طرز تهیه سوپ بلدرچین; مقوی و خوشمزه

[ad_1]

فراد سوپ یکی از محبوب ترین تنقلات در جهان است که در بسیاری از رستوران ها به عنوان میان وعده و غذای اصلی با طعم های مختلف سرو می شود. این سوپ همچنین به دلیل داشتن لبنیات مانند سبزیجات، مرغ، حبوبات و شیر یا خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند جایگزین خوبی برای وعده های غذایی اصلی به خصوص شام باشد. خوردن سوپ در فصل سرد نیز بسیار لذت بخش است.

به گزارش فرارو؛ سوپ بلدرچین یکی از مغذی‌ترین و مقوی‌ترین سوپ‌هایی است که با خواصی که دارد بسیار عالی است و برای تامین انرژی روزانه گزینه‌ای عالی است. این سوپ برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب بسیار مفید و موثر است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سوپ بلدرچین برای کودکان 8 ماه به بالا نیز غذای خوبی است. در این مطلب با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه این سوپ مفید در خانه، با طرز تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه و بسیار مقوی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ بلدرچین

بلدرچین: 4 عدد
پیاز: ۲ عدد
هویج: 5 عدد
سیب زمینی: 2 عدد
عدس: نصف لیوان
جو پوست کنده: 1 لیوان
گشنیز خرد شده: یک چهارم فنجان
جعفری خرد شده: نصف لیوان
قرص استوک: 2 عدد
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم
آبلیمو: به میزان دلخواه
آب جوش: 5 لیوان

نکاتی در مورد مواد اولیه

بلدرچین

نکاتی برای بلدرچین

بلدرچین پرنده کوچکی است که گوشت و تخم مرغ می خورد. گوشت بلدرچین حاوی کلسیم، آهن، روی، فسفات و انواع ویتامین های B، D، A و K است. گوشت بلدرچین برای درمان کم خونی، حفظ استخوان های قوی، ترمیم بافت های آسیب دیده، مراقبت از سلامت قلب و مراقبت از پوست بسیار مفید است. هنگام خرید گوشت بلدرچین حتما به تاریخ انقضای روی بسته توجه کنید.

گوشت بلدرچین تازه باید بدون بو و بدون فضولات پرندگان باشد. گوشت گدازه خام را می توانید به مدت 2 روز در یخچال نگهداری کنید و اگر می خواهید مدت زیادی نگه دارید حتما گوشت گدازه را در فریزر نگهداری کنید. سعی کنید گوشت گدازه را از خواربار فروشی های معتبر تهیه کنید.

نکاتی در مورد قرص های استوک

قرص های استوک

ساقه یا آبگوشت، مرغ، ماهی یا ساقه سبزیجات از حرارت دادن استخوان ها با سبزیجات و مقدار محدودی ادویه تهیه می شود. استاک در انواع سوپ ها، سس ها، خورش ها و البته بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود و تاثیر مثبتی در طعم غذا دارد. می توانید سهام خود را در خانه تهیه کنید یا از سوپرمارکت آماده بخرید. توجه داشته باشید که ترکیب استوک حاوی نمک است. بنابراین اگر از آن استفاده می کنید، در آخر غذا را میل کنید و در صورت نیاز نمک اضافه کنید.

نکاتی در مورد پیاز

یک پیاز

برای خلاصه کردن استفاده از انواع پیاز، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیاز است شروع کنیم. این پیاز بهترین انتخاب برای پخت و پز است. طعم پیاز سفید ملایم تر از پیاز زرد است. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و دیپ مصرف کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی نیز انتخابی عالی است.

پیاز قرمز فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب نیز استفاده کرد. علاوه بر این، برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخابی عالی است. پیاز قرمز به غذا طعم کافی نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده نمی شود

طرز تهیه سوپ بلدرچین

1- ابتدا پیازها را خرد یا رنده کنید. سپس در قابلمه بریزید و با کمی روغن و نمک تفت دهید. وقتی پیاز سبک و نرم شد، گدازه را روی پیاز بگذارید و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا پرنده های کوچک با پیاز و ادویه جات بپزند.

۲- در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا رنگ رب باز شود. سپس هویج رنده شده + پوره سیب زمینی + عدس و جو پوست کنده را که از قبل در قابلمه خیس کرده اید اضافه کنید و آب جوش را اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ بجوشد؛ سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق را کم کنید. اجازه دهید گدازه حدود 1 ساعت بپزد.

سوپ بلدرچین

3- بعد از این مدت گدازه را از قابلمه خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس گوشت بلدرچین را خرد کرده و استخوان آن را جدا کنید. در این مرحله، قرص های استاک را با گشنیز خرد شده به قابلمه اضافه کنید و گوشت بلدرچین را دوباره داخل سوپ اضافه کنید. در قابلمه را بپوشانید و بگذارید سوپ 1 ساعت دیگر بماند.

4- در مرحله آخر که سوپ کاملا جا افتاد، جعفری خرد شده را داخل سوپ اضافه کنید و بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کنید. سوپ را در ظرف سرو سرو کنید و با آب لیموی تازه سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه سوپ بلدرچین

1- به یاد داشته باشید که قرص استوک حاوی مقدار زیادی نمک است. پس در نمک زدن به سوپ دقت کنید و حتما قبل از نمک زدن سوپ را بچشید.

2- مراقب باشید رب گوجه فرنگی را زیاد در روغن سرخ نکنید. زیرا می سوزد و به سوپ شما رنگ و بوی نامطبوعی می دهد. زمان سرخ کردن با روغن نباید بیشتر از 1 دقیقه باشد.

3. هرگز آب لیمو را به سوپ اضافه نکنید. همیشه هنگام خاموش کردن اجاق گاز، آب لیمو را به سوپ اضافه کنید. البته بهتر است سر سفره و هنگام سرو سوپ آبلیمو بریزید.

4- در پانزده دقیقه آخر پخت حتما جعفری را به سوپ اضافه کنید. جعفری نباید زیاد پخته و له شود. زیرا رنگ و طعم خود را از دست می دهد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما