شما نمی توانید انتظار خرید واکسن آمریکایی را داشته باشید

[ad_1]

جماران: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفته است که بر اساس دستورات صادر شده علیه ایران، پول ایران ضبط شده است، بنابراین نمی توان انتظار خرید واکسن آمریکا را داشت.

کمال خرازی در گفت و گو با واحد مرکزی خبر، درباره شبهات و فضای ایجاد شده در رسانه های فارسی زبان درباره اصالت واکسن ایرانی کرونا گفت: آنها خائنانی هستند که آمریکایی ها و عده ای از عرب ها به آنها می گویند دستمزد برای مقابله با آنها. کشور. “

وی گفت: “هر کاری که بکنیم، به هر حال شکل خواهد گرفت. مهم این است که ایران توانایی تولید واکسن خود را داشته باشد و این یک افتخار است.”

خرازی: نمی توان انتظار خرید واکسن آمریکایی را داشت

خرازی گفت: البته مراحل آزمایش بالینی این واکسن باید طی شود تا اثربخشی آن نشان داده شود که این اقدامات ادامه دارد و ابتدا باید در یک گروه کوچک بدون عارضه آزمایش شود و سپس آنقدر آماده شود که ستاد اجرایی به دستور امام خمینی (ره) در حال ارائه تسهیلات برای تولید کارخانه خود و واکسیناسیون همه مردم است.

وی افزود: در عین حال دولت در حال بررسی تامین واکسن از خارج است، گفت: هرگونه تجارت با آمریکا با دلار انجام می شود. او با مانعی روبرو خواهد شد و در اوتورن نیویورک متوقف خواهد شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دستورات زیادی به ایران صادر شده است که هر پولی که در آنجا پیدا می شود توقیف شود، بنابراین نمی توان انتظار داشت که آمریکا بتواند واکسن را خریداری کند.

خرازی افزود: البته می گویند مجوز داده اند اما در عمل جلوی نقل و انتقالات مالی را می گیرند.

وی گفت: در هر صورت هم واکسن‌های خارجی و هم واکسن‌های ساخت داخل که جوابگوی نتایج باشد، می‌تواند نیاز مردم را برآورده کند و از مرگ کرونا جلوگیری کند.

خرازی با مخالفت با صادرات دارو به بیماران سرطانی و همچنین تناقض احتمالی در موافقت با صادرات واکسن کرونا به ایران گفت: باید از پولی که در این کشور داریم برای خرید واکسن استفاده کنیم اما هست. در عمل امکان پذیر نیست، زیرا آنها آن را خواهند گرفت.

وی افزود: بنابراین درست است که ظاهر قضیه را حفظ کردند اما در باطن مانع از اجرای آن شدند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی دارید واکسن ایرانی کرونا را با اطمینان به دانشمندان کشورمان بدهید، تاکید کرد: بله، آماده هستم. خدا را شکر تا به حال بیماری عروق کرونر قلب نداشته ام و آماده دریافت این واکسن هستم.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما