ممکن است فکر کنید که شرکت شما نباید ورشکست شود

[ad_1]

هر مدیری که بر صندلی یک شرکت یا سازمان تکیه کند و بخواهد کار خود را در آنجا با نوآوری و ابتکار شروع کند، از یک سو در مرحله حساسی از ایجاد تغییرات زیادی در سطح مدیران میانی و هیئت اجرایی قرار دارد. اجرای مجموعه ای از پروژه های متنوع و نوآورانه در سطح شرکت و شرکت و از سوی دیگر یک سری تغییرات اساسی و حرکت جدی به سمت دیجیتالی شدن و همگام سازی با آخرین روندهای فناوری.

با این حال، اکثر مدیرانی که تازه وارد شرکت می شوند یا برای اولین بار مدیریت کلان را تجربه می کنند، از ترس شکست و بی ثباتی، از دخالت جدی در کل فرآیند دیجیتالی شدن شرکت های تحت مدیریت خود اجتناب می کنند. انجام این کار به بعد موکول شده است.

اما واقعیت غیرقابل انکار در زمینه دیجیتالی شدن شرکت ها و سازمان ها این است که تمام دیجیتالی شدن و معرفی جدی فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، داده های بزرگ، رایانش ابری و اینترنت اشیا در کل ساختار شرکت، یک فرآیند اختیاری نیست، بلکه یک فرآیند کامل است. نیاز داشتن ضروری است که تاخیر در اجرای آن منجر به انحلال اجتناب ناپذیر شرکت ها در آینده نزدیک شود.

لطفاً به این ارقام توجه کنید: در دهه 1950، میانگین اقامت در لیست S&P 500 بیش از 60 سال بود، اما تا سال 2012 این تعداد به کمتر از 12 سال کاهش یافت. نیمی از شرکت هایی که در سال 2000 جزو 500 شرکت اول فورچون بودند، دیگر در لیست نیستند و شرکت های دیگری جایگزین شده اند.

بین سال های 2013 تا 2017، میانگین دوره تصدی مدیران عامل در شرکت های بزرگ با یک سال کاهش به شش تا پنج سال رسید. ادغام شرکت ها، خصوصی سازی شرکت ها و ورشکستگی شرکت ها در حال افزایش است و روزی نیست که اخبار زیادی در رسانه ها منتشر نشود.

بسیاری از کارشناسان تجارت و معاملات آتی بر این باورند که با پیچیده‌تر شدن، فراگیر شدن و فراگیر شدن فناوری تحول دیجیتال، این روند در آینده تسریع خواهد شد. علاوه بر این، علاقه مندان به فناوری دیجیتال در صنایع و شرکت های پیشرو به سرعت در حال رشد هستند و از جدیدترین فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای بهبود فرآیندهای تجاری و پیشی گرفتن از رقبا استفاده می کنند.

در عین حال، بازارهای سرمایه در حال کارآمدتر شدن هستند و فشار بیشتری را بر شرکت‌هایی که از نظر فناوری‌های متحول کننده عقب مانده‌اند، وارد می‌کنند و به دنبال صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌هایی برای خرید یا ادغام سرمایه‌گذاران جسور و حرفه‌ای هستند. که به دلیل عدم تغییر سریع دیجیتالی ضعیف و آسیب پذیر شده اند.

در حال حاضر بیش از 900 میلیارد دلار در سرتاسر دنیا سرگردان هستند و به دنبال مکانی مناسب برای سرمایه گذاری خصوصی هستند و بهترین و جذاب ترین گزینه برای آنها شرکت های دیجیتالی بالا هستند که میزبان فناوری های دیجیتال پیشرفته هستند، به ویژه در بخش مصنوعی هوش و اینترنت. اینها چیزهایی هستند و این به معنای مرگ تدریجی و فرار سرمایه از سوی شرکت های سنتی و غیرحرفه ای است که از روندهای جدید فناوری دور شده اند.

به طور کلی، تهدیدات رقابتی برای چشم انداز دیجیتال می تواند از هر کجا و در هر جهتی ایجاد شود و بنابراین بسیار غیرقابل پیش بینی و متنوع است. در ژانویه 2018، آمازون، Berkshire Heath V و WP Morgan Chase برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک پروژه بهداشتی مشترک اعلام کردند.

یک روز پس از اعلام این خبر، بیش از 30 میلیارد دلار سرمایه از 10 شرکت در صنعت بهداشت و درمان و سرمایه گذاری مشترک سرازیر شد که برخی از آنها تنها در یک روز نزدیک به 8 درصد از دست دادند. این ممکن است در نگاه اول طاقت فرسا به نظر برسد، اما باید توجه داشت که چنین تحولاتی در آینده نزدیک بسیار رایج خواهد شد و این تازه آغاز راه است.

اگرچه خطر انقراض شرکت‌ها بسیار جدی است و برای جلوگیری از انقراض شرکت‌های بزرگ در مقیاس بزرگ به اقدام فوری نیاز است، شرکت‌هایی که قادر به تطبیق و تجهیز به تحول دیجیتال هستند، منتظر پاداش‌های بزرگ هستند. آخرین فناوری برای ایجاد تحول دیجیتال، آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند.

در واقع، تحقیقات سازمان های معتبری مانند مکنزی، PWC، BCG و مجمع جهانی اقتصاد نشان داده است که شرکت ها و سازمان ها فرصتی بی نظیر برای افزودن تریلیون ها دلار و ارزش بیشتر از طریق سرمایه گذاری صحیح در هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دارند. . از آن زمان، آنها به موفقیت های بزرگ و تاریخی دست یافته اند و خود را به سطحی بالاتر و فراتر از افق های ذهنی فعلی خود رسانده و با سرعت برق از رقبای خود پیشی گرفته اند.

بله، تحول دیجیتال به نقطه‌ای از تأثیر و عزم رسیده است که برای همگان به گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است و هرکس از این کاروان‌ها بیرون بیاید، حتماً هلاک می‌شود.

در این بین، واکنش مدیران و مدیران عامل سازمان به این تحولات، بسته به آینده سازمان و اینکه آیا از این دریای متلاطم جان سالم به در خواهند برد، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. سواحل صلح وگرنه در این دریای متلاطم فرو خواهند رفت.

مترجم: سید حسین علوی لنگرودی – دنیای اقتصاد

اطلاعات: MIT Sloan School of Management

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما