نماینده: من فیلترشکن دارم و با گرفتن و بستن مخالفم

[ad_1]

مهرداد وس کرمی، عضو و دبیر کمیسیون تلفیق حفاظت از فضای مجازی در جلسه روز دوشنبه در خصوص ایرادات مرکز پژوهش های مجلس و واکنش چند تن از اعضای کمیسیون صیانت از فضای مجازی صحبت کرد. : دوبار به پژوهشگاه رفت و نظر داد و برگشت، آنچه در تیرماه نهایی شد و آخرین نسخه حداقل دو بار زیر نظر پژوهشگاه پاس شد. انتقاد اصلی من این بود که عملکرد مرکز تحقیقات باید قابل قبول و از نظر علمی مثبت باشد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: موضوع بعدی که مورد انتقاد بوده و هست این است که قبل از اینکه نامه به دست رئیس کمیسیون برسد در فضای مجازی منتشر می شود که این شبهه جهت دار بودن مشکل را ایجاد می کند. البته آقای نگهداری توضیحاتی دادند و معتقد بودند که الان نظر درست مرکز چیست، اما من ناظر بیرونی نمی توانم فکر کنم، می فهمم که چه چیزی گفته می شود رسمی.

وس کرمی در ادامه گفت: این موضوع را به آقای کلیباف و دفتر خود ایشان منتقل کرده‌ایم؛ زیرا باید بدانیم وقتی یک مرکز تحقیقاتی به موضوعی نگاه می‌کند، بر اساس سلیقه، عواطف و مسائل سیاسی نیست، بلکه بر اساس اصول است. و مبانی کارشناسان

دبیر کمیسیون برنامه ریزی دفاعی همچنین گفت: به هر حال حق همکاری با کمیسیون وجود دارد و همه باید به این موضوع توجه کنند و طبق قانون و آئین نامه مجلس آخرین نفر می تواند باشد. ” کلمه در این زمینه کمیسیون است. در این راستا کمیسیون با دعوت از افرادی که نظر مثبت یا منفی دارند یا حسب اختیارات خود به آن علاقه مند هستند، جلسه ای تشکیل داده است.

وس کرمی در پاسخ به این سوال گفت: نقش شما در جلسه و همچنین پاسخ شما به نامه پژوهشگاه نشان می دهد که طرف هر منتقد و مخالفی را گرفته اید. این دو را جداگانه ببینید. نکته، بحث و نقد ما در اینجا در مورد عملکرد پژوهشگاه است، محقق نباید قبل از نتیجه گیری، پیش داوری و ذهنیتی داشته باشد، این نقد به مرکز رسید و آنها آن را پذیرفتند; او همچنین تصمیم گرفت برای شیرینی خود با کسانی که متن را منتشر کرده اند برخورد کند. چون وقتی چیزی رسما به دست رئیس کمیسیون نرسیده نباید در فضای مجازی منتشر شود. نظر ما در واقع در مورد این نوع نشریه و دوشاخه ای بود که در مرکز ظاهر می شود.

وی در ادامه افزود: اما با توجه به دیگر سخنان جنابعالی این قانون مجلس است که بر اساس آئین نامه هیچکس حق ندارد نماینده ای را بگیرد. کمیسیون در مجلس تشکیل شده است و نیاز به انضباط داریم. از طرفی ما می خواهیم جلسات منسجم باشد، بنابراین ترتیب نشست های ما به گونه ای نیست که جایگاه نمایندگان و مهمانان جلسه متفاوت باشد. از طرف دیگر دوستان خارج از مجلس وضعیت قانونی خود را نمی دانند. مثلاً یادآوری آیین نامه از اختیارات نماینده است.

وس کرمی ادامه داد: نظر من این بود که میهمانان محترمانه در جای خود بنشینند و توجه داشته باشند که مثلاً میهمان عزیزی که به عنوان کارشناس دعوت شده است فارغ از اینکه موافق باشد یا مخالف مجاز است. خیر و پیشنهاد باید توسط نماینده ارائه شود. با این حال، مهمانان دعوت شده می توانند برنامه های خود را به یک نماینده ارائه دهند و توسط آن نماینده نمایندگی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نماینده جدا از میهمان بنشیند و بنشیند یک ضوابط است، مثل مردم نه معاون پارلمانی رئیس جمهور و نه نماینده دولت حق ندارند روی صندلی نماینده بنشینند، برداشت ها شکل می گیرد. .

نماینده مردم خرم آباد در مجلس در ادامه گفت: اتفاقا با برخی از این نکات مثلا دستگیری و بسته شدن فضای مجازی و… که مطرح می شود موافق نیستم. من خودم توییت می کنم، کانالی در تلگرام دارم و از اینستاگرام استفاده می کنم.

“آیا از فیلتر شکن استفاده می کنید؟” وی در پاسخ به این سوال گفت: بله فیلترشکن دارم. من تعجب می کنم که چرا فیلتر شکن نصب کردند. به گفته یکی از کارشناسان، فیلترشکن ها به سازمان های ایمنی که مسیر را می شناسند واگذار می شود. برخلاف تصور عموم، استفاده از فیلترشکن برای خارج شدن از کنترل نیست، بلکه ورود به دایره کنترل نیروهای امنیتی است.

ما می خواهیم واقع بینانه زندگی کنیم، باید قوانین و قوانینی داشته باشیم که بتوانیم در شرایط سخت کشور مدیریت کنیم، اما من بر شرایط شدید تاکید می کنم؛ جاهایی وجود دارد که باید کشور را مدیریت کرد، شما باید نجیب باشید. ، محدود كردن چندان كاربردي نيست و به نوعي خود را انسان ساخته است.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما