شاهین اتوماتیک کی موجود می شود؟

[ad_1]

در رفتن اردیبهشت ماه سال جاری مدیرعامل سایپا از ساخت و تحویل یک دستگاه فالکن اتوماتیک در نیمه دوم دهه 1400 خبر داد. اما اکنون با گذشت 55 روز از فصل زمستان، عرضه این محصول هنوز آغاز نشده است. اما آخرین اخبار در مورد شاهین اتوماتیک مربوط به اواسط ژانویه است. در همین راستا یک ماه پیش برخی رسانه های حوزه خودرو با انتشار تصاویری از این محصول در مراکز تست فنی، از نزدیک شدن ساپیا به عرضه تشعشعات اتوماتیک خبر دادند.

به گزارش فرارو، بررسی های اخیر نشان می دهد مسئولان سایپا برای هماهنگی عرضه نسخه جدید با نسخه های بیست گانه سال قبل، پیش فروش هاکس های اتوماتیک را تا پایان اسفند و تحویل آن ها در فروردین 1400 به تعویق انداخته اند. در واقع تا پایان مارس 2016، جاده نارنجی رنگ فروش تجهیزات را آغاز کرده بود و تنها چند روز مانده به پایان سال، اولین دستگاه ها را تحویل دادند. با این حال، بعید است که چنین رویدادی در انتظار فالکون اتوماتیک باشد.

هنوز مسئولان این شرکت خودروسازی درباره قیمت نهایی و احتمالی تیرآهن اتوماتیک اظهار نظری نکرده اند. اما در حال حاضر تارا اتوماتیک ایران خودرو رقیب اصلی شاهین اتوماتیک سایپا قیمت کارخانه ای 415 میلیون تومان دارد. به همین دلیل به نظر می رسد که نسخه اتوماتیک فالکون قیمتی کمتر از آن نخواهد داشت.

نسخه دنده شاهین در حال حاضر در کارخانه با قیمت 343 میلیون تومان و نسخه دنده تارا با قیمت 293 میلیون تومان به فروش می رسد. به همین دلیل احتمال می رود قیمت تمام فالکن های اتوماتیک به 450 میلیون تومان برای مصرف کنندگان افزایش یابد. با این حال باید منتظر عرضه و قیمت گذاری محصولات جدید سایپا باشیم.

شاهین اتوماتیک محصول جدید سایپا در سال 1400

چه تغییراتی در شاهین اتوماتیک اعمال خواهد شد؟

بررسی تصاویر منتشر شده در مرکز معاینه فنی سایپا شاهین اتوماتیک نشان می دهد که تغییرات بدنه چندان قابل توجه نیست. در نسخه جدید لوگوی شاهین رای در صندوق عقب قرار گرفته و کلمه شاهین به فارسی نویسی تغییر یافته است.

علاوه بر این، جعبه دنده جدید با علامت “CVT” روی خودرو مشخص شده است.

اما در قسمت فنی امیرحسین طبی جماعت رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا از تجهیز بلبرینگ اتوماتیک به گیربکس CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ خبر داد.

این گیربکس نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. علاوه بر این، گیربکس دارای ساختار صندوق عقب است که به راننده امکان تعویض دنده را به صورت دستی و خودکار می دهد. همچنین دو حالت رانندگی عادی و برفی وجود دارد.

شاهین اتوماتیک محصول جدید سایپا در سال 1400

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

آنچه تاکنون تصمیم گرفته شده این است که پیشرانه فالکون اتوماتیک تغییری نکرده و با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ M15TC ارائه می شود. این موتور قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت با 178 نیوتن متر گشتاور است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است و ظرفیت باک آن همچنان 47 لیتر است.

اطلاعاتی در مورد ویژگی های ایمنی و رفاهی شاهین اتوماتیک هنوز منتشر نشده است و مشخص نیست که نسخه های اولیه و کامل آپشن چه خواهند بود. اما به نظر می رسد که یاتاقان اتوماتیک پایه همچنان ویژگی های نسخه دنده ای را دارد. از ویژگی های این خودرو می توان به چراغ های روز، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سانروف، استارت دکمه ای، سنسور نور، فرمان برقی، چرخ آلیاژی 15 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب ABS، EBD، چرم مصنوعی. شامل تزئینات داخلی، آینه برقی تاشو، صفحه نمایش لمسی، تهویه خودکار، سنسور فشار باد لاستیک و غیره.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما