فلوکستین+نحوه مصرف و عوارض آن – سلامت بانوان اوما

فلوکستین در چه مواردی تجویز میشود؟ این بدان معنی است که کلردیازپوکساید می تواند یک هفته یا بیشتر در بدن شما بماند. موادی به عنوان نشاط آور محسوب می شوند که فرد پس از مصرف آن سریعا احساس نشاط کند یا اعلام کند احساس خوبی دارد. موادی وجود دارد که به صورت فوری سبب افزایش نشاط می شود. • مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. بارداری دوران بسیار حساسی است و تمامی موادی که در این دوران مصرف میشوند، بر جنین اثر میگذارند و گاهی آسیبهای غیرقابل جبران به جنین وارد میکنند. داروهایی که توسط آنزیم CYPD2D6 تجزیه میشوند، مانند آریپیپرازول، دکسترومتورفان، متادون، پلیپریدون و ریسپریدون: مصرف این داروها با فلوکستین ممکن است خطر ابتلا به سندرم سروتونین، مشکلات ریتم قلب و حرکات غیر ارادی عضلات را افزایش دهد. در صورت استفاده از محصولاتی که موجب خوابآلودگی میشوند، مانند الکل، ماریجوانا، آنتیهیستامینها مثل سیتریزین و دیفنهیدرامین، داروهای خوابآور و آرامبخش مانند آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم، سست کنندههای عضلانی و مسکنهایی مانند کدئین با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید. کپسول خوراکی فلوکستین به صورت داروهای با نام تجاری Prozac و Prozac Weekly موجود است.

باعث تغییر شخصیت و هویت رفتاری شما نمی شود.

داروی فلوکستین در ایران به صورت کپسول های ۱۰ و ۲۰ میلی گرمی و شربت موجود است. از دو ماه پیش نصف سفارشمان را در دو نوبت تحویل دادند و بعد از آن دیگر از هر جا درخواست کردیم، فقط با پاسخ موجود نیست، مواجه شدیم. این موضوع به خصوص در نوزادانی که با وزن کم متولد شده اند یا روند وزن گیری در آنها خوب نیست، نگران کننده است. مصرف داروی فلوکستین در اغلب موارد دارای عوارض حاد و خطرناک نیست، اما عوارض نادر و خطرناک این دارو شامل تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید همچون پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی، کبود شدگی و خونریزی آسان، ضعف ماهیچهها و عضلات، لرزش، تغییر در توانایی جنسی و کاهش میل جنسی و کاهش وزن غیر معمول میباشد. داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین به افزایش روحیه شما کمک کرده تا حال روحی بهتری داشته باشید.هنگام مصرف دارو، احساس آرامش و خواب راحتی خواهید داشت و نسبت به مسائلی که شما را نگران و مضطرب می کرد، راحتتر کنار می آیید.همچنین با اطرافیان رابطه گرم و بهتری را برقرار خواهید کرد.فلوکستین باعث تغییر شخصیت و هویت رفتاری شما نمی شود. فلوکستین همراه الانزاپین برای درمان افسردگی که با داروهای دیگر برطرف نمی شود و درمان افسردگی در بیمارانی که اختلال دو قطبی نوع یک دارند( اختلال افسردگی شیدایی، دوره های شیدایی و سایر حالات غیر طبیعی)، استفاده می شود.

کپسول فلوکستین

فلوکستین یک داروی تجویزی است که برای درمان افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری-اجباری، بولیمیا و نوع شدید سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. همچنین باعث کاهش ترس، اضطراب، افکار منفی و حملات ترس می شود. دیگر عوارض جانبی کپسول فلوکستین عبارتند از: رویاهای غیر طبیعی در خواب دیدن، انزال غیر طبیعی در مردان، کاهش اشتها، اضطراب، آبی حسی، اسهال، خشکی دهان، مشکلات گوارشی، علایمی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی، مشکلات در رابطه جنسی، بیخوابی، کاهش میل جنسی، تهوع، عصبی شدن، ماحساس درد حنجره، مشکلات پوستی، سینوزیت، خواب آلودگی، تعریق، لرزش دست و خمیازه، بیخوابی و بی قراری در تولید واکنش های پوستی به صورت کهیر و خارش است. وقتی احساس بهتر و خلق و خوی با ثباتی پیدا کردید، به احتمال زیاد چندین ماه دیگر باید به مصرف فلوکستین ادامه دهید تا بدن شما، توانایی تولید سروتونین را پیدا کند.اکثر پزشکان بازه زمانی 6 ماه تا یک سال برای رفع کامل علائم افسردگی توصیه می کنند.زیرا توقف درمان قبل از زمان تاثیر گذاری دارو؛ می تواند باعث بازگشت علائم افسردگی شود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

این بیمار ممکن است با رفتن به یک داروخانه و پیدانکردن دارو، سراغ داروخانه بعدی نرود، دارویش را پیدا نکند و دوباره به روانپزشک مراجعه نکرده و درمان را هم قطع کند. حتی در مواردی که بالا رفتن خلق بیش از حد مطلوب اتفاق بیفتد، پزشک مصرف دارو را قطع می کند. این دارو را پزشک برای این برای شما تجویز کرده که در حالت طبیعی سودش از ضررش بیشتر است. در صورت تجویز پزشک از این دارو استفاده کنید. گفتوشنودهای رایج بین مردم را رها کرده و از مصرف خودسرانه این دارو برای درمان چاقی، افزایش نشاط، اختلالات خواب یا بهبود عملکرد جنسی پرهیز کنید. الکل و ماری جوانا نیز سرگیجه و خواب آلودگی را تشدید می کنند. یک بررسی در سال 2016، 70 مطالعه را که روی 18526 نفر مصرفکنندهی داروهای ضدافسردگی انجام شده بود تحلیل کرد و نتیجهی حاصل این بود که مصرف داروهای بازدارندهی جذب مجدد سروتونین (SSRI) در کودکان و نوجوانان، ریسک افکار خودکشی و رفتارهای پرخاشگرانه را دو برابر میکند. کپسول فلوکستین یک داروی ضدافسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) است. داده های محدودی از این ریسک پشتیبانی می کنند، اما کلا به پزشکان توصیه شده است که کاهش تدریجی داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI هایی همچون فلوکستین را در طول سه ماهه سوم در نظر بگیرند.

از بدن آن را از سایر ضدافسردگی ها متمایز می کند.

با گذشت زمان، فلوکستین و نورفلوکستین متابولیسم خود را مهار می کنند و بنابراین نیمه عمر حذفی آن از ۱ تا ۳ روز بعد از دوز اول به ۴ تا ۶ روز بعد از استفاده بلندمدت افزایش می یابد. به همین ترتیب، نیمه عمر نورفلوکستین نیز بعد از مصرف بلندمدت طولانی تر حدود ۱۶ روز است. حذف بسیار آهسته داروی فلوکستین و متابولیت فعال آن نورفلوکستین از بدن آن را از سایر ضدافسردگی ها متمایز می کند. اگرچه کاهش تدریجی داروی فلوکستین در میان سایر ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه توصیه می شود. گرایش به خودکشی که شامل افکار خودکشی و رفتار خودکشی، ضرورتا به صورت احتمال صد در صدی خودکشی کامل و موفق نیست و همچنان ممکن است (اگرچه اثبات نشده است) که مصرف داروهای ضدافسردگی در عین افزایش گرایش به خودکشی، در کل مانع خودکشی واقعی می شوند. به طور کلی، احتمال وقوع علایم قطع دارو با فلوکستین کمتر از سایر داروهای ضدافسردگی است، اما همچنان در بسیاری موارد رخ می دهد.

را کی بخوریم و مصرف این قرص در چه زمانی مناسبتر است؟

بیشتر عوارض در ابتدای درمان رخ می دهد و با تغییر دوز مصرف یا ادامه درمان، عوارض رفع یا بدن نسبت به دارو عادت می کند. در ابتدای درمان با این دارو، ممکن است افکار ناراحت کنندۀ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید، این افکار ناشی از مصرف داروی فلوکستین و شروع اثربخشی آن میباشد و به مرور زمان برطرف خواهد شد. ارتباط بین افکار خودکشی با مصرف کردن یا عدم مصرف داروی فلوکستین چگونه است؟ افزایش ۳۰ تا ۳۶ درصدی نقایص مادرزادی قلب در بین کودکانی که مادران آن ها در طول بارداری فلوکستین (با من بمان) دریافت کرده اند وجود دارد و داروی مصرف فلوکستین در سه ماهه اول با افزایش ۳۸ تا ۶۵ درصدی نقایص دیواره قلب ارتباط داده شده است. بهتر است سوالات خود را در مورد ارتباط فلوکستین و لاغری از پزشک معالج خود بپرسید. بسیاری از افراد این سوال را مطرح میکنند که قرص فلوکستین را کی بخوریم و مصرف این قرص در چه زمانی مناسبتر است؟ تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که وقتی مادر دارو را مصرف می کند، اثرات نامطلوبی برای جنین دارد.

هر زمان که یادتان آمد، دوز فراموش شده را مصرف کنید.

این عوارض در تعداد کمی از افراد بروز می کند و ممکن است در بسیاری از افراد خود را نشان ندهد. ویلازودون که به عنوان معروفترین داروی این دسته شناخته شده است، با متعادل کردن سطح سروتونین و سایر انتقال دهنده های عصبی موجب درمان افسردگی می شود. بعضی از این عوارض، خفیف و گذرا هستند و به تدریج که بدنتان با دارو سازگار شد از بین میروند. هر زمان که یادتان آمد، دوز فراموش شده را مصرف کنید. از جمله دلایل زیادی هستند که باعث شده این روزها عده زیادی از مردم به استفاده از قرصهای فلوکستین یا همان پروزاک روی آورند و آن را مثل نقل و نبات مصرف کنند. دارویی که باید چندماه مصرف شود تا خلق را بالا ببرد، نشاط آور محسوب نمی شود. داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین به شما کمک می کند تا خلق و خوی بهتری داشته باشید. به گفته محققان آنترو ویروسهای انسانی حاوی بیش از 100 نوع ویروس متفاوت RNA هستند که اغلب باعث ایجاد عفونتهای تهدیدکننده مانند فلج اطفال یا انسفالیت (التهاب مغزی) میشوند. اما بسیاری از مصرفکنندگان نیز هیچ نوع عارضهای بروز نمیدهند. اما آیا قرص فلوکستین عوارضی هم دارد؟

هر دارویی در کنار فوایدی که برای درمان دارد، ممکن است سبب بروز برخی علائم ناراحتکننده که بهعنوان عوارض جانبی شناخته میشود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کمخطری است که نسبت به فواید درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد. مطالعات نشان داده اند که داروهای ضد افسردگی، خطر ابتلا به سندروم ناسازگاری نوزادان را افزایش می دهد. نشان داده شده دوزهای زیاد در موش های صحرایی باعث القای افزایش معنی دار نوراپی نفرین و دوپامین سیناپسی می شود. کپسول پاروکستین ۲۰ همانند دیگر داروهای اس اس آر آی از جذب مجدد سروتونین توسط فرستنده های عصبی پیش سیناپسی جلوگیری میکند و غلظت سروتونین را در دستگاه عصبی مرکزی بالا میبرد و همچنین اندکی نوراپی نفرین را نیز مهار می کند. دوز را با دقت با استفاده از دستگاه اندازه گیری/قاشق مخصوص اندازه گیری کنید. همچنین بهتر است هرگز بدون مشورت و با روانپزشک و روانشناس خود اینکار را انجام ندهید.

کاهش مصرف دارو باید طبق تجویز و به صورت تدریجی انجام شود. کنار گذاشتن تدریجی دارو، عوارض قطع ناگهانی آن را از شما دور خواهد کرد. 2. داروی فلوکستین را در هر زمان از شبانه روز می توان مصرف کرد. بدین ترتیب 90 میلی گرم یک بار در هفته مصرف خواهید کرد. در افراد زیر سن قانونی ، حداکثر دوز مصرفی به 40 میلی گرم در روز کاهش می یابد (2 قرص). این دارو تا حداکثر دوز 60 میلی گرم در روز نیز قابل تجویز است. حداکثر دوز: 80 میلی گرم در روز. در طی این مدت پیشرفت درمان باید توسط پزشک معالج کنترل گردد.دوز بزرگسالان (سنین 18 تا 64 سال)دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم در روز.حداکثر دوز: 80 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز که در صبح مصرف میشود.دوز کودک (سنین 13 تا 17 سال و نوجوانان با وزن بالاتر)دوز معمولی: 20-60 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز. قبل از شروع مصرف فلوکستین با روانشناس و روانپزشک خود درباره وضعیت خود مشورت کنید. شواهد پشتیبان افزایش احتمال بیماری های مادرزادی یا به اصطلاح مالفورماسیون های ماژور جنین به دلیل مواجهه با فلوکستین محدود هستند، اگرچه سازمان نظارت بر داروها و محصولات مراقبت سلامت (MHRA) انگلستان به پزشکان و بیماران درباره خطر مواجهه با فلوکستین در سه ماهه اول در افزایش اندک احتمال مشکلات مادرزادی قلب در نوزاد هشدار داده است.

آیا این دارو روی پیشگیری از بارداری تأثیر خواهد گذاشت؟

اما اگر قصد بارداری دارید، با پزشک خود صحبت کنید. زنان تنها در صورتی باید از پروزاک در دوران بارداری استفاده کنند که فواید احتمالی آن بیشتر از خطرات بالقوه دارو برای جنین باشد. منافع دارو در مقابل خطرات احتمالی، تعیین کننده مصرف یا عدم مصرف این دارو در دوران بارداری است. مصرف داروی فلوکستین در زمان بارداری با میانگین زمان کوتاه تر بارداری (تا سه روز)، افزایش ریسک زایمان زودتر (تا ۵۵%)، و وزن کمتر جنین تولد مرتبط است. آیا این دارو روی پیشگیری از بارداری تأثیر خواهد گذاشت؟ اما نکتهی منفی استفادهی همزمان پروزاک و زیپرکسا این است که احتمال ایجاد و بروز عوارض جانبی هم افزایش پیدا میکند. در صورتی که پزشک داروی فلوکستین را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. در صورتی که بعد از ۲۱ روز از مصرف فلوکستین علائم بهبودی مشاهده نشود باید به پزشک متخصص اطلاع دهید . زمانی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز میکند، یعنی مزایای مصرف دارو را بیش از معایب و عوارض آن میداند. هرچند پروزاک در درمان برخی بیماریها بسیار موثر عمل میکند، اما ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد که شدت آن از خفیف تا مرگآور است.

یکی از عوارض فلوکستین ممکن است کاهش میل جنسی باشد که پزشک در صورت لزوم این موضوع را کنترل می کند. این موارد جدی ترین هشدارهای سازمان غذا و دارو (FDA) هستند. در سال 2014، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و انستیتو ملی مراقبت و بهداشت بریتانیا (NICE) دستورالعمل جدیدی دربارهی استفادهی صحیح از فلوکستین در درمان اختلال دو قطبی بزرگسالان و کودکان 10 تا 17 سال ارائه دادند. در بارداری، داروی فلوکستین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک داروی طبقة C در نظر گرفته می شود. در سال ۲۰۱۰، بیش از ۲۴٫۴ میلیون نسخه از داروی فلوکستین ژنریک در ایالات متحده تحویل شد که آن را به سومین داروی ضدافسردگی تجویزی بعد از سرترالین و سیتالوپرام تبدیل می کند. نیمه عمر طولانی کپسول فلوکستین باعث می شود که این دارو بعد از قطع درمان به خصوص در مقایسه با ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه تر کمتر باعث ایجاد سندرم قطع دارو شود. میشود. در حقیقت با مصرف پروزاک، میزان این ماده در بدن افزایش یافته و سبب بهبود علائم افسردگی و اضطراب میشود. با افزایش مقدار سروتونین که یک ماده طبیعی در مغز است به حفظ تعادل روانی کمک می کنند.

قرص فلوکستین برای چیست

با این حال اگر پزشک شما تشخیص داده که برای جلوگیری از حملهی قلبی یا پیشگیری از سکته آسپرین را، معمولا در دوزهای ۸۱ تا ۳۲۵ میلیگرم، مصرف کنید به استفاده از دارو ادامه دهید، مگر اینکه پزشک شما طور دیگری صلاح ببیند.داروهای افزایش سورتونین:اگر داروهای دیگری مصرف میکنید که سروتین خونتان را افزایش میدهد ممکن است با مصرف فلوکستین دچار سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتین شوید.محصولات غیر قانونی و غیر تجویزی مانند اکستازی، هوفاریقون، بعضی از داروهای ضد افسردگی مثل بازدارندههای بازجذب سروتونین از قبیل سیتالوپرام و پاروکستین و نوراپینفرین، دولوکستین، ونلافاکسین، تریپتوفان و داروهایی از این دست از این جملهاند. بنابراین، غلظت داروی فلوکستین و متابولیت فعال آن در خون در چند هفته اول درمان به مرور افزایش می یابد و غلظت پایدار آن ها در خون بعد از چهار هفته به دست می آید. 8. فلوکستین مانع از تثبیت قند خون می شود بنابراین اگر دیابت دارید این موضوع را ذکر کنید.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما