منشا اسرارآمیز “خنجر فضایی” فرعون تاتنهام

[ad_1]

در رفتن مصر باستان و تمدن فراعنه همیشه برای همه ما از دانشمندان گرفته تا مردم عادی راز بوده است، اما اخیراً یک دستاورد علمی در این زمینه منتشر شده است که منجر به اصالت شگفت انگیز یک نمونه شگفت انگیز شده است. این دوره. این شی، خنجر «فضایی» تاتنهام، یکی از معروف ترین فراعنه مصر باستان است که اکنون محققان موفق به کشف ماهیت واقعی آن شده اند.

به گفته فرارو، برای بسیاری که به طور منظم اخبار مصر باستان و دنیای فراعنه را دنبال می کنند، “خنجر فضایی تاتنهام” ممکن است چیز جدیدی نباشد. گفته می شود این خنجر از سنگ فضایی ساخته شده است، اما اکنون یک مطالعه جدید جزئیات بیشتری را در مورد این الگوهای شگفت انگیز و مرموز ساخته دست بشر نشان داده است. به عبارت دیگر، یک تجزیه و تحلیل شیمیایی کامل شامل تصویربرداری با وضوح بالا و اشعه ایکس، نوع شهاب سنگی که خنجر از آن ساخته شده و همچنین فرآیندی که برای ساخت آن استفاده شده است را نشان داد.

توتنخآمِن (امپراتوری از 1333 تا 1323 قبل از میلاد)، یازدهمین فرعون مصر باستان به عنوان سلسله هجدهم یا پادشاهی جدید شناخته می شود. او یکی از فراعنه معروف مصر باستان است و به پادشاه توت معروف است. مشهورترین فرعون مصر باستان در واقع تنها پسری بود که در 9 سالگی تاج گذاری کرد و پس از ده سال قدرت در 19 سالگی درگذشت. هنگام تلاش برای یافتن قبر او، به دلیل اینکه افراد زیادی در راه رسیدن به قبر جان خود را از دست دادند، شایع شد که فرعون بر همگان آرامش آرامگاه او را لعنت خواهد کرد و مجازات خواهد کرد. با این حال، این تنها شگفتی برای تاتنهام نبود. کشف مقبره او در قرن بیستم و اشیاء موجود در مقبره او را به یکی از مشهورترین فراعنه مصر تبدیل کرد که یکی از آنها “خنجر فضایی” تاتنهام بود.

فرعون تاتنهام

چندین دهه بعد، برای اولین بار، دانشمندان روش های علمی جدیدی را برای نوع سنگ فضایی که این خنجر از آن ساخته شده و نحوه ساخت آن کشف کردند. همچنین به نظر می رسد این کالا اصلاً در مصر ساخته نشده است، بلکه به عنوان هدیه به شاه توت یا یکی از اجدادش تقدیم شده است. اما شاید مهمترین بخش این کشف، کشف الگوی به اصطلاح Widmanstätten بر روی خنجر باشد که نشان دهنده طولانی ترین کریستال آهن نیکل است که در رایج ترین نوع شهاب سنگ آهنی، شهاب سنگ های آهنی هشت ضلعی، یافت می شود.

دانشمندان سیاره‌شناسی از موسسه فناوری چیبا در ژاپن از وب‌سایت فناوری توموکو آرای بازدید می‌کنند Gizmodo وی گفت: برای درک فرآیند ساخت این خنجر و منشاء آن، تجزیه و تحلیل شیمیایی دو بعدی، غیر مخرب و غیر تماسی را در محل برای خنجر انجام دادیم. ما ساختار صلیب را در دو طرف خنجر دیدیم که نمایانگر ساختار Widmanstätten است که نمونه‌ای از یک شهاب سنگ آهن هشت‌گانه است. این یک لحظه فوق العاده برای ما بود. اضافه شدن محققین به این مطالعه؛ برای حفظ این الگو، ممکن است از روش آهنگری با دمای نسبتاً پایین برای شکل دادن به سلاح استفاده شده باشد. آنها همچنین معتقدند که این خنجر در دمای زیر 950 درجه سانتیگراد (1742 درجه فارنهایت) ساخته شده است.

این فرض در مورد منشاء خنجر فضایی تاتنهام توسط لکه های سیاه روی تیغه و یک برش روی سطح تیغه پشتیبانی می شود. این مناطق غنی از گوگرد احتمالاً به دلیل گرم شدن تریلیت است، یک ماده معدنی سولفید آهن که در شهاب سنگ های آهنی یافت می شود. تا آنجا که به ترکیب شیمیایی دسته‌ها مربوط می‌شود، تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که سنگ‌های تزئینی بیشتر از گچ آهک ساخته شده‌اند، فرآیندی که قرن‌ها در مصر باستان به طور معمول مورد استفاده قرار نگرفته است. این بدان معنی است که خنجر احتمالاً از جای دیگری آمده است.

فرعون تاتنهام

محققان اشاره می کنند که “حروف جاودانه” می توانند ما را در اینجا ردیابی کنند. این لوح گلی مهم مربوط به سال های 1332 تا 1360 قبل از میلاد، مجموعه ای از مکاتبات دیپلماتیک از مصر باستان است و خنجر آهنی را که به اجداد توت عنخ آمون داده شده است، توصیف می کند. داشتن طلا همچنین ممکن است نشان دهنده منشا خارجی خنجر باشد که ممکن است از میتانی یا آناتولی آمده باشد. محققان در مقاله خود می نویسند؛ تصادفاً در یکی از الواح امرینا آمده است که پادشاه میتانی یک خنجر آهنی با دسته طلایی را به پدربزرگ تاتنهام آمنهوتپ سوم هدیه داد.

به یاد داشته باشید که خنجر از خارج از مصر آمده است، اما اکنون ما شواهد بیشتری داریم. مطالعه بیشتر باید بتواند تعیین کند که آیا این واقعاً یک میراث خانوادگی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. قبل از توسعه عصر آهن و فناوری‌های مرتبط، بیشتر نمونه‌های آهن احتمالاً از قطعات شهاب سنگی ساخته می‌شدند که از فضا به زمین می‌رسیدند. البته این کار ساده ای نبود و ممکن است انسان ها برای این فرآیند آزمون ها و خطاهای زیادی انجام داده باشند.

سوتومو سایتو، استاد علوم فرهنگی ویژه در موزه ملی تاریخ ژاپن، که در این مطالعه شرکت نکرد اما روی تحقیقات قبلی روی آهنگران قبل از عصر آهنگر کار می کرد، به روزنامه گفت. آسای شمبن ژاپن گفت: “این مطالعه شواهدی را ارائه می دهد که افراد باستان به فناوری دست یافته اند که ما قبلاً به طور علمی آن را اثبات کرده ایم.” این یک کشف مهم است که نشان دهنده آغاز تلاش های بشر برای توسعه فناوری آهن است. نتایج این تحقیق جالب در یک مجله معروف هواشناسی و علوم سیاره ای منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما