین گیرنده بر روی انواع مختلف سلول ها است که نقطه ورود ویروس کرونا را برای اتصال و ورود به بدن فراهم می کند. اگرچه گیرنده های ACE2 روی سلول های انسانی نیز وجود دارند، اما با گیرنده های BAT ACE2 متفاوت هستند و NeoCov قادر به اتصال آنها و آلوده کردن انسان ها نیست.

با این حال، استدلال شده است که با اصلاحات صحیح، NeoCov می تواند به طور بالقوه به انسان سرایت کند. محققان همان تغییر را در دامنه اتصال گیرنده NeoCov شناسایی کرده اند که برای دستیابی به این رویداد مورد نیاز است، اما این فقط در آزمایشگاه امکان پذیر است. با توجه به شباهت ژنتیکی آن به عطارد، این ترس عمومی را ایجاد کرده است که اگر این بیماری به انسان مبتلا شود، میزان مرگ و میر آن برابر با یک در سه خواهد بود، اما اینها همه حدس و گمان و زندگی واقعی است، من آن را مشاهده نمی کنم. محققان همچنین دریافتند که آنتی بادی های MERS یا COVID-19 ویروس NeoCov را خنثی نمی کنند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما