عنابستانی: معاونت حقوقی خیلی صحبت کرده است.

[ad_1]

علی اصغر عنبستانی، عضو کمیسیون تلفیق بررسی طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی، در پاسخ به انتقادها از نحوه تصویب کلیات این طرح گفت: آیا نماینده مجلس می تواند رای را لغو کند؟ قوه مقننه جمهوری اسلامی است و هیچکس جز شورای نگهبان نمی تواند درباره این مصوبه اظهار نظر کند.

به گزارش همشهری، گفتگوی کامل این عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را بخوانید.

آیا ادعای ابطال رای معاونت حقوقی مجلس در کمیسیون طرح حفاظت فضای مجازی صحت دارد؟

آیا نماینده مجلس می تواند رأی گیری را لغو کند؟ مجلس قوه مقننه جمهوری اسلامی است. هیچکس نمی تواند قانونگذار باشد و هرکسی جز شورای نگهبان می تواند در مورد این لایحه اظهار نظر کند و بگوید آیا این لایحه اشتباه است یا خیر. مصوبه ای که تصویب شده اراده مجلس است و خواست مجلس خواست ملت است و هیچکس نمی تواند آن را باطل کند.

نظر شما در مورد معاونت حقوقی مجلس که شکایت کرده و خواستار تغییر در طرح طبق اصل 142 شده است چیست؟

معاون قانونگذار متخلف و پرحرف است. قانوني بودن يا نبودن تصويب نمايندگان مجلس بر عهده معاون حقوقي وزير نيست. مگر اینکه رئیس مجلس باشد، خود مجلس می‌داند چه باید بکند. نماینده مجلس حرف های بسیار نادرستی زده است و مجلس هیچ وقت زیر بار این حرف ها نمی رود. شورای نگهبان تنها نهادی است که می تواند مصوبات مجلس را به گونه ای بررسی کند که خلاف شرع و قانون اساسی نباشد. نمایندگان ملت در هر زمینه ای در تایید هر چیزی آزادند.

آیا راهی برای شفاف سازی این طرح وجود دارد؟

البته این طرح که شفاف است نیاز به شفاف سازی دارد. 48 جلسه کمیسیون مشترک به صورت آنلاین و زنده پخش شد. آخرین نسخه، پیکربندی شده پس از 48 جلسه، باید در سیستم آپلود شود تا به مردم هشدار داده شود. این پروژه چیزی جز مقررات فضای مجازی نیست. جایی برای انسداد، معافیت و فیلترینگ نیست. قطعاً باید فضای مجازی را تنظیم و تنظیم کنیم. ده‌ها قانون و مقررات برای حفظ حقوق شهروندان و عدم ایجاد مزاحمت برای شهر با یک رانندگی ساده و حرکت ماشین‌ها وجود دارد. آیا می توان در فضای مجازی، فعالیتی که به زندگی مردم، کسب و کار، شهرت و تربیت آنها مربوط می شود، بدون هیچ قاعده ای کار کرد و هرکسی هر کاری می خواهد انجام دهد؟ مردم نیز خواهان تنظیم فضای مجازی و کنترل و نظارت بر محتوای فضای مجازی در حوزه های آموزشی و دینی و تربیت فرزندان خود هستند. آنها از ما می خواهند که از کسب و کار سایبری آنها حمایت کنیم و از جرم و جنایت و کلاهبرداری در فضای مجازی جلوگیری کنیم. مشروعیت بخشیدن به فضای مجازی یک امر اصولی و امری است.

به نظر شما حریفان چه کسانی هستند؟

اکثر مخالفان افرادی هستند که از فضای مجازی سوء استفاده می کنند. مخالفان این پروژه با ایجاد صفحات و صفحات مجازی نگران سود میلیاردی خود هستند. هر کاری دلشان می خواهد بدون مالیات و بدون دیدن انجام می دهند و این قوانین و مقررات برایشان دست و پا گیر است. از این رو با توجه به شرایط مالی مناسب، فضای رسانه ای قوی نیز ایجاد می کنند.

آیا برنامه ای برای ایجاد اعتماد دارید؟

با توجه به اینکه اصل این طرح بر اساس فیلترینگ و انسداد نیست، بلکه صرفاً تنظیم و مدیریت است، اعضای هیئت مدیره کمیسیون باید برای مردم توضیح دهند و این طرح را به اطلاع مردم برسانند. من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون باید تمام تلاشم را بکنم تا مردم را به توافق برسانم و به توافق برسانم و این کاملا واضح است.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما