مردم به جنگ فکر نمی کنند!

[ad_1]

در رفتن در پس زمینه افزایش تنش ها بر سر حمله احتمالی روسیه به اوکراین، اشپیگل به ویژه در مورد سبک زندگی اوکراینی هایی که از خطرات در این زمینه بی اطلاع هستند و این واقعیت که اوکراینی ها این کار را انجام می دهند، گزارش داده است. ، آنها به نوعی به مسکو پیام می دهند که به دلیل تجمع بیش از 100000 نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای خود و حمله احتمالی مسکو به اوکراین، قصد ندارند روحیه خود را از دست بدهند. اشپیگل همچنین به برخی از آمارها اشاره می کند که نشان می دهد تمایلات ملی گرایانه و ضد روسی در اوکراین در پی رفتار اخیر دولت روسیه با اوکراین تشدید شده است. این امر به ویژه در مورد نسل جوان اوکراینی ها صادق است.

اشپیگل می نویسد: با شروع سال جدید، یک تور کوتاه از کافه ها و رستوران ها در کیف، پایتخت اوکراین، ممکن است جریان شادی و خوشحالی مردم، به ویژه جوانان اوکراینی را افزایش دهد.

به گزارش فرارو، سه سال پیش ولادیمیر زیلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به مردم خود قول داد که جنگ در شرق اوکراین پایان خواهد یافت. با این حال، در شرایط کنونی، به نظر می رسد دستیابی به صلح هنوز پایان نیافته است. در واقع، در شرایط کنونی، احتمال تشدید تنش ها و حتی یک جنگ تمام عیار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در همین راستا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیش از 100 هزار نیروی روسی را در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر کرده است. اخیرا مسئولان «شهرداری کیف» در پایتخت اوکراین به شهروندان این شهر توصیه کرده اند وسایل ضروری خود را بسته بندی کنند تا در مواقع بحران و جنگ خیلی سریع فرار کرده و به مکانی امن پناه ببرند. با این حال، بسیاری از جوانان اوکراین به معنای واقعی کلمه این هشدارها را نادیده می گیرند و شب ها در کیف، پایتخت اوکراین جشن می گیرند. در واقع آنها اجازه نمی دهند تهدیدهای روسیه زندگی شاد روزمره آنها را خراب کند.

در این شرایط، در شرایط فعلی در کیف، شاهد برگزاری جشن ها و رقص های زیادی (در کافه ها و رستوران ها) هستیم و مردم به جنگ اهمیت نمی دهند. این موضوع اکنون به یک تناقض بزرگ در متن تنش اوکراین و روسیه تبدیل شده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده در دسامبر 2021، اوکراینی ها تهاجم احتمالی روسیه به مرزهای شرقی اوکراین را چهارمین تهدید بزرگ برای کشورشان در سال جاری می دانند. به گفته وی، افزایش قیمت گاز طبیعی، تشدید بحران اقتصادی در اوکراین و شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین تهدید امروز اوکراین است. حتی در شرایط فعلی، برخی از شهروندان اوکراینی که به عنوان شبه نظامی مشغول به کار هستند و هر هفته تمرینات نظامی را برای حفاظت از شهرهای مهم اوکراین انجام می دهند، اکنون استراحت می کنند.

در این مرحله یک سوال اساسی مطرح می شود: چگونه مردم اوکراین می توانند اینقدر ساکت باشند؟ این شهروند اوکراینی گفت: در هشت سال گذشته ما تحت استرس احتمال حمله به کشورمان زندگی می کنیم. از زمانی که روسیه “شبه جزیره کریمه” را در سال 2014 ضمیمه کرد و شبه نظامیان طرفدار روسیه شرق اوکراین را اشغال کردند، مسکو مرتبا اوکراین را به جنگ و درگیری های جدید تهدید کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بهار گذشته تعداد نیروهای روسیه را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است. در مواجهه با چنین اقدامات روسیه، اوکراینی ها عموما می گویند که “به جای ترس، بهتر و بیشتر دارند.”

در همین راستا، استاویچنکو، مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک کیف تاکید می کند که برنامه های گروهی هنری خود را در تمام نقاط اوکراین و همچنین خارج از کشور ادامه خواهند داد. به ویژه، او می گوید که قصد دارد با ارکستر سمفونیک کیف به آلمان سفر کند. انتظار می رود او تورهای مشابهی را در ونیز (ایتالیا) و سالزبورگ (اتریش) برگزار کند.

مردم به جنگ فکر نمی کنند!

در کنار سالن کنسرت “آنا استاویچنکو” قرار دارد که او و ارکستر سمفونیک کیف در آنجا اجرا خواهند کرد.

رومن نابوزنیاک، صاحب یک کافه در کیف با خالکوبی روی بازوی چپش، که نماد سنتی خدمت نظامی اوکراین است، می‌گوید که هنوز در حال تلاش برای شادی در میان تنش‌های فزاینده در کشورش است. کمک به مردم.

نابوژنیاک بین تابستان 2015 تا پاییز 2016 با جدایی طلبان طرفدار روسیه در جبهه شرقی اوکراین جنگید. به گفته وی، این جنگ باید مدت ها پیش پایان می یافت. در اوایل سال 2015، اوکراین و روسیه “توافقنامه مینسک” را امضا کردند که به طور رسمی به جنگ و درگیری بین دو کشور پایان داد.

اما در عمل، درگیری بین دو طرف تا به امروز ادامه دارد و بیش از 13000 نفر جان خود را از دست داده اند. نابوژانیاک می‌گوید که هنگام حضور در میدان نبرد با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین آسیب روحی جدی دیده است و او مرتباً برای معالجه به پزشکان و روانشناسان مراجعه می‌کند.

مردم به جنگ فکر نمی کنند!

رومن نابوژانیاک در کافه اش: وی پس از پایان خدمت سربازی و تکمیل حضور در جنگ با روس ها این کافه را تأسیس کرد.

او می گوید با راه اندازی کافه اش سعی کرده به زندگی روزمره برگردد. اما آسیب روحی ناشی از حضور او در جنگ همچنان بر روح و روان او تأثیر می گذارد. نابوژنیاک گفت: «برای من اهمیتی نمی‌دهد که روسیه جنگی را علیه اوکراین آغاز کند، من آن را به خوبی می‌دانم، زیرا این امر ما (مردم اوکراین) را از بلاتکلیفی خارج می‌کند.

وی گفت: اکنون تمام تصمیمات مهم خانواده ام مانند خرید خانواده را به حالت تعلیق درآورده ام، زیرا اخیراً احساس کرده ام که باید ناگهان تسلیم شوم و وارد جنگ با روسیه شوم. با این حال، بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند که اوکراین در درگیری نظامی خود با روسیه با چالش های جدی مواجه است. وزارت دفاع اوکراین می گوید می تواند 400000 سرباز و شبه نظامی اوکراینی را علیه مردم روسیه تجهیز و بسیج کند. با این حال، بسیاری نسبت به این آمار تردید دارند. در دسامبر 2021، رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین نیز هشدار داد که کشورش بدون حمایت قدرت‌های خارجی نمی‌تواند در برابر مردم روسیه مقاومت کند.

مردم به جنگ فکر نمی کنند!

نیروهای اوکراینی در جبهه شرقی رومن نابوزنیاک نیز در این جبهه فعالیت می کرد.

با این حال، نظرسنجی‌های اخیر در اوکراین نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از جمعیت اوکراین فعالانه در برابر حمله جدید روسیه به کشورشان مقاومت خواهند کرد. حتی در این زمینه، استاویچنکو مدیر ارکستر سمفونیک اوکراین می گوید که خود مصمم است در برابر روس ها مقاومت کند. با این حال، او می گوید که مردم در کشورش در کیف و سایر شهرهای اوکراین به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود جشن می گیرند، زیرا به گفته او، “وقتی فردی می ترسد، به این معنی است که دشمنان او پیروز شده اند. رقابت.” آنها با او هستند.

اقدامات روسیه در اوکراین روحیه ملی گرایی و میهن پرستی را در میان مردم اوکراین به میزان قابل توجهی تقویت کرده است. در این زمینه، نتایج نظرسنجی انجام شده در تابستان گذشته نشان می دهد که دو سوم اوکراینی ها روسیه را «تهاجمی» و «تهاجمی» می دانند.

در همین راستا حتی نوبوژانیاک نیز پرچم اوکراین را در کافه خود قرار داده است. قابل ذکر است که مادربزرگ او که بیشتر عمر خود را در اتحاد جماهیر شوروی گذرانده بود، خود را روسی می دانست، اما او (نوبوژنیاک) معتقد است که دوران شوروی زمان تجارت بوده است. نوبوژانیاک در سال‌هایی که در اوکراین بزرگ شد، روسی را یاد گرفت، اما اکنون سال‌هاست که سعی می‌کند فقط به زبان اوکراینی صحبت کند.

او این اقدام را نوعی رویه ناسیونالیستی می داند. چیزی که امروزه در اوکراین بسیار رایج شده است. “زمانی که برای اولین بار با روسیه در شرق اوکراین وارد جنگ شدم، هدف اصلی من محافظت از خانواده ام بود. با این حال، اکنون می خواهم در شبه جزیره کریمه و سایر مناطق شرق اوکراین که تحت کنترل روسیه و نیروهای متحدش هستند بجنگم.” او گفت. و به کنترل دولت اوکراین بازگرد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما