طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو

[ad_1]

فراد سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین مواد غذایی در جهان است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیب کلی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالادها معمولاً سرد هستند و علاوه بر سبزیجات، غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا پخته، پاستا، نان تست، آجیل، پنیر و غیره مصرف می شود. می توان به آن اضافه کرد که در این صورت ارزش غذایی آنها بیشتر است. و باید به عنوان غذای اصلی مصرف شود.

به گزارش فرارو، سالاد مرغ و کاهو نوعی سالاد سرد است که شامل سبزیجاتی مانند کاهو و جعفری می شود. از سینه مرغ نیز استفاده می شود، بنابراین یک غذای کامل و مقوی است. این سالاد خوشمزه طعم بی نظیری دارد که توصیه می کنیم آن را در خانه درست کنید. در ادامه این مطلب همراه با آموزش سالاد مرغ و کاهو نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه این سالاد تقدیم شما کاربران عزیز می شود.

مواد لازم برای سالاد مرغ و کاهو

کاهو: 1 بوته متوسط
سینه مرغ: نیم سینه پر
جعفری و شوید خرد شده: 1 لیوان
ذرت پخته: نصف لیوان
نخود فرنگی: نصف لیوان
سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو: نصف فنجان
نمک و فلفل: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

مرغ

نکات مرغ

مهم ترین نکته در انتخاب انواع غذاها، انتخاب غذاهای سالم و تازه است. هنگام انتخاب مرغ، حتماً مفاصل را بررسی کنید، مانند ران ها و بال ها. زیرا به زودی در مورد بقا و سلامت جوجه های این منطقه تصمیم گیری خواهد شد. اگر از این قسمت ها بوی نامطبوع خارج شود. یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید مرغ های خیلی خیس را انتخاب نکنید. رطوبت بالای مرغ نشان می دهد که مرغ از قبل منجمد شده است. اگر از مرغ های بسته بندی استفاده می کنید، تاریخ را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب در آن وجود ندارد.

نکاتی برای نخود فرنگی

نخود فرنگی

نخود فرنگی در بین ما ایرانی ها سبزی چندان پرطرفداری نیست و معمولاً جایگاه خاصی در سبد غذایی ما ندارد. اگر خواص آن را بدانید، می توانید نظر خود را در مورد این سبزی غنی تغییر دهید. اول از همه، نخود فرنگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین C است. دوستدار قلب و کم کالری و چربی است. در نتیجه، برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، گزینه بسیار خوبی است. غلاف نخود مرغوب به رنگ سبز تیره است. دانه ها کاملا گرد و چمن سبز است.

می توانید نخود فرنگی را در آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بپزد. اگر می خواهید رنگ سبز نخود فرنگی حفظ شود، بهتر است ابتدا آب را بجوشانید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و نخود فرنگی را در آب جوش بریزید. بعد از اینکه نخودها برای چند دقیقه پخته شدند، آنها را بردارید. اگر از کنسرو نخود و ذرت استفاده می کنید، حتما قوطی ها را به مدت 20 دقیقه در آب جوش بجوشانید. سپس نخودها را صاف کرده و زیر آب سرد قرار دهید. وقتی آب نخود کاملاً کشیده شد، آن را به سالاد اضافه کنید.

نکاتی در مورد سس مایونز

سس مایونز

وقتی سس مایونز یکی از مواد تشکیل دهنده غذا یا سالاد است، برخی می پرسند آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این یک موضوع سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا نمی خواهید از سس مایونز به دلیل کالری بالای آن استفاده کنید، می توانید ماست یا ماست پرچرب را جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب می سازد. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. می توانید مقدار سس مایونز را در تخم مرغ نصف کرده و با ماست پرچرب مخلوط کنید.

طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو

۱- ابتدا سینه مرغ را با نصف لیوان آب، ۲ حبه سیر، کمی نمک و فلفل سیاه بپزید. وقتی سینه مرغ پخته و خنک شد، آن را به صورت نوار برش دهید.

2- کاهو را خوب بشویید و سپس به صورت نواری خرد کنید. یک برگ کاهو را امتحان کنید. جعفری و شوید را بعد از خوب شستن و گرفتن آب اضافی خرد کنید.

3- مرغ را با کاهو، جعفری و شوید خرد شده قرار دهید. سپس ذرت و نخود پخته شده را اضافه کنید.

در ظرف دیگری سس مایونز را با آب لیمو ترش، نمک و فلفل مخلوط کرده و به کاسه سالاد اضافه کنید. با استفاده از دو قاشق غذاخوری همه مواد سالاد را برعکس کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کل سالاد به سس آغشته شود. سپس ظرف سالاد را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از این مدت سرو کنید. نوش جان.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما