فروش نفت ایران در حال افزایش است.

[ad_1]

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: در صورت عدم رفع تحریم ها، کشورهای آسیایی همچنان می توانند با ایران قرارداد خرید نفت امضا کنند و در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر می شود و بعید است که این میزان افزایش یابد. اکنون نفت ایران را بیشتر بخرید.

محمد خطیبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط بازار به گونه ای است که تقاضا به سرعت در حال بازگشت به وضعیت قبل از کرونا است و در حال افزایش است، اما عرضه نمی تواند با همان سرعت رشد کند و قیمت ها در حال افزایش است. این واقعیت که مصرف کنندگان بزرگ سهام خود را خارج می کنند، شرایط بازار متعادل نیست.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی بازار حاکی از شرایط نامناسب بازار و عرضه ناکافی است، گفت: این کشورها می توانند با آمریکا مذاکره کنند، بدون در نظر گرفتن رفع تحریم ها پالایشگاه ساخته اند.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: این کشورها حتی نمی توانند با آمریکا مذاکره کنند و با توجه به نیاز خود می خواهند از ایران نفت بخرند، ما در بازار دچار کمبود هستیم.

خطیبی افزود: با گذشت زمان این کاهش در بازار بیشتر می شود زیرا سالانه با افزایش تقاضا نیز مواجه هستیم البته در تابستان، پاییز و زمستان سال آینده شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و از این پس شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. ، بسیاری از جاها در فصل بهار قیمت ها کاهش یافته است، بنابراین بهتر است به جای کاهش قیمت از تعدیل قیمت استفاده کنید.

ایران منبع قابل اعتمادی در بازار نفت است.
وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت کار می کنند، پاسخگویی به تقاضای اضافی مشکل خواهد بود، در این شرایط منبع موثقی به نام ایران وجود دارد که همه می دانند به دلیل محدودیت ها تمام تلاش خود را نمی کند. بنابراین آنها سعی می کنند دیر بیایند.” اگر از این قابلیت استفاده نکنند، هر کشوری که سریع وارد کار شود، تصمیم عاقلانه ای گرفته است، زیرا اگر دیر شود، ظرفیت ایران تامین می شود و جایی برای پاسخگویی به تقاضا نیست.

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به اینکه شرایط بازار و نیاز کشورها به گونه‌ای است که تحریم‌ها دیگر معنایی ندارد، گفت: از انرژی در میدان استفاده نمی‌شود در حالی که تنش با اوکراین و روسیه بسیار جدی است.

وی افزود: علیرغم اینکه آمریکا اعلام کرده است تحریم های سنگینی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، انرژی در آن لحاظ نشده است زیرا آنها می دانند که اگر تحریم های انرژی اعمال شود، بحران بزرگی به وجود می آید و قیمت ها دیگر وجود نخواهد داشت. حدس بزن. ” شرایط فعلی این را نشان می دهد. بازار بسیار حساس شده و تحریم ها دیگر پاسخگو نیست.

به گفته وی، به نظر می رسد کشورهای اروپایی قصد دارند تا آخرین نفس با آمریکایی ها همکاری کنند، اما کشورهای آسیایی در فکر یافتن راهی برای پاسخگویی به این تقاضا هستند، بنابراین پالایشگاه های خود را برای نفت ایران باز کرده اند و آماده سازی را آغاز کرده اند.

بعید است قیمت ها همچنان بالا بماند.
نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به شکست توافقنامه و عمل نکردن نفت بورژوازی گفت: با شروع فصل بهار قیمت ها تا حدودی پایین می آید گرما افزایش می یابد. سیستم ها خاموش خواهند شد و بازار به عرضه جدیدی نیاز دارد.

خطیبی با بیان اینکه عرضه جدید به دلیل عدم سرمایه گذاری کاهش یافته و در بسیاری از بخش ها اصلا سرمایه گذاری صورت نگرفته است، افزود: شرایطی است که اگر سرمایه گذاری نداشته باشیم، عرضه جدیدی وجود نخواهد داشت. دلیلش تحریم است، ناامنی در بازار نفت وجود دارد و بازار به آن واکنش نشان داده است و بعید است قیمت ها از مرز 100 100 عبور کند و همچنان بالا بماند.

به گفته وی، اگر وضعیت اوکراین، روسیه و آمریکا بدتر شود، وضعیت بازار نفت ممکن است بدتر شود، در این میان کشورهای آسیایی باید نگران امنیت انرژی خود باشند و ایران یکی از آنهاست. منابع معتبر نشان داده شده توسط کشورها. می توانند روی آن حساب باز کنند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما