صحنه های مختلف جنگ در اوکراین احتمالا «کیف» به دست نیروهای پوتین بیفتد

[ad_1]

در رفتن عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین سرانجام بامداد پنجشنبه 26 مارس به دستور ولادیمیر پوتین در چندین شهر شرق و شمال شرق این کشور آغاز شد. این حملات پس از سخنرانی تلویزیونی پوتین آغاز شد و جنگنده های روسی به چندین شهر در شرق و شمال شرق اوکراین حمله کردند، راکت شلیک کردند و نیروها را در سواحل جنوبی اوکراین از جمله کیف، پایتخت و خارکف مستقر کردند. انفجارهای شدیدی در بسیاری از شهرها شنیده شد.

اکونومیست گزارش می دهد که “حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، که مدت ها منتظر آن بود و بارها توسط غرب تکذیب شد، با موشک های کروز، توپخانه و سایر سلاح ها قبل از طلوع آفتاب در 24 فوریه آغاز خواهد شد.” اکونومیست گزارش می دهد. این انفجارها در فرودگاه اصلی کیف و همچنین شهرهای دیگر رخ داد. گستره این حمله بلافاصله مشخص نیست، اما همه شواهد حاکی از یک عملیات گسترده است.

به نوشته اکونومیست، اکنون که خصومت ها آغاز شده است، مهم ترین سوال این است که روسیه تا چه اندازه آماده تسلط بر همسایه خود است. یکی از احتمالات این است که هدف اصلی آن اشغال تمام سرزمین های مورد ادعای دولت روسیه باشد. نبرد به اندازه کافی برای دونباس بد خواهد بود. با این حال، از ژانویه، مقامات امنیتی غربی هشدار داده اند که پوتین در حال انجام یک حمله بزرگ برای سرنگونی دولت اوکراین است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفته اند که روسیه احتمالاً کیف، پایتخت اوکراین را هدف قرار خواهد داد. مقامات ناتو با ارزیابی های انگلیس و آمریکا موافق هستند. نیروهای روسیه در جنوب بلاروس در هفته‌های اخیر به مرز نزدیک‌تر شده‌اند و بسیاری از سربازان آن‌ها از نظر استراتژیک سازماندهی شده‌اند تا به پوتین اجازه دهند تا به سرعت به سمت جنوب به سمت کیف پیشروی کند.

اوکراین بیش از 44 میلیون نفر جمعیت دارد که تقریباً دو برابر افغانستان و عراق است که به ترتیب در سال 2001 و 2003 توسط ایالات متحده و متحدانش اشغال شده بودند و در پی قیام های خونین تلاش می کرد آنها را مهار کند. با این حال، مایکل کافمن، کارشناس نیروهای مسلح روسیه می گوید که تجاوز روسیه برای اشغال شرق اوکراین کافی است.

صحنه های مختلف جنگ در اوکراین  احتمال سقوط پوتین با اوکراین چه خواهد کرد؟
پیرمحمد ملازهی کارشناس امور بین الملل گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه حمله روسیه به اوکراین با دو هدف اصلی انجام شد، گفت: در وهله اول پوتین می خواهد استان های دونتسک و لوهانسک را به روسیه الحاق کند که 100 درصد محقق شده است و در جای دیگر روس ها می خواهند. تضمینی از سوی ایالات متحده و اتحادیه است.» آنها اروپایی هایی هستند که سعی می کنند از گسترش ناتو به شرق جلوگیری کنند و به نوعی اوکراین را به خطر انداخته اند.

وی با بیان اینکه ممکن است کیف در ساعات و روزهای آینده سقوط کند، گفت: «اگر پوتین نمی‌خواهد این منطقه به روسیه ضمیمه شود، احتمالاً دولت مرکزی اوکراین را تغییر خواهد داد، هرچند که بعید است». .

وی افزود: بنابراین می توان گفت که اگر روسیه به پیشروی خود در خاک اوکراین ادامه دهد، روسیه با شرایطی مانند استعفا و استعفای زالنسکی رئیس جمهور اوکراین و تضمین آمریکا می تواند به جنگ پایان دهد و اوکراین به آن ملحق نخواهد شد. ناتو، اما باید دید.” آینده پیشرفت به کجا خواهد رفت؟ از سوی دیگر، با توجه به افزایش تنش بین بلوک شرق و غرب، احتمال تهاجم چین به تایوان زیاد است، هرچند بعید است، زیرا چین گفته است در صورت استقلال تایوان به این جزیره حمله خواهد کرد. این احتمال را نمی توان رد کرد.

او گفت که احتمال درگیری طولانی مدت در اوکراین وجود دارد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین ادامه خواهند داد، اما نکته مهم این است که پوتین تا چه زمانی می‌خواهد این بازی را ادامه دهد، چه بخواهد فقط دو استان شرقی اوکراین را اشغال کند و چه می‌خواهد. علاوه بر این، هفته آینده مشخص خواهد شد و می تواند آینده جنگ در اوکراین را حداقل در کوتاه مدت تعیین کند.

وی با اشاره به وابستگی اروپا به گاز روسیه گفت: با توجه به اینکه روسیه حدود 40 درصد گاز روسیه را تامین می کند، اروپا آنطور که باید قادر به رقابت با روسیه نخواهد بود، اگرچه سطح مبادلات روسیه با کشورهای غربی کاهش خواهد یافت، اما نمی توانیم با روسیه رقابت کند. انتظار پاسخ قاطعی را داشته باشید که اقتصاد روسیه را آرام کند.

او می‌گوید مهم‌ترین سلاح غرب علیه روسیه در حال حاضر ابزار تحریم است که در کوتاه‌مدت برای روسیه مشکلی ایجاد نمی‌کند، هرچند در بلندمدت در صورت افزایش تنش‌ها، تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش می‌دهد. دردسرهای زیادی ایجاد می کند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما