مشکل فدراسیون والیبال بر عهده رادیو آل هند است

[ad_1]

در حالی که لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از ۱۶ خرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود، ایران برخلاف سال‌های گذشته از امتیاز میزبانی این مسابقات مهم برخوردار نیست. دلیل عدم میزبانی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از ایران در مرحله مقدماتی لیگ ملت ها در حال حاضر کمی بحث برانگیز است و برخی رسانه ها دلایل مختلفی برای آن عنوان کرده اند.

آنچه در این زمینه می شنویم مربوط به داستان جاری حق پخش پخش می شود. تکرار این پدیده در بازی های ایران و نمونه های آن را می توان در لیگ فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا و دیگر بازی های مهم مشاهده کرد. مسابقات تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها هر ساله از رادیو و تلویزیون ایران پخش می‌شود. در سال های اخیر اما فدراسیون والیبال ایران این 300 هزار دلار را به طور کامل به FIVB پرداخت نکرده و اکنون مجموعاً 700 هزار دلار بدهی به نام ایران در فدراسیون جهانی ثبت شده است.

با توجه به این جریانات، گفته می شود فدراسیون جهانی والیبال به دلیل این بدهی، ایران را از این امتیاز برای لیگ ملت های پیشرو محروم کرده است. اما وحید مرادی مشاور ارشد رئیس فدراسیون والیبال تمامی شایعات را تکذیب می کند و به «کوسه» توضیح می دهد: 700 هزار دلار بدهی که می گویند ربطی به فدراسیون والیبال ندارد، فدراسیون جهانی والیبال گزارش داده است. منفی 700000 دلار برای ما.

با این شرایط چون صداوسیما نمی تواند در عرصه بین المللی تراکنش های مالی انجام دهد باید ۷۰۰ هزار تومان به فدراسیون والیبال پرداخت کند و سپس از FIVB بخواهیم این مبلغ را از حساب مالی ما کسر کند. متأسفانه، وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، این رویکرد اغلب ما را تحت تأثیر قرار می دهد. فدراسیون والیبال فقط fivb نمی دهد. او 200 هزار دلار از رادیو و تلویزیون طلب می کند. اینکه فدراسیون والیبال اخیراً یک تورنمنت جوانان برگزار کرد، آنقدر مثال زدنی است که فدراسیون جهانی تعجب کرد و ایمیل ها و تشکرهای زیادی برای ما ارسال کرد. در کرونا، مسابقه را به گونه‌ای انجام دادیم که از 1700 آزمایش کرونا تنها یکی از آنها مثبت شد.»

علاوه بر بحث بدهی مالی FIVB با فدراسیون والیبال ایران، موضوع دیگری که بر سر زبان ها افتاده ممنوعیت حضور بانوان در سالن است. موضوعی که فدراسیون جهانی روی آن بسیار حساس است و برابری جنسیتی را باید رعایت کند. اما مرادی نیز این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «هیچ پیشینه ای وجود ندارد که چرا امسال سازماندهی نکردیم. فدراسیون جهانی والیبال یک میلیون دلار از کشورهای میزبان دریافت می کند.

در این مدت میزبانی مسابقات نیز به ما پیشنهاد شد. اما با توجه به شرایط وخیم اقتصادی کشور، تامین این میلیون ها دلار ضربه بزرگی به بودجه فدراسیون خواهد بود. در مورد بانوان هیچ محدودیتی نداریم و قبلاً با مجوز نهادهای مربوطه اجازه ورود بانوان به سالن مسابقات را داده ایم. نکته این است که fivb نیز میزبان فیلیپین است. اما ایران نه و این درست نیست. فیلیپین اخیرا میزبان لیگ ملت های زنان بوده است.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما