طالبان: هیچکس حق ندارد در مورد پول افغانستان تصمیم بگیرد.

[ad_1]

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، تصمیم اخیر بایدن را “اشتباه و ناعادلانه” و اقدامی علیه مردم و بشریت افغانستان دانست.

به گزارش ایسنا، نعیم در گفت و گو با برنامه سوریه شبکه الجزیره افزود که سپرده های افغانستان در بانک های آمریکا متعلق به مقامات طالبان نیست، بلکه متعلق به افراد مختلف از هر طبقه است.

نعیم از جامعه جهانی و به گفته وی آمریکایی های “عاقل” خواست که در وهله اول از تصمیم بایدن دفاع کنند تا از انسانیت و حمایت از حقوق زنان و کودکان افغان حمایت کنند.

وی افزود: “هیچکس حق ندارد مردم افغانستان را از پس گرفتن پول هایشان باز دارد و هیچکس جز دولت فعلی نمی تواند مطالبات مردم افغانستان از جمله این تصمیم را نمایندگی کند.”

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً فرمانی را امضا کرده است که بر اساس آن 7 میلیارد ارب از سپرده های مسدود شده دولت افغانستان در بانک های ایالات متحده مصادره می شود که نیمی از آن برای غرامت به خانواده های قربانیان 11 سپتامبر استفاده می شود.

“تقصیر مردم افغانستان چیست؟”

“مشکلی که مردم ما با آن روبرو هستند به مراتب بیشتر از آن چیزی است که دولت با آن مواجه است. آیا این به مردم مربوط نمی شود، اگر بخواهند یک فرد خاص را مجازات کنند، قربانیان مردم افغانستان هستند و بالاخره یک انسان است. همدردی. مشکل.”

نعیم افزود: شنیده‌ایم که تصمیم آمریکا مقدماتی است و نهایی نیست و اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم به نفع مردم افغانستان و آزادسازی دارایی‌های مالی مسدود شده مردم افغانستان در بانک‌های آمریکا انجام دهیم.

یک مقام ارشد کاخ سفید اخیرا در یک کنفرانس خبری گفت که دخالت بایدن در اموال افغانستان از نظر قانونی پیچیده است و گفت که مذاکرات امروز آغاز روندی است که ممکن است ماه ها طول بکشد.

نعیم گفت: «این تصمیم به مردم افغانستان صدمه می زند و به طور کلی رنج کودکان، زنان و مردم افغانستان را افزایش می دهد.

سخنگوی طالبان افزود: ما نه تنها این رفتار عجیب را محکوم می کنیم، بلکه تقریباً تمام دنیا با ما موافق هستند، حتی برخی از آمریکایی های خردمند نیز این تصمیم را محکوم کرده اند.

وی گفت: هیچکس حق ندارد در مورد پول مردم ما قضاوت کند زیرا با موازین و استانداردهای بین المللی مطابقت ندارد و خلاف عقل و منطق است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که دستور ایالات متحده که می گوید مرکزی 3.5 میلیارد از بانک مرکزی افغانستان برای ارائه “کمک های بشردوستانه” به مردم افغانستان استفاده می شود، توسط دولت طالبان ضبط نشده است. یک معجزه و یک شوخی، زیرا هیچ حزب و کشوری جز دولت فعلی نماینده افغان ها نیست.»

“اگر این پول به دست عده ای یا جنبش طالبان نمی رفت، زودتر می گفتیم که به آن نیازی نداریم. کمک های بشردوستانه ای که به افغانستان می رسد برای ما نیست، بلکه برای مردم ماست و” آنها خواهند آمد و ما می آیند. نماینده آنها خواهد بود.”

نعیم با کنایه پرسید: آیا بایدن رئیس جمهور مردم افغانستان است؟ آیا او نماینده مردم افغانستان است؟ چگونه می توان این را پذیرفت؟ می آید بین مردم تقسیم کند؟! “

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به الجزیره گفت که اگر تصمیم ایالات متحده عملی شود، با “بهترین راه حل” روبرو خواهد شد: درک مسیر مذاکره. این سیاست و موضع ما در قبال چالش ها و هر موضوعی است و می خواهیم این موضوع و سایر موضوعات در آینده اجرایی شود.

وی گفت: ما به آمریکایی ها و به طور کلی به جامعه جهانی می گوییم که بحث مجازات یک مقام یا یک فرد است، ما در مورد حقوق یک ملت صحبت می کنیم.

نعیم با اشاره به ادامه گفت‌وگوها و دیدارهای مستقیم با واشنگتن، بر تمایل کابل برای ادامه روند گفت‌وگو برای حل مسایل باقی‌مانده تاکید کرد و گفت: ما آماده‌ایم.

سخنگوی طالبان با اشاره به وقایع 24 اسد گفت که تغییرات در مسئله افغانستان حساب غرب را که انتظار نداشتند طالبان تا چند روز دیگر به قدرت برسند، بهم ریخته است.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما