ماهی علاوه بر ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است

[ad_1]

علاوه بر ماهی های چرب و مکمل های روغن ماهی، گزینه های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد.

به گزارش newhealthadvisor; اسیدهای چرب امگا 3 فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند، از جمله جلوگیری از گرسنگی، جلوگیری از افسردگی و اضافه وزن.

لوبیا:

لوبیا و لوبیا نه تنها منبع عالی پروتئین هستند بلکه منبع خوبی از امگا 3 نیز هستند. یک فنجان لوبیا قرمز حاوی حدود 1 گرم امگا 3 است که نیمی از نیاز روزانه است.

لوبیاها به ویژه در مقایسه با ماهی تازه به راحتی در دسترس هستند. از یک وعده غذایی مغذی بدون لوبیا با لوبیا لذت ببرید.

اسکواش:

کدو تنبل یا کدو یکی از بهترین منابع بتاکاروتن است، اما حاوی امگا 3 نیز می باشد. یک فنجان کدو حلوایی حاوی حدود 50 میلی گرم امگا 3 است.

گردو:

یک اونس گردو 2600 میلی گرم امگا 3 به بدن شما اضافه می کند. گردو یکی از منابع غذایی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع است.

سویا:

تنها با نصف فنجان سویای پخته شده می توانید 300 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گیاهان برای گیاهخواران بسیار مفید است.

سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و می توان آن را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کرد.

برنج قهوه ای:

نصف فنجان برنج حاوی 240 میلی گرم امگا 3 است. همچنین مقدار کافی فیبر و پروتئین بدن را تامین می کند. برنج قهوه ای همچنین منبعی غنی از منگنز، ویتامین B، فسفر، پتاسیم و منیزیم است و به دلیل محتوای کم کالری در رژیم های غذایی کاهش وزن بسیار محبوب است.

روغن پنبه:

روغن بذر کتان یکی دیگر از روغن های غنی از امگا 3 است، اما به دلیل سخت بودن ذخیره سازی (خیلی سریع اکسیده می شود) از آن کم استفاده می شود. بنابراین دانه کتان بر روغن آن ارجحیت دارد.

تخم مرغ:

تخم مرغ اکنون به عنوان منبعی از تمام مواد مغذی شناخته شده است. یک تخم مرغ حاوی 13 ویتامین، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا است. برخی از تخم‌مرغ‌های غنی‌شده دو برابر بیشتر از حد معمول حاوی امگا 3 هستند.

روغن کلزا:

متعادل ترین روغن نسبت امگا 3 به امگا 6 حدود 1 به 2 دارد، بنابراین توصیه می شود این نسبت کمتر از 1 به 5 باشد.

اگر طعم آن را دوست ندارید توصیه می کنیم روغن کانولا را با روغن زیتون بسیار خوش طعم مخلوط کنید، طعم نامطبوع روغن کانولا خنثی می شود.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما