نحوه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 و نحوه تغییر DNS در ویندوز 11؟ – دیجیاتو

[ad_1]

همه ما هر از گاهی در سیستم خود با مشکلات ارتباطی روبرو هستیم ، در این زمان می توانیم تنظیمات شبکه را بازنشانی کنیم. در این مقاله می خواهیم نحوه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 و نحوه تغییر DNS در ویندوز 11 را به شما آموزش دهیم.

اگر مشکلات ارتباطی زیادی دارید ، احتمالاً زمان آن رسیده است که تنظیمات شبکه خود را در ویندوز 11 بازنشانی کنید. البته ، در بیشتر موارد ، قبل از انجام این کار ، باید روش های دیگر را امتحان کنید ، اما اگر هیچ کدام از آنها برای شما کار نمی کند ، باید تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.

راه های عیب یابی مشکلات شبکه شامل بررسی وضعیت مودم ها و روترها ، استفاده از عیب یابی شبکه ، به روز رسانی درایورها و راه اندازی مجدد سیستم است. در نهایت ، اگر این راه حل ها مشکل را حل نکرد ، باید به تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 بروید.

تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید

تنظیمات شبکه نحوه اتصال رایانه شما به اینترنت را مدیریت می کند. در Windows ، می توانید این تنظیمات را تغییر دهید ، اما گاهی اوقات عواقبی دارد. در این مورد ، آخرین راه حل باید بازنشانی تنظیمات باشد.

هنگامی که تنظیمات شبکه سیستم خود را بازنشانی می کنید ، ویندوز همه اتصالات Wi-Fi ، از جمله همه گذرواژه ها و همچنین هر گونه اتصال اترنت ذخیره شده را حذف می کند. علاوه بر این ، آداپتورهای شبکه و سایر اجزای مهم شبکه حذف می شوند و با تنظیمات اصلی دوباره نصب می شوند.

برای بازنشانی تنظیمات شبکه در ویندوز 11 ، این مراحل را دنبال کنید:

  • به تنظیمات ویندوز بروید. برای انجام این کار ، در نوار جستجو در منوی Start ، تنظیمات را تایپ کرده و بر این اساس بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته می توانید به جای آن از Windows و iKey نیز استفاده کنید.
  • حالا Network and Internet را از سمت چپ انتخاب کنید.
  • سپس به پایین بروید و Advanced Network Settings را انتخاب کنید تا شبکه بازنشانی شود.
  • در قسمت More Settings (تنظیمات بیشتر) در Advanced Network Settings ، گزینه Network Reset را انتخاب کنید.
  • در نهایت ، روی گزینه Reset now کلیک کنید.
تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید

پیامی ظاهر می شود که می گوید باید روی Yes کلیک کنید. با این کار فرآیند تنظیم مجدد شروع می شود و پس از اتمام بازنشانی ، از شما خواسته می شود که سیستم را مجدداً راه اندازی کنید. این تنظیمات با موفقیت کار خواهند کرد.

تنها با چند مرحله ساده می توانید تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید. این همه مشکلات را حل می کند ، اما شما باید تمام تنظیمات را از ابتدا انجام دهید ، که ممکن است مدتی طول بکشد.

علاوه بر بازنشانی تنظیمات شبکه ، نحوه تغییر DNS در ویندوز 11 را به شما آموزش می دهیم. تنظیمات پیش فرض نیز هنگامی ایجاد می شود که ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) برای اولین بار اتصال اینترنت را راه اندازی می کند. این تنظیمات پیش فرض شبکه دارای پیکربندی خاصی به نام Domain Name System (DNS) است که برای ارتباطات آنلاین مهم است.

برای اکثر ISP ها ، امنیت یا حریم خصوصی DNS شما اهمیت چندانی ندارد و در نتیجه ، می تواند با تهدیدهای مختلفی روبرو شود. در ادامه نحوه تغییر تنظیمات پیش فرض DNS در ویندوز 11 را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تغییر تنظیمات DNS در ویندوز 11

در بیشتر مواقع ، هنگامی که به اینترنت متصل می شوید ، ISP شما DNS را برای شما تنظیم می کند. علاوه بر DNS پیش فرض سرور ارائه شده توسط ISP شما ، می توانید به DNS دیگری تغییر دهید.

برای تغییر DNS در ویندوز 11 ، موارد زیر را انجام دهید:

  • از کلید Win + I برای رفتن به تنظیمات ویندوز و انتخاب Network and Internet استفاده کنید.
  • روی Advanced Network Settings کلیک کنید.
  • در اینجا ، بر روی آداپتورهای شبکه موجود در بخش Network Adapters کلیک کنید. به عنوان مثال ، اگر از اتصال اترنت استفاده می کنید ، آن را انتخاب کنید. شما می توانید همین کار را برای اتصال WiFi انجام دهید.
  • روی View Additional Properties کلیک کنید.
  • اکنون بر روی دکمه ویرایش در کنار تخصیص سرور DNS کلیک کنید.
  • در زیر ویرایش تنظیمات DNS ، روی دستی کلیک کنید و سپس IPv4 یا IPv6 Settings را انتخاب کنید.

در این آموزش ، ما تنظیمات IPv4 را انتخاب کرده ایم. با فعال کردن IPv4 ، مجموعه جدیدی از بخش های خالی به شما داده می شود که باید آنها را پر کنید و شامل موارد مختلفی است. امکان استفاده از سرورهای DNS جدید شرکتهای Google و Cloudfler وجود دارد که DNS ترجیحی آنها و DNS جایگزین آنها به شرح زیر است:

  • ابرفلر: 1.1.1.1 و 1.0.0.1
  • گوگل: 8.8.8.8 و 8.8.4.4

تصاویر بالا از DNS Google استفاده می کنند ، اما شما می توانید از هر DNS دیگری استفاده کرده و آنها را در محل مناسب تنظیم کنید. در نهایت ، پس از چند ثانیه ، روی Save کلیک کنید تا تنظیمات DNS ویندوز 11 تغییر کند. فقط در چند مرحله ساده می توانید Windows 11 DNS را تغییر دهید.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما