عراق: درخواست ایران به صندوق اعتباری واریز شده است

[ad_1]

وزارت نیرو عراق از درخواست ایران برای تامین اعتبار خبر داده است.

به گزارش تسنیم، وزارت برق عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که بدهی خود به ایران را بابت واردات گاز از این کشور بازپرداخت می کند.

در بیانیه وزارت نیرو عراق آمده است: «برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که دولت قصد دارد اختلافات با ایران را حل و فصل کند، اما وزارت نیرو اعلام کرده است که آماده بازپرداخت همه بدهی‌ها است.

وزارت نیرو می‌افزاید: وزارت نیرو تمام وام‌های واردات گاز از ایران را به جز آذرماه ۱۳۹۰ در صندوق اعتباری واریز کرده است.

این وزارتخانه از تمامی خبرگزاری ها و شبکه های ماهواره ای درخواست کرد که این بیانیه را منتشر نکنند و با دادن اطلاعات نادرست افکار عمومی را گمراه نکنند.

پیش از این وزارت نیرو عراق آخرین تحولات مربوط به اتصال شبکه برق عراق با کشورهای همسایه را تشریح و تاکید کرده بود که اکثر پروژه های برق در عراق به دلیل کاهش صادرات گاز ایران تعطیل شده است.

احمد موسی، سخنگوی وزارت نیرو گفت: «مذاکرات با ایران در حال انجام است، اما ایران آن را می‌خواهد. وزارت نیرو نیز آمادگی خود را برای پاسخگویی به تمام مطالبات ایران اعلام کرده و به زودی به صندوق اعتباری بانک خواهد رفت». به خبرگزاری عراقی WA گفت. تجارت عراق اعتبار خواهد داشت.

وی افزود: وزارت دارایی عراق باید این وام را به ایران بدهد، بنابراین از این وزارتخانه می خواهیم که نیاز ایران را تامین کند زیرا کاهش واردات گاز از ایران بر سیستم برق تاثیر می گذارد.

موسی خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود سوخت پروژه های برق داریم که وضعیت خوبی دارند. اکثر نیروگاه ها آماده بهره برداری هستند اما به دلیل کمبود گاز تعطیل شده اند.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که بارزترین مشکل این است که واردات گاز از 50 میلیون به 8.5 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

او در حمایت از ائتلاف آمریکا صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای عراق مهم است.

موسی افزود که وزارت برق عراق با اردن همکاری می کند و قرارداد اتصال برق دارد.

سخنگوی وزارت برق عراق نیز تاکید کرد که جنرال الکتریک کار خود را از سر گرفته است.

وی گفت: تمامی روابط فنی با ترکیه با به رسمیت شناختن این موضوع تکمیل شده و این وزارتخانه نیز در حال مذاکره با عربستان سعودی است.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما