شرکت سوئدی SAAB ادعا می کند فولاد بدون کربن تولید می کند

[ad_1]

تولیدکننده مشهور سوئدی فولاد SSAB در نظر دارد تا سال 2025 میزان انتشار CO2 خود را با استفاده از هیدروژن 25 درصد کاهش دهد.

روش جدید به عنوان فولاد سبز هیدروژنی (H2GS) شناخته می شود. اجازه تولید فولاد بدون CO2 را می دهد. فولادساز سوئدی با پشتیبانی مرسدس بنز قصد دارد از این روش جدید استفاده کند. مرسدس بنز در حال حاضر سهامی در این شرکت سوئدی دارد.

در حال حاضر حدود 6 تا 7 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان توسط تولید فولاد تولید می شود. حدود 1.7 تن CO2 در هر تن تولید می شود.

بیشتر آلودگی مربوط به نشت سنگ آهن است. در واقع فولاد آلیاژی از چدن است و از کربن و سایر افزودنی ها می توان برای ساخت آلیاژهای فولاد استفاده کرد. به عنوان مثال ، تولید فولاد ضد زنگ با افزودن کروم به مخلوط امکان پذیر است.

مرحله اول تولید سنگ آهن از چدن در کوره است. در نتیجه ، سوزاندن کک آهن خام با درصد بالای کربن ، مونوکسید کربن تولید می کند. سپس اتم های اکسیژن اکسید آهن با CO (مونوکسید کربن) ترکیب شده و CO2 تشکیل می دهند. در واقع ، این مرحله اولیه است که جزء اصلی تولید CO2 است.

در روش جدید ، امکان کاهش تولید مستقیم هیدروژن وجود دارد.

در شیمی ، فرآیند آزادسازی آهن با حذف اکسیدها ، اتم های اکسیژن ، مانند اکسین آهن ، فرآیند احیا نامیده می شود.

این فرایند دقیقاً برعکس اکسیداسیون است ، که در آن ، به عنوان مثال ، اتم اکسیژن با آهن ترکیب شده و اکسید آهن را تشکیل می دهد. وقتی اجسام فولادی زنگ می زنند ، در واقع اکسید می شوند.

در روش جدید ، هیدروژن مورد استفاده برای احتراق کوره به طور مستقیم با اکسید آهن ترکیب شده و آب و شمش آهن را تشکیل می دهد.

روش تولید جدید یک سرمایه گذاری مشترک بین SSAB ، LKAB و Vattenfall است که از سال 2016 روی این مفهوم کار می کنند.

با اجرای این روش تولید ، انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای در سوئد حدود 10 درصد و در فنلاند 7 درصد کاهش یابد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما