مترو ریزعلی تهران را بشناسید!

[ad_1]

برخورد متروی تهران – کرج ممکن است ابعاد پیچیده تری داشته باشد. اما حضور گارد خط مانع از مرگ ده ها مسافر و آتش گرفتن قطارها شد.

به گزارش ایسنا، در اولین روز دی ماه سال جاری، برخورد قطار سریع السیر با قطار کندرو در ایستگاه چیتاگونگ در خط 5 مترو تهران، 22 مصدوم برجای گذاشت. 24 ساعت قطع شد

اما برخورد دو قطار به اینجا ختم نشد چرا که راننده قطار کندرو بدون اجازه مرکز فرماندهی سیستم کنترل خود را قطع کرده بود و مرکز فرماندهی نیز از برخورد مطلع نبود. قطار با قطار پرسرعت؛ در حالی که قطار از صادقی به سمت چیتگر در حرکت بود و مرکز فرماندهی از این برخورد اطلاعی نداشت، حتما دو قطار با هم برخورد کرده و حادثه شدیدتر بود، اما در این بین به دلیل جانفشانی گارد خط 5، برخورد قطار با دو قطار دیگر از پیچیده‌تر شدن این حادثه جلوگیری کرد.

مترو ریزعلی تهران را بشناسید!

این روزها «وحید ایزدی» از شرکت بهره برداری مترو معروف به «ریزعلی خواجوی» است که با ورود به محدوده راه آهن به راننده قطار اشاره کرد که قطار سوم را نخورد. با این حال این شخص می گوید که کار خوب خود را با خدا انجام داده است.

وحید ایزدی درباره جزئیات روز حادثه 10 دی می گوید: دو سال است که در نیروی انتظامی خط 5 مترو مشغول به کار هستم و برای جلوگیری از سرقت یا خرابکاری در راه آهن دائما در حال گشت زنی هستیم. منطقه اطراف خط 5 مترو و سقفی که در آن هستیم. نزدیک ایستگاه چیتاگونگ است.

وی گفت: روز حادثه، آخرین بار قبل از تحویل پست، در حال گشت زنی در محدوده راه آهن خط 5 بودم. از ایستگاه است، خیلی تعجب کردم چون می دانستم اولویت ورود و خروج قطار سریع السیر به ایستگاه است، اما راننده قطار کندرو بدون توجه به چراغ سیگنال قطار سریع السیر وارد قطار شد. .

مترو ریزعلی تهران را بشناسید!

ایزدی با بیان اینکه خط اصلی برای قطار سریع السیر باز بود و قطار کندرو مجبور شد برای قطار دیگری متوقف شود، گفت: سرعت برخورد کاهش یافت اما در نهایت لکوموتیو از ریل خارج شد.

وی ادامه می دهد: اما نکته این بود که در همان زمان قطار دوم از صادقیه به کرج می رفت تا با قطار سوم من برخورد نکند، من تا وسط قطار رفتم و فریاد زدم و دستم را تکان دادم. دست. رهبر متوقف شد.”; اما خدا به ما رحم کرد. چون سر و صدای قطارهای خط پنجم کمتر است و من متوجه ورود قطار سوم نمی شدم، تصادف عمیق تر می شد و اگر قطار سوم به عنوان بخشی از قطار با آنها برخورد می کرد، قطار سقوط می کرد. قطار از ریل خارج شد به چپ بپیچید و همچنین آتش بگیرید.

ایزدی اصرار داشت که بعداً فهمیدم که او راننده یک قطار کاندو سیستمی بوده است. تی. وی که پای خود را بسته بود و مرکز فرماندهی هیچ اطلاعی از حادثه برای توقف راننده قطار نداشت، افزود: بلافاصله با مسئولان خط تماس گرفتم و از برخورد دو قطار خبر دادم و مسافران درب را باز کردند و وارد قطار شدند. منطقه راه آهن.”

مسافران ترسیده و از داخل درها را باز می کنند و از واگن یکی پس از دیگری به پایین می پرند و در محوطه راه آهن می مانند و اصرار می کنند: «ورود و ماندن مسافران در محدوده راه آهن بسیار خطرناک است. اما مسافران ترسیده بودند و می خواستند ببینند چه اتفاقی افتاده و گوش نکردند، اما در نهایت موفق شدیم مردم را با نیروهای بیشتری از ایستگاه خارج کنیم.

ایزدی می گوید: بسیاری از همکاران به من گفتند چرا این کار را کردی و اگر رهبرت را نمی دیدی چه می شد؟ چون سرعت خودروها بیش از هشتاد کیلومتر است یا اگر برق گرفتگی کنند چطور؟ اما من با خدا معامله کردم.

مهدی شایسته عسل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به زحمات وحید ایزدی و دو راننده قطار دیگر می گوید: حادثه دوم را متوقف کنید، قدردانی می کنیم. به دلیل اقدام به موقع کارمند یک پیمانکار در آخرین ساعت کار، جان بسیاری از مسافران نجات یافت. اگر بگوییم این مشکل ناشی از اشتباه یک نفر بوده است، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که هوش سه نفر (دو راننده قطار و پلیس دیگر) از مشکل بزرگ جلوگیری کرده است.

وی گفت: باید امنیت مسافران را حفظ کنیم چرا که مترو امن ترین وسیله حمل و نقل عمومی برای شهروندان است.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما