نظر سازمان بازرسی افزایش قیمت خودرو

[ad_1]

خبرآنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این سازمان با تصمیم وزارت صمت برای نزدیک شدن قیمت خودروی کارخانه ای به قیمت خودرو در بازار مخالف است، گفت: نگران نئوهیپی ها و جهانی آنها هستند. گرم شدن، بهت میگم.”

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در نشستی که با حضور وزیر صمت در این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: باید زمان را در نظر گرفت. در این راستا مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تذکر داده اند که انتظار اجرای برنامه ها به ویژه اسناد بالادستی را داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه گفت: وی تاکید کرد که برای اجرای آن باید جدول زمانی مشخص شود. برای اعمال این سند حتما پیگیری کنید. به طور کلی 50 درصد کار در نظر گرفتن همه جوانب است و 50 درصد کار بر این است که اجرای و اجرای این برنامه و البته مهم ترین بخش همه بخش ها به ویژه وزارت صنعت را مطالبه کنیم. ، سند توسعه مورد نیاز است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت کار وزارت صمت گفت: بازرگانی نیاز به یک وزارتخانه جداگانه دارد. بنابراین سند توسعه هر بخش نیاز به بررسی و بررسی دارد. متأسفانه برخی از بخش‌ها مانند صنعت خودرو از سال 93 تا به امروز سند به‌روز نشده‌ای که نیاز به اهداف و چشم‌انداز ما در این صنعت، موانع، چالش‌ها و رفع این چالش‌ها را برطرف کند، ندارند. به گفته وی، باید برای مقابله با چالش‌هایی که وزیر و همکارانش پیش‌بینی‌های لازم را در بخش خودرو و مهم‌تر از همه در صنعت پیش‌بینی کنند، برنامه‌ای اجرایی تدوین شود.

وی با اشاره به حوزه معدن گفت: ذخایر خدادادی زیادی در کشور داریم که به برکت این نعمت می توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم. متأسفانه در سال های اخیر و کم و بیش الان گزارش هایی داریم مبنی بر اینکه مواد معدنی به صورت خام صادر می شود و بعضاً 20 میلیون تن سنگ آهن در معادن ما استخراج و فرآوری شده است و هزینه اضافی به کشورهایی که صادر می کنیم می رود. بنابراین لازم است برای نجات کشور از این خام فروشی برنامه ریزی دقیقی پیش بینی و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی بر لزوم نظارت بر برنامه ها و اهداف تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از وظایف وزارت صمت نظارت بر بازار و سایر حوزه ها است. اینکه آقای تابیش گفت 2500 بازرس و چندین هزار پرونده بازرسی دارد خوب است اما نتیجه مهمتر است.

وی با اشاره به مسائل ساختاری در قوانین برخورد با متخلفان بازار گفت: خود مسئولان نیز به آن اذعان دارند. در حالی که از نظر حقوقی جریمه برابر با درآمد ساعتی یک مهمان گران است، قطعاً محدودیتی وجود ندارد و طولانی شدن روند رسیدگی در یک سازمان آلوده قطعاً نمی تواند مؤثر باشد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به لزوم هماهنگی بین بخش‌های اقتصادی کشور گفت: از سوی دیگر مسئولان وزارت جهاد نیز گلایه دارند که سکوت در برخی از امور مربوط به آنها بر عهده این وزارتخانه است. بدون شک بخشی از واگذاری به وزارت جهاد توسط وزیر صمت پیگیری شد. اما ما نیاز به هماهنگی بین این دو وزارتخانه داریم.

وی افزود: این هماهنگی و هماهنگی ضروری بین بخشهای مختلف بسیار موثر است. به عنوان مثال در بحث خودرو حدود یک ماه پیش گزارشی مبنی بر باقی ماندن تعداد زیاد خودروها در پارکینگ های شرکت های خودروسازی به سازمان بازرسی کل کشور رسید و سازمان بازرسی کل کشور از شرکت ها خواست تا در جلسه ای شرکت کنند. این دو برخی از مسائل حل شده است و البته برخی از مسائل مانند مسائل ارزی همچنان باعث کمبود قطعات می شود. درست است که بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم های سرکوبگرانه است، اما جهش حاصله ای که در برخی زمینه ها شاهد آن هستیم در این شرایط اتفاق افتاده است. بنابراین اگر هماهنگ و با اراده باشد، در تحریم ها می توان کار درستی انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به مجوزهای روسای نیروهای مسلح در خصوص تنظیم بازار، افزود: وزارتخانه.

وی با اشاره به حوزه معدن گفت: نکته قابل تامل دیگر این است که شرکت آمدرو چگونه وظیفه استخراج و فروش معادن را بر عهده می گیرد. به عبارت دیگر، حقوق شرکت آمدرو در مورد سهام و همچنین حقوق معدنی که از حقوق دولت در زمینه معدن است باید در نظر گرفته شود. در گذشته اقداماتی انجام شده است، اما هنوز در مورد برخی از این حقوق دولتی و همچنین فرآیند واگذاری مشکلاتی وجود دارد و من تقاضا دارم در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.

ما نگران افزایش قیمت خودرو هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور مخالف تصمیم وزارت صمت برای نزدیک‌تر کردن قیمت خودروی کارخانه‌ای به قیمت بازار خودرو است، گفت: قیمت خودرو. نمی توان گفت که قیمت خودروی کارخانه ای باید به قیمت بازار نزدیک باشد تا بتواند بازار را تنظیم کند یا مشکلات خودروسازان را حل کند. امروزه بسیاری از هزینه‌های پرداختی برای خودروها، هزینه‌های سربار است، نه هزینه واقعی ساخت خودرو. ساختار خودروسازان باید اصلاح شود و شرکت های خودروسازی باید از طرق مختلف مانند نیروهای پالایشی در هزینه ها صرفه جویی کنند. بنابراین نزدیک کردن قیمت خودروی کارخانه به قیمت خودرو در بازار راه خوبی برای کمک به خودروساز نیست. زیرا می تواند به همین نسبت قیمت خودرو را در بازار افزایش دهد.

یکی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه نیز گفت: از همکاران خود می خواهیم از مدیری که در زمان جنگ اقتصادی شجاع است حمایت کنند. اما اگر به این نتیجه برسیم که فساد صورت گرفته و هر اقدامی برای منافع شخصی انجام شده است، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد. اما اگر اقدامی به نفع جامعه و متناسب با شرایط جامعه انجام شود که در نتیجه آن ضرری به کشور وارد نشده باشد، تصمیم و اقدامی که تصمیم گرفته شده ضروری است. در خصوص ترخیص کالا از گمرک، سازمان بازرسی از آن حمایت می کند.

وی درباره میوه های عید نیز گفت: نظر سازمان بازرسی در سال های گذشته و امسال این است که عرضه میوه های شب عید تاثیر چندانی در سبد خانوار مردم ندارد. گاهی اوقات در خرید، نگهداری و توزیع میوه ها و کاهش کیفیت مشکلاتی به وجود می آید و حتی در برخی سال ها مشاهده شده است که قیمت بازار کمتر از قیمت عرضه دولتی است. بنابراین طبق اعلام سازمان بازرسی کل زیان توزیع میوه شب عید بیش از سود آن است و این هزینه و مزاحمتی برای تجهیزات دولتی به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان گفت: در خصوص توزیع کالاهای دامی، این سازمان معتقد است که اگر اقدامی می شد، یارانه این نهاده ها مستقیماً به مصرف کننده یا تولیدکننده پرداخت می شد تا بر قیمت محصولات تأثیر بگذارد. سکه ها اگر برای واردات وارد تامین کننده ارز دولتی می شدیم بهتر بود اما نمی توانیم این اطلاعات را به تولیدکننده واقعی برسانیم. 95 درصد نهاده های دامی وارداتی و تقریباً همه با ارز رسمی وارد می شود. چه اتفاقی می‌افتد که تولیدکننده مجبور می‌شود از دام‌هایی که نیازش چند برابر قیمت بازار آزاد است، نهاده بخرد؟! حتما مشکلی در سیستم توزیع وجود دارد. باید سیستم توزیع را اصلاح کنیم و بر توزیع نهاده ها نظارت داشته باشیم یا اگر نمی توانیم یارانه را به تولیدکنندگان یا مصرف کننده بپردازیم تا بتوانیم پرونده های فساد را رصد و پیگیری کنیم، انرژی و تلاش را هدر ندهید. .

وی گفت: مردم از نوسانات قیمت در بازار گلایه دارند. بیشتر از فروش بیشتر مردم را آزار می دهد. زیرا ممکن است یک محصول بنا به دلایلی گران باشد. اما اگر قیمت کالاها ثابت نباشد همه را نگران می کند. این یک خطا در مجموعه ابزارهای متولی نظارت بر بازار است و تاکنون هیچ پاسخی برای این موضوع دریافت نکرده ایم.

نادر شکربیگی معاون نظارت بر امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه وزارت صمت در کشور گفت: تصمیمات این وزارتخانه تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد. «به همین دلیل است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کارگروه تنظیم بازار افزود: یک بار معاونان این کارگروه را به سازمان دعوت کردیم و از آنها توضیح خواستیم که علیرغم اهمیت کارگروه تنظیم بازار، چرا اینقدر کم پرداخت می شود. توجه کنید.” اکثر نمایندگان وزارتخانه به عدم وابستگی وزیر صمت به این کارگروه اشاره کردند. در این کارگروه ناسازگاری نمایندگان وزارتخانه ها مشاهده می شود.

بی توجهی به مصوبه ستاد هماهنگی دولت

معاون سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نهاده های دامی نیز گفت: در توزیع نهاده های دامی تضاد آشکاری بین وزارت صمت و وزارت جهاد وجود دارد. مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی عملا نادیده گرفته می شود. عرضه خارج از شبکه نهاده های دامی به درستی انجام نمی شود و عملاً با کانال های متعددی مواجه هستیم که در شبکه های اجتماعی تعبیه شده و نهاده های دامی باز و باز را در آنجا می فروشند. وزارت صمت و جهاد کجاست؟! چگونه است که نهاده های دامی به بازار آزاد می رود و به این راحتی و با قیمت های چند برابر معامله می کند؟!

شکر بیگی با بیان مخالفت صریح خود با تصمیم اخیر شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت چند خودروی داخلی، گفت: مطلع شدیم تصمیم اخیر شورای رقابت با اصرار وزارتخانه گرفته شده و سکوت اختیار شده است. دلیل این تصمیم این است که می خواهیم خودروسازان را تشویق به افزایش تولید و افزایش 50 درصدی تولید کنیم و هر 3 ماه یکبار شورای رقابت را رصد می کنیم تا تولید را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

وی افزود: اما سوال مهم این است که چند درصد از مردم کشور ما می توانند خودروی ساخت داخل بخرند که به بهانه تشویق به افزایش قیمت خودرو فکر می کنیم؟! همین کالای تولید داخل با کمترین کیفیت عرضه می شود و وزیر بارها گفته که در شأن مردم نیست. با این حساب، در نظر داشته باشید که شرکت خودروسازی به طور ناگهانی تولید خود را 50 درصد افزایش می دهد، این از یک طرف جای خوشحالی دارد، اما از طرف دیگر حفظ کیفیت خودروهای داخلی چطور؟ آیا شورای رقابت از خودروساز تضمینی دریافت کرده است که با افزایش تولید، کیفیت این خودروها افزایش یابد؟!

ما مخالف تصمیم شورای رقابت بودیم.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قبل از اینکه مصوبه اخیر شورای رقابت به صورت مکتوب منتشر شود، سازمان بازرسی کل کشور با نامه نگاری به شورا اعتراض خود را به این مصوبه اعلام کرد. متاسفانه رئیس شورای رقابت موضوعی را که سازمان بازرسی می خواست به آن رسیدگی کند، علنی کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون گفت: در قانون تاکید شده که واردات این گونه کالاهای ایرانی ممنوع است. این در حالی است که وزارت صمت برآورد قطعی و مهمی از تولید کشور انجام نمی دهد. تا زمانی که بررسی نشود و نیازهای مردم و کیفیت این محصولات در نظر گرفته نشود، تصمیم گیری در مورد ممنوعیت این گونه محصولات دشوار است. ما بی سر و صدا از وزارتخانه تقاضا داریم که وارد عمل شود و ارزیابی تولیدات داخلی را در دستور کار قرار دهد. البته کارهایی انجام شده اما جزئی است و باید دستور لازم در این زمینه صادر شود.

در ادامه این جلسه، اشکان میرمحمدی، بازرس کل صمت سازمان بازرسی کل کشور ضمن اشاره به ماه های پایانی دولت گفت: وقتی دولت پایانی ندارد. در این مناسبت کوچک چشم مردم به وزارت صمت دوخته شده است. از وزیر محترم تقاضا دارم در زمینه تنظیم بازار توجه ویژه و لازم داشته باشند. همچنین نظارت بر برخی شرکت هایی که منابع مالی قابل توجهی دارند مانند آمدرو، فولاد مبارکه، شرکت ملی مس و… باید با توجه ویژه در دستور کار قرار گیرد تا در ماه های پایانی دولت کارهای بدی انجام دهیم. نگاه کنید .

میرمحمدی گفت: گاهی مصوبه ای از داخل وزارتخانه مطرح می شود و دولت آن را تصویب می کند که جای بررسی دارد. تقاضا دارم به این موضوع توجه بیشتری شود تا شاهد پیشنهاداتی از داخل وزارتخانه نباشیم که منجر به اجاره و شرایط خاص برای افراد می شود.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما