فلفل دلمه ای و تاثیر ویژه آن در آشپزی

[ad_1]

در هفته چند غذا می خوریم؟ یا فلفل دلمه ای را در چه چیزی بریزیم؟

حقیقت این است که اکثر ما از فلفل دلمه ای برای عطر خود استفاده می کنیم و فرقی نمی کند چه خواصی داشته باشد و چه خواصی نداشته باشد. عطر سرشار و خواص ضد حساسیت آن باعث خنده بسیاری از افراد شده است، اما خواص این فلفل به قدری زیاد است که اگر از آن آگاه باشید، آن را جزء لاینفک غذای خود خواهید کرد.

فلفل سرشار از ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، در کاهش وزن موثر باشد، سلامت چشم ها را تامین کند و … بسیاری از خواصی که می توان در برنامه غذایی هفتگی گنجاند، مطمئناً بخش بزرگی از سلامت فردی را پوشش می دهد. اما در چه غذاهایی از این فلفل قرمز استفاده کنیم؟ ساده ترین راه این است که در حین پخت، یک تکه فلفل دلمه ای را در مرغ بریزید. هم بوی مرغ را از بین می برد و هم بو و طعم مطبوعی به مرغ می دهد. علاوه بر این لازانیا، پاستا، پلو یونانی، پیتزا، سالاد، مربا، کباب چوبی و …

پودر فلفل دلمه ای که به آن پودر پاپریکا نیز می گویند، می تواند در مواد مختلفی استفاده شود. چون دیگه ادویه فلفل نداره و عطرش خیلی خوبه.

فلفل شیرین چگونه از شما محافظت می کند؟

به جریان خون مناسب کمک کنید

جریان خون مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می کند. متخصصان تغذیه می گویند یکی از خواص فلفل شیرین این است که به گردش خون مناسب کمک می کند، زیرا حاوی فسفر زیادی است.

مراقب سلامت چشم باشید

کدو تنبل به اندازه هویج حاوی بتاکاروتن است و در نتیجه بینایی را تقویت می کند. با مصرف فلفل کدو تنبل، کاروتنوئیدهای کافی مانند بتاکاروتن و لوتئین دریافت می کنید. این ترکیبات برای حفظ سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا ضروری هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، باید غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید. فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است و مصرف منظم آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فلفل پرتقال را در برنامه غذایی معمول خود بگنجانید.

به جنین مواد مغذی بدهید

متخصصان تغذیه به زنان باردار توصیه می کنند فولات مصرف کنند، زیرا مواد مغذی ضروری را برای جنین فراهم می کند. برای رشد مناسب جنین می توانید فلفل کدو تنبل را بخورید که سرشار از مواد مغذی و البته فولات است. گفته می شود مصرف فلفل کدو حلوایی خام یا پخته در دوران بارداری برای زنان باردار موثر است.

کمک به کاهش وزن

سبزیجات مختلف می توانند کربوهیدرات هایی را که می خورید به انرژی تبدیل کنند. بنابراین، کربوهیدرات های بد، که عمدتا باعث چاقی و اضافه وزن می شوند، بر بدن شما تأثیری ندارند. فلفل کدو حلوایی خواص بالایی دارد اما کم کالری و کم چربی است. بنابراین توصیه می شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به سلامت دستگاه گوارش کمک کنید

عملکرد نامناسب دستگاه گوارش باعث اسهال، حالت تهوع، استفراغ و سایر بیماری ها می شود که بسیار دردناک است و بدن را کم آب می کند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند فلفل قرمز را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا حاوی سطوح بالایی از نیاسین است. نیاسین یا ویتامین B3 برای تقویت سیستم گوارش مورد نیاز است. هضم صحیح غذا به بدن کمک می کند تا مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی را که همیشه از آنها استفاده می کنیم جذب کند.

منبع آنتی اکسیدان

کدو تنبل می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. بدن شما به آنتی اکسیدان های زیادی نیاز دارد، زیرا آنتی اکسیدان ها با سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از بدن شما در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان محافظت می کنند.

ضد التهاب

اگر به موقع درمان نشود، می تواند منجر به التهاب و بیماری های خطرناک شود. متخصصان تغذیه افراد را به خوردن غذاهایی که دارای خواص ضد التهابی هستند تشویق می کنند. یکی از این غذاها فلفل کدو حلوایی است.

برای سیستم عصبی مفید است

سیستم عصبی برای انجام اعمال مختلف پیام هایی را به مغز می فرستد. به همین دلیل است که روانشناسان بر حفظ یک سیستم عصبی سالم تمرکز می کنند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که مواد مغذی موجود در کدو تنبل تأثیر مثبتی بر سلامت روان و توانایی شناختی انسان دارد.

کانسیلر سن

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از آسیب احتمالی به سلول ها و بافت های پوست که می تواند باعث تحریک پوست، خشکی و آسیب پوست و همچنین چین و چروک شود، مورد نیاز است. متخصصان زیبایی مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند فلفل کدو تنبل را توصیه می کنند.

به سلامت سیستم تنفسی کمک کنید

خوردن کدو تنبل به هر شکلی می تواند برای سلامت سیستم تنفسی مفید باشد. مواد مغذی مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C با عناصری که باعث مشکلات تنفسی مختلف مانند آسم، عفونت های ریوی، آمفیزم و غیره می شوند مبارزه می کنند.

طرز تهیه غذای متفاوت با فلفل کدو حلوایی

پپروناتا

ادبیات:

روغن کنجد: یک چهارم پیمانه

فلفل کدو قرمز و شیرین: دو عدد

زرد و فلفل قرمز: دو

فلفل کدو سبز و شیرین: دو عدد

پیاز درشت، خرد شده: الف

سیر خرد شده: به مقدار دلخواه

پودر آویشن: نصف قاشق چایخوری

گوجه فرنگی درشت: چهار عدد

ریحان تازه: 5.6 ساقه

آب لیموی تازه: یک چهارم فنجان

نمک و فلفل: به میزان لازم

آمادگی و اقدام:

1. روغن کنجد را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و یک دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. فلفل کدو رنگی را اضافه کنید و به مدت پنج تا شش دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شود، اما مراقب باشید زیاد نپزد، زیرا کمی تلخ می شود.

2. سیر را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید. کمی نمک و آویشن اضافه کنید و گوجه فرنگی ها را در تابه بریزید. حرارت را زیاد کنید و تمام مواد را به مدت پنج دقیقه بپزید. تابه را از روی حرارت بردارید و نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید.

3. برگ های ریحان را با آب لیموی تازه ترکیب کنید و به سس پاپارونا اضافه کنید و سرو کنید.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما