عوارض مصرف بیش از حد شلغم

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده بیش از حد از شلغم می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شلغم یک سبزی اصلی است که عمدتاً در آب و هوای معتدل دنیا رشد می کند. از نژادهای کوچکتر برای مصرف انسان و از نژادهای بزرگتر به عنوان خوراک دام استفاده می شود. شلغم فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد. این سبزیجات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی گیاهی و فیبر غذایی هستند.

مضرات خوردن شلغم زیاد

ویتامین C و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیتونوترینت های موجود در شلغم از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ویتامین ها خطر ابتلا به سرطان های مختلف مانند سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان پوست و سرطان ریه را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان ها فواید دیگری مانند بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت تنفسی، ترویج سم زدایی و حفظ اندام های حیاتی مانند کبد و کلیه دارند.

با این حال، استفاده بیش از حد از آنتی اکسیدان ها مضر است زیرا آنتی اکسیدان های زیاد نه تنها سلول های سرطانی بلکه سلول های سالم اطراف آنها را نیز هدف قرار می دهند.

استفاده طولانی مدت از ویتامین E می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات و سکته هموراژیک را افزایش دهد. شلغم سرشار از آنتی اکسیدان است و خوردن آن در حین مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. شلغم را به طور منظم بخورید و اگر مکمل مصرف می کنید، مطمئن شوید که تداخل غذا و دارو وجود ندارد.

برای دیابتی ها خیلی خوب نیست

میانگین شاخص گلیسمی شلغم 62 است. مصرف آن در حد متعادل باعث کاهش دفع قند در جریان خون می شود. این کار از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند. به مدیریت دیابت کمک می کند.

فیبر غذایی موجود در شلغم باعث کاهش جذب قند در جریان خون می شود. خوردن شلغم در حین رژیم غذایی پر پروتئین به کنترل دیابت کمک می کند. این به این دلیل است که پروتئین خواص گلیسمی شلغم را کاهش می دهد.

با وجود فواید آن، خوردن منظم شلغم می تواند قند خون شما را کاهش دهد. باعث سرگیجه، اشتهای زیاد، تعریق زیاد، ضربان قلب سریع، گیجی و نوسانات خلقی می شود. اگر داروی دیابت مصرف می کنید پس از مشورت با پزشک شلغم بخورید.

یکی از مضرات مصرف زیاد شلغم کاهش فشار خون است

فشار خون بالا یک مشکل رایج سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری یکی از علل اصلی مشکلات قلبی عروقی و سایر مشکلات سلامتی است.

شلغم حاوی پتاسیم است که یک گشادکننده عروق طبیعی است که رگ های خونی را شل می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون یا فشار خون بالا را تسکین می دهد.

پتاسیم همچنین به عملکردهای دیگری مانند حفظ تعادل الکترولیت ها، بهبود سلامت قلب و عروق و تقویت استخوان ها کمک می کند. با این حال، خوردن شلغم بیش از حد می تواند فشار خون شما را فراتر از حد مجاز کاهش دهد. می تواند باعث سرگیجه، غش، حالت تهوع، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم، کم آبی بدن، تاری دید و تمرکز ضعیف شود. شلغم را فقط پس از مشورت با پزشک در حین مصرف داروهای فشار خون مصرف کنید.

فیبر غذایی بیش از حد برای معده مضر است

شلغم هضم را بهبود می بخشد زیرا حاوی فیبر غذایی است که حرکات روده را بهبود می بخشد. یبوست را برطرف می کند و مشکلات گوارشی مانند درد شکم، گاز، نفخ و نفخ را برطرف می کند.

با این حال، فیبر غذایی بالا می تواند جذب مواد مغذی را کاهش دهد و خطر اسهال و سایر مشکلات گوارشی مانند نفخ و انسداد روده را افزایش دهد. شلغم همچنین حاوی رافینوز (کربوهیدرات های غیرقابل هضم) است که در صورت مصرف زیاد باعث گاز معده، نفخ و درد شکم می شود.

افرادی که دارای سیستم گوارشی حساس هستند ممکن است حتی با مقدار کمی گاز دچار نفخ و درد شکم شوند. برای سالم ماندن شلغم بخورید. از کوچک شروع کنید و اجازه دهید دستگاه گوارش شما به آرامی تنظیم شود.

مضرات خوردن زیاد شلغم در دوران بارداری و شیردهی

شلغم به حفظ بارداری کمک می کند، زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی است. آنتی اکسیدان های موجود در شلغم از جنین در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

فولات یا اسید فولیک موجود در شلغم باعث رشد مغز جنین می شود. خطر نقایص مادرزادی مانند نقص لوله عصبی و اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد. شلغم قند خون را کنترل و کاهش می دهد.

سایر مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B کمپلکس نیز نقش مهمی در حفظ یک بارداری سالم دارند. با این حال، خوردن شلغم می تواند باعث گاز معده، درد شکم و نفخ شود. افرادی که معده حساس دارند بیشتر احتمال دارد این علائم را تجربه کنند، حتی شلغم کمتر.

همچنین اگر به شلغم حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید. اگر به سبزیجات دیگری مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم حساسیت دارید، به شلغم نیز حساسیت دارید. قبل از مصرف شلغم در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید که عوارض جانبی یا تداخل دارویی وجود ندارد.

حساسیت به مصرف بیش از حد شلغم

اگر به شلغم و سبزیجات چلیپایی حساسیت دارید، آن ها را نخورید. برخی از واکنش های آلرژیک می تواند توسط شلغم ایجاد شود. این موارد شامل آبریزش بینی، آبریزش بینی، درد چشم، سرفه، آسم، تورم لب ها، سینوس ها، مشکلات تنفسی و قرمزی اطراف لب می باشد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما