منتظر ظهور «فامبات» باشید!

[ad_1]

در رفتن یافته های تحقیقات اخیر نشان می دهد که افراد در حال تعامل با یک ربات در شرایطی هستند که ربات زن از نظر جنسی راحت تر با ربات مرد ارتباط برقرار می کند، به خصوص اگر ربات دارای ویژگی های مشابه یک انسان باشد.

به گزارش دیلی میل، در این ارزیابی، محققان داوطلبان را در سناریوهای مختلف مربوط به روبات‌های فعال در خدمات مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق، داوطلبان به نحوه تعامل با روبات‌های مرد و زن شاغل در هتل اشاره کردند. آنها بر اثر تحقیقات خود با ویژگی های غیر انسانی مرد یا زن مواجه شده اند، یعنی فقدان ویژگی های خاص انسانی.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافتند که داوطلبان ربات های انسان نما زن را به ربات های انسانی مردانه ترجیح می دهند.

این نشان می دهد که شرکت هایی که نیروی انسانی را در هتل ها، رستوران ها و سایر صنایع خدماتی به کار می گیرند باید در نظر داشته باشند که چهره زنان ربات نیست.

برای انجام این تحقیق، کارشناسان دانشگاه ایالتی واشنگتن در پولمن واشنگتن از داوطلبان در مورد سناریویی که در آن حضور یک ربات ساختگی در یک شغل به عنوان تعریف و تمجید در یک هتل مورد سوال قرار گرفت، سوال شد. این تیم کشف کرد که داوطلبان در برقراری ارتباط با یک ربات زن راحت تر خواهند بود، به خصوص اگر ربات دارای ویژگی های شبیه انسان باشد.

محققان بر این باورند که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ما دوست داریم ربات‌هایی با درجه شخصیتی و ویژگی‌های انسانی بالاتر به ویژه در زمینه جنسیت زن ببینیم، زیرا می‌خواهیم مشاغل بهتر و جذاب‌تری برای مشتریان خود داشته باشیم.

سوبین می‌گوید: «صدها نفر به دلیل کلیشه‌های جنسیتی، درباره نقشه‌های خدماتی با زنانی که این خدمات را ارائه می‌کنند، در مقایسه با ارائه‌دهندگان خدمات مرد، احساس امنیت دارند.» با توجه به اینکه این کلیشه جنسیتی قابل تعمیم به تعامل انسان با روبات ها نیز می باشد، این احساس زمانی تقویت می شود که ربات ها تشابهات انسانی بیشتری داشته باشند.
شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش تعداد شرکت های خدماتی شده است که از ربات ها استفاده می کنند، از جمله به عنوان خدمات و تعریف.

پروفسور سو چی می گوید بخش هایی از هتل دارای طیف گسترده ای از عملکردها، از جمله شستشو و نظافت اتاق ها و همچنین ارائه خدمات به مشتریان است. از نمونه‌های ربات‌های انسان‌مانند می‌توان ربات انسان‌مانند را در هتل ماندارین اورینتال لاس‌وگاس به زن به نام پپر تبدیل کرد و به همین ترتیب، ربات‌های زنجیره‌ای هتل‌های تمام خودکار FlyZoo در چین اشاره کردند که در این مهمانان فقط با روبات ها و ویژه (AI) تعامل داشته باشید.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که قیمت یک ربات کمتر از حقوق انسانی یک کارمند تمام وقت است.

در این تحقیق یک ربات مرد به نام «الکس» و یک بار ربات زن به نام «سارا» به مناقصه گران خدمات ارائه کردند. از مناقصه گران خواسته می شود تا به تعامل خود با دو ربات ذکر شده در بالا امتیاز دهند.

شخصی که این خدمات را به ربات زن ارائه کرد، تجربه لذت و رضایت بیشتری را نسبت به فردی که توسط ربات مرد مورد استقبال قرار گرفت، گزارش کرد.

پروفسور سئو، با این حال، بررسی می‌کند که چگونه شخصیت یک فرد می‌تواند بر ادراک مشتری از ساکت بودن یا نبودن او در باطن یا واقعی بودن تأثیر بگذارد.

وی گفت: اینها ملاحظات مهمی برای توسعه ربات های مجهز به فناوری هوش مصنوعی و همچنین مهمان نوازی کارفرمایان است که باید در پذیرش بیش از هفتاد ربات مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ممکن است در آینده شاهد ربات های بیشتری به عنوان حقوق بشر در مکان هایی مانند هتل ها و رستوران ها باشیم. بنابراین، ممکن است متوجه شده باشیم که بخش‌هایی از رابطه روان‌شناختی که در تعاملات انسانی با تعاملات خود مشاهده می‌کنیم، با کنش‌ها نیز در تعامل است.»

این یافته ها در مجله بین المللی Hospitality Management منتشر شده است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما