مجمع عمومی سازمان ملل عضویت ایران در باشگاه اثرات تشعشع اتمی را تایید کرد

[ad_1]

گزارشهمیشه یک روزنامه نگار جوان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی چند ساعت گذشته به طور رسمی چند قطعنامه را به تصویب رساند که یکی از آنها عضویت دائم ایران در باشگاه تحقیقات هسته ای سازمان ملل (انصار) است.

بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران علیرغم مخالفت رژیم صهیونیستی و آمریکا، در سال جاری با تصویب کمیته چهارم سازمان ملل متحد در 19 آبان به عضویت دائم کمیته علمی سازمان ملل متحد در خصوص اثرات تشعشعات هسته ای درآمد. (UNSCEAR).

این قطعنامه پیش از این توسط کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی سازمان ملل (کمیته چهارم) به تصویب رسیده بود و اکنون در مجمع عمومی این نهاد بین المللی به تصویب نهایی رسیده است.

پیش نویس قطعنامه که توسط استرالیا به کمیته ویژه سیاسی و تبعیض ارائه شد، پس از اقدام دیپلماتیک و رایزنی اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد مذاکره و تایید قرار گرفت. جمهوری ایران پس از شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی در سال 1390 توانست از وضعیت «ناظر» به «عضویت کامل» در نهاد علمی بین‌المللی برجسته جمهوری اسلامی ایران ارتقا یابد.

با توجه به محدودیت‌های مربوط به روند عضویت در این کمیته علمی که عمدتاً در اداره کشورهای غربی است و در مصوبه‌ای که در سال جاری اتخاذ شد، از جمهوری اسلامی ایران نیز برای حضور در جلسات انسکر دعوت به عمل آمده است. یک دانشمند هسته ای

مجید تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در جلسه ویژه تصویب عضویت دائم ایران در کمیته علمی سازمان ملل متحد در مورد اثرات تشعشعات هسته ای (ANSK) در پاسخ به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: . کمیته سیاسی و استعمار زدایی (کمیته چهارم) مجمع عمومی. با خروج از برجام و نقض تعهدات خود در این توافق، دولت آمریکا هرگز در موقعیتی نخواهد بود که درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و عضویت این کشور در این کمیته اظهار نظر کند. در مورد اثرات تشعشعات هسته ای.

در حال حاضر 27 کشور در جهان وجود دارد، از جمله؛ آرژانتین، استرالیا، بلاروس، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، مصر، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، کره جنوبی، اندونزی، ژاپن، مکزیک، پاکستان، پرو، لهستان، روسیه، اسلواکی، اسپانیا، سودان، سوئد، اوکراین بریتانیا و ایالات متحده اعضای دائمی این کمیته هستند که به 31 عضو دائمی با چهار عضو ناظر (ایران، نروژ، الجزایر و امارات) افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (جمعه) به طور رسمی تعدادی قطعنامه در مخالفت با مواضع رژیم صهیونیستی در زمینه های مختلف از جمله شهرک سازی های گسترده و نقض حقوق فلسطینیان را تصویب کرد.

گفته می شود مجمع عمومی سازمان ملل به طور رسمی شش قطعنامه را تصویب کرده است.

برخی از قطعنامه‌ها، شهرک‌سازی‌های اسرائیل را محکوم کرده و خواستار خروج این رژیم از بلندی‌های جولان شده‌اند. برخی دیگر طرفدار اتخاذ ابتکارات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حمایت از پناهندگان فلسطینی هستند.

قطعنامه ای برای کمک مالی به آوارگان فلسطینی صادر شده است. رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با 16 رای موافق و یک رای مخالف به تصویب رساند.

قطعنامه های سازمان ملل خواستار پایان دادن به تمام فعالیت های شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل و ساخت دیوار در نوار غزه است. همچنین به رژیم صهیونیستی دستور داده است تا عملیات نظامی علیه فلسطینی ها و سوری ها را متوقف کند.

قطعنامه 146 به نفع و 7 مخالف مستعمرات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی قدس شرقی بود. درخواست دیگر دولت برای خروج از بلندی های جولان با 2 رای مخالف و 149 رای مخالف تصویب شد.

هر شش قطعنامه از ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اما امروز (جمعه) رسما به تصویب رسید. این قطعنامه ها بخشی از یک بسته 14 متنی درباره رژیم صهیونیستی است که انتظار می رود اواخر امسال و کمتر از یک ماه دیگر به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برسد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما