محمد هاشمی: دلیل رد مرجعیت محبوبیت لاریجانی بود

[ad_1]

محمد هاشمی با انتشار نامه ای خطاب به رئیس شورای نگهبان در خصوص دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری شانزدهم، گفت: اذعان داریم که اگر این موضوع را تخطی از وظیفه و مسئولیت بدانند، شورای نگهبان می تواند فرصت را مغتنم شمرده و این افراد را رد کند.

به گزارش النا، وی افزود: اگر مبنای شورای نگهبان این است، استدلال هایی که به آقای لاریجانی ارائه شده جای تعجب دارد. چون این موارد یک شبه به توافق نمی رسند. این مسائل باید در درازمدت حل شود. آقای لاریجانی 5 سال است که رئیس مجلس بوده یا در پست های دیگری مانند شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما و مسائلی از این قبیل حضور داشته است. یعنی آقای لاریجانی یک فرد عادی در نظام نیست.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه شخصیتی است که از ابتدای سال و حتی قبل از آن در نقش یک دستگاه حساس بوده است، تاکید کرد. اگر قرار است شورای نگهبان مرتکب چنین عملی شود، صلاح است حداقل در اسرع وقت این کار را انجام دهد. حالا من میگم سلب اختیار و سلب صلاحیت لازم نیست ولی حداقل میتونم بگم خلاف میکنید لطفا اصلاح کنید. اما من اینطور فکر نمی کنم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر به مجموع شرایط نگاه کنیم، فکر می‌کنم توجیه‌های بیشتری ذکر شده است، چیزی که الان اکثر مردم در جامعه و در بین مردم و خواص ذکر شده می‌گویند این است که آقای لاریجانی دقت کرده است. کاندیدای ریاست جمهوری فرصت رای دادن را داشت، او دست بالا را داشت و مردم او را انتخاب می کردند. در مورد مرحوم هاشمی رفسنجانی هم همین اتفاق افتاد و دوباره صحبت آقای هاشمی رد شد.

این فعال سیاسی یادآور شد: در مورد آقای هاشمی آخرین وزیر اطلاعات آقای احمدی نژاد اعتراف کرد که اگر آقای هاشمی نامزد شود 5 میلیون رای دارد و هاشمی با یک میلیون رای کنترل ندارد. یعنی چون مردم را دوست داشتند و به آنها رای دادند، آنها را رد صلاحیت کردند. در عین حال گفتند به خاطر احقاق حقشان طرد شده اند.

وی ادامه داد: این تصور در جامعه وجود دارد که در نظرسنجی های آقای لاریجانی احساس می شود که افراد احتمالاً بیشتر رای می دهند یا به دور دوم می روند. در هر صورت نظر عموم این است که دلیل تایید نشدن اقتدار آقای لاریجانی محبوبیت ایشان در جامعه و احتمال رای ایشان عامل این موضوع بوده است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما