شما هم باید از این مواد مفید بترسید!

[ad_1]

اگر بر این باور هستید که هر چه میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، سلامتی شما بهتر خواهد بود، اکنون وقت آن است که در مورد آن تجدید نظر کنید.

دویچه وله به نقل از ریدرز دایجست نوشت: کارشناسان هشدار می دهند که پرخوری و پرخوری، هر چقدر هم که سالم باشد، مجاز نیست و سلامت شما را به خطر می اندازد. برخی از غذاهای سالم که نباید در مصرف آنها زیاده روی شود عبارتند از:

کلم بروکلی

این یک غذای فوق‌العاده مملو از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، اما زمانی که کلم بروکلی در مقادیر زیاد استفاده شود می‌تواند باعث کم‌کاری تیروئید شود. این سبزی حاوی تیوسیانات است که می تواند جذب ید را برای بدن دشوار کند.

شیر بادام و آب سبزیجات

مشکل جایگزین های شیر گاو مانند شیر بادام، جو، کنف، سویا، نارگیل و غیره این است که آنها اغلب بیش از حد فرآوری شده و حاوی قند زیادی هستند. در واقع شیره این گیاهان معمولاً کمتر حاوی گیاه واقعی است. به عنوان مثال، یک لیوان شیر بادام متوسط ​​فقط چهار عدد بادام دارد.

چای سبز

این چای سرشار از کاتچین یا آنتی اکسیدان های قوی است که به مبارزه با سرطان، التهاب و بیماری های قلبی کمک می کند. با این حال، تانن موجود در چای سبز می‌تواند در جذب «آهن غیرهم» (آهن منبع گیاهی) نیز اختلال ایجاد کند، بنابراین اگر سطح آهن پایینی دارید یا در معرض خطر کمبود آهن هستید، از نوشیدن چای سبز همراه با وعده‌های غذایی خودداری کنید.

موسمبی

در حالی که مرکبات برای اکثر افراد سالم هستند، مرکباتی مانند گریپ فروت می توانند با فهرست طولانی از داروها، از جمله برخی استاتین ها و آنتی هیستامین ها تداخل داشته باشند. اگر دارو مصرف می کنید، همیشه با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می توانید مرکبات را با خیال راحت مصرف کنید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای ممکن است یک منبع غلات کامل باشد، اما بسته به جایی که رشد می کند، ممکن است حاوی سطوح بالاتر آرسنیک نسبت به برنج سفید باشد. استفاده روزانه از محصولات با برنج قهوه ای و مشتقات برنج قهوه ای ممکن است قرار گرفتن در معرض آرسنیک را افزایش دهد. مسمومیت با آرسنیک در صورت عدم درمان می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی و حتی مرگ شود.

اسفناج

اکثر مردم به اندازه کافی سبزیجات برگدار را همراه با اسفناج در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. سبزیجات برگ دار منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی کم کالری از جمله منیزیم، لوتئین، اسید فولیک و ویتامین K هستند. اما رایج ترین نوع سنگ کلیه به نام اگزالات کلسیم می تواند برای افراد مبتلا به سنگ کلیه مشکل ساز باشد، زیرا حاوی سطوح بالایی از اگزالات است که می تواند منجر به سنگ کلیه در افراد در معرض خطر شود.

اب

نوشیدن بیش از حد آب در مدت زمان بسیار کوتاه می تواند تعادل الکترولیت ها را به هم بزند و منجر به کاهش خطرناک سدیم در بدن شود.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما