مدت زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر

[ad_1]

منجمد کردن غذا ساده ترین راه برای صرفه جویی در مواد غذایی است. اگرچه می‌توانیم مواد غذایی را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنیم، اما به این معنی نیست که کیفیت آن برای همیشه حفظ می‌شود.

برای بسته بندی و نگهداری مواد غذایی در فریزر، مواد غذایی باید در فویل پلاستیکی یا آلومینیومی یا در ظروف و کیسه های فریزر بسته شوند.

سبزیجات را بسته به نوع مصرف می توان از یک ماه تا یک سال در فریزر نگهداری کرد. برخی از سبزیجات به خصوص سبزیجات برگدار را باید قبل از سرد شدن خرد کرد و به اصطلاح بلغور کرد. می توانید سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی را با آب فراوان پوره کنید و قبل از انجماد از آنها به عنوان سس استفاده کنید.

چه اصولی را رعایت کنیم؟ برای بسته بندی توجه به این نکته ضروری است که برای رسیدن به طراوت بهینه در هنگام انجماد، هوا به غذا نمی رسد که منجر به کم آبی و اکسیده شدن آن می شود. مراقب باشید سبزیجات سرخ شده را منجمد نکنید.

همچنین توجه داشته باشید که چاقویی که برای برش سبزی استفاده می شود باید کاملا تیز باشد تا به بافت های سبزی آسیب نزند و له نشود. هر چه سبزی بیشتر با چاقوی تیز خرد شود، ارزش غذایی آن بیشتر حفظ می شود.

سبزیجات منجمد تجاری به مدت یک سال در بسته بندی اصلی نگهداری می شوند.

انواع سبزیجات

ماندگاری
چغندر یک سال
کدو تنبل فلفل قرمز سه تا چهار ماه
کلم بروکلی یک سال
هویج یک سال
گل کلم یک سال
کرفس یک سال
ذرت 8 ماه
لوبیا سبز یک سال
سبزیجات برگ دار 8 ماه
قارچ پخته شده یک سال
قارچ خام 8 ماه
نخود فرنگی 8 ماه
گوجه فرنگیها 3 تا 4 ماه
اسکواش یک سال
کدو سبز 8 ماه
آووکادو 5 ماه

انواع گوشت

نوع گوشت ماندگاری
بیکن 3 ماه
گوشت خرد شده 3 ماه
گوشت همبرگر 4 ماه
استخوان جام جم 2 ماه
کبد 4 ماه
باربیکیو یک سال
سوسیس 3 ماه
استیک 8 ماه

بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. تا زمانی که بسته بندی سالم باشد می تواند دو ماه تا یک سال در فریزر بماند.

منبع: Foodsgay، Thesprusits

ترجمه: ایرنا

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما