غذای مایع چیست و آیا برای انسان خطرناک است؟

[ad_1]

غذای مایع یکی از غذاهایی است که افراد به سراغ آن می روند. این رژیم محدود به مایعات است تا فرد بتواند سریع وزن کم کند. اما این غذاها چقدر بی خطر و موثر هستند؟

به گزارش بی بی سی، انواع مختلفی از غذاهای مایع وجود دارد، اما هدف مشترک کاهش وزن سریع با خوردن یک رژیم غذایی کم کالری است.

یکی از محبوب ترین غذاهای مایع روز رژیم میوه و سبزیجات است که مدعی سم زدایی و پاکسازی بدن است. نوع دیگر سوپ کم کالری و رژیمی است.

اما کارشناسان هشدار می دهند که این رژیم های افراطی سلامت مردم را به خطر می اندازند و برای اکثر مردم نامناسب هستند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) برای برخی از گروه ها 800 کیلو کالری در روز را توصیه می کند. این گروه شامل افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند و دیابت نوع 2 دارند.

غذای مایع چیست و آیا برای انسان خطرناک است؟

این رژیم غذایی که به طور گسترده مورد استفاده و آزمایش قرار می گیرد، با نظارت و حمایت یک تیم پزشکی کار می کند و تمام مواد مغذی ضروری برای بدن را فراهم می کند، اما سایر غذاهایی که اغلب در اینترنت یافت می شوند اینطور نیستند.

اشلینگ پاگت، یکی از اعضای انجمن غذای بریتانیا می گوید: «غذاهای آبدار برای مردم جذاب هستند، زیرا آنها می خواهند نتایج سریع بگیرند. اما پرهیز کار سختی است».

رژیم غذایی می تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد، اما نمی توان یک فرمول را برای همه به کار برد.

زمانی که بازاریابان این غذاها افراد با وزن مناسب را هدف قرار می دهند، وضعیت نگران کننده می شود.

میوه ها و سبزیجات مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن فراهم می کنند، اما پروتئین و چربی کمی نیز دارند.

آب میوه حتی فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین نمی کند مگر اینکه حاوی میوه ها، پوست یا دانه های کامل باشد. یا بعداً به آن اضافه کنید.

دکتر گیل ریس، استاد تغذیه انسان در دانشگاه پلیموث می گوید: «پس از خوردن مایعات به مدت یک هفته، احساس خستگی شدید و کمبود انرژی خواهید داشت.

غذاهایی که از نظر تغذیه متعادل نیستند پاسخگوی نیاز بدن نیستند و پس از مدت ها می توانند آسیب های زیادی به بدن وارد کنند.

در صورت ادامه این نوع رژیم غذایی، ذخایر آهن بدن تمام می شود که منجر به کم خونی در زنان، کاهش توده عضلانی و استرس بر سیستم گوارش و کبد می شود.به حفظ فعالیت های طبیعی کمک کنید.

از دیگر عوارض این رژیم ها می توان به سردرد، سرگیجه، خستگی مفرط، اسهال یا یبوست اشاره کرد.

آب اسید طبیعی می تواند به مینای دندان آسیب برساند. کمبود انرژی می تواند بوی نفس شما را تغییر دهد.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. این بدان معنی است که با بازگشت فرد به عادات غذایی قبل از رژیم، خطر کاهش وزن کاهش می یابد.

رژیم های غذایی سریع بخشی از تصور غلط رایج در مورد غذاهای سمی است. این غذاها باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به غذا می شود و در نتیجه افراد بیشتر از کاهش وزن اضافه وزن پیدا می کنند.

خانم پاگوت توصیه می کند که همه باید به بدن خود گوش دهند و از آن آگاه باشند و اهداف واقع بینانه و متناسب با بدن و زندگی خود را تعیین کنند تا نتیجه برای مدت طولانی باقی بماند، نه فقط چند هفته.

چرخه وزن

دکتر سایمون استنسون از بنیاد تغذیه بریتانیا می گوید: رژیم غذایی افراطی روشی پایدار برای کاهش وزن در دراز مدت نیست. زیرا کاهش وزن در این نوع رژیم بیشتر به دلیل کمبود آب و عضله است.

این رژیم غذایی کوتاه مدت می تواند منجر به خطرات جدی برای سلامتی شود، از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا در نتیجه این رژیم ها.

دکتر آستین نسبت به چیزی که کاهش وزن می نامد هشدار می دهد. چرخه ای که در آن فرد در نتیجه رژیم غذایی سریع وزن کم می کند و دوباره وزن پیدا می کند. این چرخه همچنین می تواند برای بدن مضر باشد.

یک گزینه خوب برای کاهش وزن، خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل است که شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، دانه ها و آجیل است و سعی کنید فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهید.

دکتر ریس توصیه می کند مایعاتی مانند الکل، چیپس، بیسکویت و فست فودها را از فست فودها و فست فودها حذف کنید، زیرا همه این غذاها کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن به شما می دهند.

اگر یک بیماری زمینه ای دارید، همیشه قبل از شروع رژیم با یک پزشک عمومی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

اگر به درستی پوشش داده شود، در برابر شرایط نامطلوب زیادی مقاومت خواهد کرد. ممکن است خطرات غیرضروری وجود داشته باشد.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما