(فیلم و تصویر) سالم ترین جنین دایناسور را پیدا کنید

[ad_1]

در رفتن یک جنین دایناسور کاملا سالم که ۶۶ میلیون سال پیش در یک تخم فسیلی در چین پیدا شد، اکنون یکی از هیجان انگیزترین دستاوردهای دیرینه شناسان در سال های اخیر است، زیرا محققان بین المللی می گویند این کشف می تواند ارتباطی با دایناسورها باشد. و می تواند پرندگان مدرن ایجاد کند.

به گزارش فرارو، کارگران یک شرکت معدن سنگ به نام Yingliang Group در سال 2000 یک تخم دایناسور فسیلی را در گانژو، در استان جیانگشی در جنوب چین پیدا کردند. کارگران این شرکت در ابتدا مشکوک بودند که این سنگ های خاص می تواند فسیل دایناسورها باشد، بنابراین آنها را ذخیره کردند. فسیل‌ها تا زمانی که این شرکت ساخت موزه تاریخ طبیعی Yingliang را در سال 2010 آغاز کرد، ذخیره می‌شد. در همان زمان، کارکنان موزه از انبار شرکت بازدید کردند و فسیل ها و استخوان های کوچک را پیدا کردند. فرض اولیه این بود که یک جنین دایناسور در تخمک پیدا شده است، اما این نیاز به بررسی دقیق کارشناسی داشت.

(فیلم و تصویر) سالم ترین جنین دایناسور را پیدا کنید

موضوع به دیرینه شناسان گزارش شد و آنها شروع به بررسی فسیل ها کردند و دریافتند که یک تخمک حاوی جنینی به نام “Yingliang Baby” است. عزیزم ینگلیانگ آنها رفته اند. به گفته فارو، اما این کشف بسیار هیجان‌انگیزتر از کشف فسیل‌های دایناسور بود، زیرا جنین موجود در تخم در آن زمان به طرز شگفت‌آوری سالم بود. یافته های این تحقیق در روز سه شنبه 21 دسامبر (30 دسامبر) در یک مجله معتبر منتشر شد. آی ساینس ترک کرد.

فیون ویسام ما، نویسنده این مطالعه و محقق دانشگاه بیرمنگام گفت: جنین دایناسورها یکی از نادرترین انواع فسیل ها هستند و بیشتر آنها ناقص هستند. ما مشتاقانه منتظر کشف “بچه یینگلیانگ” هستیم. این فسیل در شرایط عالی قرار دارد و به ما کمک می کند تا به بسیاری از سوالات در مورد رشد و تولید مثل دایناسورها پاسخ دهیم. دایناسور کشف شده یک آراپتوروسوروس متعلق به گروه تله ها است. تراپوداها دایناسورهای گوشتخوار با اندام های جلویی کوچک بودند که مانند سایر حیوانات این گروه مانند تیرانوسوروس رکس و ولوسیاپتور روی دو پا راه می رفتند.

(فیلم و تصویر) سالم ترین جنین دایناسور را پیدا کنید

اما یکی از ویژگی هایی که دانشمندان در مورد این جنین متوجه شده اند این است که این جنین قبل از بیرون آمدن از تخم شبیه پرنده بوده که در قلمرو حیوانات منحصر به فرد محسوب می شود. محققان گفتند که جنین Ovapturosar در وضعیت فرو ریخته قرار داشت و پاهایش در مجاورت سر و پشت به پوست سر قرار داشت. امروزه پرندگان در همان موقعیتی هستند که قبل از بیرون آمدن تخم ها وجود داشت و در غیر این صورت احتمال مرگ آنها قبل یا بعد از تولد بیشتر است.

اما نکته جالب دیگر این است که این پرنده دایناسور نبود و اولین بار بود که چنین حالتی را در یک حیوان غیر پرنده می دیدم. یافته ها نشان می دهد که سیستم های مدرن پرورش پرندگان ممکن است صدها میلیون سال پیش از دایناسورهای غیر پرنده تکامل یافته باشند. از سوی دیگر، جنین دایناسورها بین 66 تا 72 میلیون سال تخمین زده می شود. حکمت در این زمینه می گوید; دیدن جنین دایناسور و جنین مرغ به یک شکل در داخل تخم جالب است که احتمالاً قبل از بیرون آمدن تخم، همان رفتار را نشان می دهد. این حالت در دایناسورهایی که قبلاً پرواز نکرده اند یافت نمی شود. در واقع، شگفت‌انگیز است که بدانید پرندگان امروزی حداقل 66 میلیون سال پیش شروع به تکامل کردند.

برای درک فیزیولوژی جنین و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنین دایناسور و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعامل دایناسورها و پرندگان امروزی ارزیابی خواهد شد. استیو بروست، نویسنده و دیرینه شناس در دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند می گوید: «این جنین دایناسور در تخم خود یکی از زیباترین فسیل هایی است که تا به حال دیده ام. این دایناسور کوچک قبل از تولد درست مانند جنین یک پرنده مدرن است که از تخم خود بیرون می آید. این بیشتر از این فرضیه حمایت می کند که بسیاری از ویژگی های پرندگان مدرن برای اولین بار در اجداد دایناسور آنها ایجاد شده است.

منبع: usatoday

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما