محققان دانشگاه استنفورد: افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا جدی هستند دیجیاتو

[ad_1]

دانشمندان دانشگاه استنفورد شواهدی یافته اند که نشان می دهد ویروس کرونا می تواند در سلول ها و بافت چربی پنهان شود و فرد مبتلا به کووید-19 را آلوده کند.

اگرچه یافته های دانشمندان هنوز به طور رسمی در مجلات علمی منتشر نشده است، اما ممکن است نشان دهد که چرا افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا جدی و سایر عوارض هستند.

ویروس کرونا

نقش چاقی در ابتلا به ویروس کرونا

بزرگترین عامل خطر برای عفونت های جدی ویروس کرونا سن است. اما افراد جوان در معرض خطر بیشتری برای سایر بیماری ها از جمله چاقی هستند. افراد چاق نه تنها در معرض خطر بیماری جدی و مرگ هستند، بلکه همچنین در معرض خطر علائم حاد گزارش شده پس از عفونت هستند که معمولاً به آن “حفره های طولانی” می گویند.

بر اساس داده های مدلی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ذکر شده است، چاقی ممکن است در 30 درصد از بستری شدن در بیمارستان کووید-19 در ایالات متحده در سال گذشته نقش داشته باشد.

با این حال، هنوز به طور کامل درک نشده است که چرا این ویژگی باعث افزایش خطر می شود. افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند که یک عامل خطر برای بیماری عروق کرونر قلب است، اما به نظر می رسد افراد غیر دیابتی نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

یک تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد نمونه‌های بافت چربی را از افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته بودند جمع‌آوری کردند و سپس وضعیت آنها را پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا بررسی کردند. آنها دریافتند که سلول های چربی بالغ، معروف به سلول های چربی و ماکروفاژها می توانند به طور کامل توسط ویروس کرونا آلوده شوند.

سپس عفونت باعث یک پاسخ التهابی حاد می شود که در آن ماده شیمیایی به نام سیتوکین تولید می شود که با کووید-19 حاد مرتبط است. در نهایت، آنها توانستند شواهدی از RNA ویروس کرونا در بافت چربی جمع‌آوری شده از افرادی که در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند، و همچنین شواهدی از التهاب پیدا کنند.

با این حال، اکنون تحقیقات بیشتری برای تعیین نقش سلول های چربی آلوده به ویروس کرونا در ایجاد این بیماری مورد نیاز است.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما