(فیلم و تصویر) اولین انسانی که با زندگی زیر آب سازگار شد!

[ad_1]

در رفتن دانشمندان اخیراً مطالعه ای در مورد قبایل انجام داده اند متاسفم (ساکنان ساحلی جنوب آسیا) نشان داده اند که صدها سال (و شاید هزاران سال) سبک زندگی مرتبط با غواصی منجر به تغییرات ژنتیکی برای سازگاری بیشتر آنها شده است. شهادت با غواصی.

به گزارش فرارو، اگر نفس خود را حبس کنید و صورت خود را در یک وان آب فرو کنید، بدن شما به طور خودکار جمع می شود که به آن “واکنش غواصی” می گویند. ضربان قلب شما کاهش می یابد، رگ های خونی و طحال شما منقبض می شود و همه این واکنش ها به شما کمک می کند در زمان کمبود اکسیژن انرژی خود را ذخیره کنید.

(فیلم و تصویر) اولین انسانی که با زندگی زیر آب سازگار شد!

اکثر افراد می توانند نفس خود را برای چند ثانیه و برخی برای چند دقیقه زیر آب حبس کنند. اما گروهی از جنوب آسیایی به نام باجائو قصد داشتند حدود 13 دقیقه در عمق حدود 200 فوتی زیر آب شیرجه بزنند. این قبایل در آب های متلاطم فیلیپین، مالزی و اندونزی زندگی می کنند، جایی که غواصی برای کشف منابع طبیعی لازم است که می تواند برای ماهیگیری یا صنایع دستی استفاده شود. اکنون، مطالعه‌ای در مجله Cell اولین نشانه‌ای را نشان می‌دهد که جهش‌های DNA در طحال بزرگ این افراد به Bajaos مزیت ژنتیکی برای ماندن در اعماق آب می‌دهد.

موضوع طحال بزرگ

طحال ممکن است از بین همه اعضای بدن جذاب‌ترین نباشد، زیرا از نظر فنی می‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، اما از سیستم ایمنی حمایت می‌کند و به بازسازی گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. یافته های علمی قبلی نشان می دهد که در فوک ها، پستانداران دریایی که بیشتر عمر خود را زیر آب می گذرانند، طحال به طور نامتناسبی بزرگ است. ملیسا لاردو، نویسنده این مطالعه در مرکز زمین‌شناسی در دانشگاه کپنهاگ، می‌خواست ببیند آیا همین موضوع در مورد غواصان نیز صدق می‌کند یا خیر. او در سفری به تایلند گزارش هایی از این قبایل دریایی شنید و تحت تأثیر توانایی های اساطیری آنها قرار گرفت.

او درباره سفر اولیه خود به اندونزی گفت: “من می خواستم ابتدا جامعه را ببینم، نه اینکه فقط تجهیزات علمی را حمل کنم.” در بازدید دوم یک دستگاه سونوگرافی قابل حمل و کیت های جمع آوری آوردم. ما به خانه های مختلف می رویم و از طحال آنها عکس می گیریم.

او ادامه داد: «آنها اغلب تعجب می کنند که من کجا از آنها شنیده ام. او همچنین داده هایی را از گروهی از افراد به نام سالوان که در سرزمین اصلی اندونزی زندگی می کنند به دست آورد. با مقایسه دو نمونه در کپنهاگ، تیم او دریافت که اندازه متوسط ​​طحال باجائو 50 درصد بزرگتر از یک سالن است.

(فیلم و تصویر) اولین انسانی که با زندگی زیر آب سازگار شد!

محققان همچنین ژنی به نام PDE10A پیدا کردند که گمان می‌رود هورمون‌های تیروئید خاصی را در باجائو تنظیم می‌کند، اما در ماهی قزل آلا چندان رایج نیست. در موش‌ها، این هورمون به اندازه طحال مرتبط است و طحال موش‌هایی که برای کاهش سطح این هورمون درمان شده‌اند، کوچک‌تر است. لاردو این نظریه را مطرح می‌کند که در طول زمان، انتخاب طبیعی (شیوه‌ای که طبیعت بر انسان‌ها تحمیل کرده است) به کسانی که هزاران سال در این منطقه زندگی می‌کنند کمک کرده است تا مزیت ژنتیکی ایجاد کنند، به عبارت دیگر، جهش‌های ژنتیکی برای اکثر آنها مطلوب است. وضعیت.

سوال فشار آب

ریچارد مون از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک می‌گوید که طحال ممکن است نحوه شیرجه رفتن طحال را تا حدودی توضیح دهد، اما ممکن است عوامل دیگری در کار باشد. ماه توضیح می دهد که چگونه بدن انسان به ارتفاعات و اعماق شدید واکنش نشان می دهد. زمانی که فرد به عمق آب می رود، رگ های خونی در ریه ها به دلیل افزایش فشار، با خون بیشتری پر می شود. تحت استرس شدید، رگ های خونی ممکن است پاره شوند و باعث مرگ شوند. علاوه بر استعداد ژنتیکی، ورزش منظم می تواند به جلوگیری از این اثر کمک کند.

او می گوید: “دیوار قفسه سینه ممکن است در این شرایط مطلوب تر باشد.” ممکن است برخی شل شوند و دیافراگم کشیده شود. با این حال، ما نمی دانیم که آیا این اتفاق می افتد یا خیر. طحال ممکن است تا حدودی منقبض شود، اما ما هنوز هیچ ارتباط مستقیمی بین تیروئید و طحال پیدا نکرده ایم. “میتونه باشه.”

(فیلم و تصویر) اولین انسانی که با زندگی زیر آب سازگار شد!

سینتیا بل کیس، یک انسان شناس در دانشگاه وسترن است که افرادی را که در ارتفاعات بسیار بالا زندگی می کنند، از جمله تبتی هایی که گفته می شود «در بام دنیا» زندگی می کنند، مورد مطالعه قرار داده است. او فکر می‌کند که مطالعه ملیسا لاردو فرصت‌هایی را برای تحقیقات جالب باز می‌کند، اما او همچنین باید شواهد بیولوژیکی قابل اندازه‌گیری بیشتری پیدا کند تا مطمئن شود که ویژگی‌های ژنتیکی به باجائو کمک می‌کند تا غواص بهتری شود.

چه فرقی با باجائو دارد؟

لاردو می‌گوید علاوه بر درک چگونگی تبدیل شدن باجائو به یک غواص آزاد خوب، این یافته‌ها پیامدهای پزشکی نیز دارند. عارضه غواصی شبیه یک وضعیت پزشکی به نام هیپوکسی حاد است که در آن فرد به سرعت اکسیژن را از دست می دهد. این وضعیت اغلب علت مرگ در اورژانس است. یک آزمایشگاه جدید می تواند به طور موثری با مطالعه باجاوس، هیپوکسی را درک کند.

با این حال، سبک زندگی عشایر دریایی به طور فزاینده ای در معرض خطر است. آنها گروه های به حاشیه رانده شده ای هستند که از حقوق شهروندی مشابه سرزمین اصلی خود برخوردار نیستند. رشد ماهیگیری صنعتی نیز تامین هزینه های زندگی آنها با ذخایر محلی را دشوار می کند. خیلی ها تصمیم گرفته اند دریا را ترک کنند. لاردو از عدم حمایت او از سبک زندگی خود نگران است و می گوید; بازی و درس هایی که آنها می توانند در مورد سلامت انسان به شما بیاموزند ممکن است برای مدت طولانی در دسترس شما نباشد.

منبع: نشنال جئوگرافیک

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما