(عکس) بیمارستان روستایی دورافتاده بهترین ساختمان جهان شد!

[ad_1]

موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) بیمارستانی در دهکده ای دورافتاده در بنگلادش را به عنوان بهترین ساختمان جدید جهان انتخاب کرده است.

به گزارش فرارو، بیمارستان دوستی در شیامناگار، روستایی در منطقه ساتخیرا در جنوب غربی بنگلادش واقع شده است که مستعد طوفان های مکرر و بالا آمدن سطح دریا است.

بیمارستان 80 تختخوابی منطقه طوفانی با آجرهای محلی ساخته شده است. این بیمارستان بر روی چشم انداز ویران شده ای از طبیعت ساخته شده است که چند سال پیش طوفان شدیدی در آن قرار گرفت. معماری بیمارستان از منظره رودخانه بنگال الهام گرفته شده است و با محیط اطراف ترکیب شده است.

کاشف چودری، معمار ارشد پروژه گفت: ما از مصالح و ساختمان های محلی استفاده کردیم. همچنین باید مطمئن می شدیم که مردم منطقه و روستاهای اطراف آن را به عنوان محلی برای درمان می پذیرند.

در زیر بیمارستان یک کانال زیگزاگی وجود دارد که بخش های بستری و سرپایی بیمارستان را از هم جدا می کند. این سازه که از آجرکاری های محلی ساخته شده، دارای حیاط های متعددی است که می توان از آنها به عنوان مکان های آرام لذت برد. سایر مناطق بیمارستان که نیاز به حریم خصوصی و تاریکی دارند توسط راهروها و طاق های دو لاین محافظت می شوند. آجرهای مورد استفاده با در نظر گرفتن استحکام و مقاومت در برابر آب و هوا انتخاب شدند. کانال آب خواص خنک کنندگی را فراهم می کند و حتی در تابستان های بسیار گرم دما را پایین نگه می دارد.

این کانال به بهبود شرایط ریزاقلیمی کمک می کند. معماران می گویند تاثیر تغییرات آب و هوایی یکی از مسائل کلیدی طراحی این پروژه است. به گفته وی، چشم انداز کشاورزی در حال تغییر است.

چودری گفت: کشاورزان این منطقه به دلیل بالا آمدن سطح دریا به پرورش میگو روی آورده اند. به نوعی درایت روستاییان را در نظر گرفتیم و در طراحی این بیمارستان از آن استفاده کردیم.

بخشی از طراحی قابل توجه ساختمان شامل جمع آوری و ذخیره آب باران در یک مخزن است که هر دو از اشباع آب اضافی جلوگیری می کنند و امکان استفاده از آن را فراهم می کنند. این ویژگی برداشت آب باران به ویژه در مناطقی که فصل باران های موسمی به طور شگفت انگیزی بارانی است مفید است، با این حال، زمانی که در آب های زیرزمینی شور حل شود نمی توان از آن استفاده کرد.

در طراحی این بنا از نور، سایه و باد بازی استفاده شده است. زنجیر حیاط به تامین هوای طبیعی بیمارستان کمک می کند، در حالی که مناطق حساس تر، مانند اتاق عمل، از باد محافظت می شود، از راهروها و طاق های دو طبقه محافظت می شود و از آفتاب استوایی محافظت می شود. ورود نور مستقیم خورشید به تمام بخش ها و اتاق های مشاوره کاملاً متعادل است.

غلام رسول یکی از کشاورزان خرچنگ روستا می گوید: تا به حال چنین بیمارستانی ندیده بودیم. به خوبی با طبیعت ترکیب می شود، از هیچ ابزار مصنوعی استفاده نمی شود، حتی آجر نیز طبیعی است. ساختمان در مقایسه با سایر ساختمان های داخل و خارج منطقه تمیز، مرتب و زیبا است.

جایزه بین المللی RIBA 2021 هر دو سال یکبار به پروژه هایی اعطا می شود که جهان را تغییر داده و تأثیر مثبتی بر جامعه اطراف داشته باشند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما