نیروهای روسیه وارد خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین شده اند، در حالی که تهاجم همچنان ادامه دارد.

[ad_1]


در حالی که نیروهای روسی به پیشروی خود ادامه می دهند، یک مرد مدافع مدنی روز شنبه از یک ایست بازرسی در شهر کیف اوکراین محافظت می کند.

امیلیو مورنیتی / AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

امیلیو مورنیتی / AP


در حالی که نیروهای روسی به پیشروی خود ادامه می دهند، یک مرد مدافع مدنی روز شنبه از یک ایست بازرسی در شهر کیف اوکراین محافظت می کند.

امیلیو مورنیتی / AP

کیو، اوکراین (AP) – درگیری در دومین شهر بزرگ اوکراین روز یکشنبه آغاز شد و نیروهای روسی فشار بر بنادر استراتژیک در جنوب این کشور را افزایش دادند و موجی از حملات را به تأسیسات سوخت در فرودگاه‌ها و سایر مکان‌ها آغاز کردند. پس از آن ظاهر شد. برای مشخص کردن مرحله جدید تهاجم روسیه

به گفته کرملین، روسیه پس از موفقیت در میدان، هیئتی را برای گفتگوهای صلح با اوکراین به بلاروس اعزام کرده است. رئیس‌جمهور اوکراین مکان‌های دیگری را پیشنهاد کرد و گفت که کشورش آمادگی دیدار در بلاروس را ندارد، زیرا این مکان به عنوان صحنه‌ای برای حمله عمل می‌کند.

از روز یکشنبه، نیروهای روسیه در حومه خارکف، شهری 1.4 میلیونی، در حدود 20 کیلومتری (12.4 مایلی) جنوب مرز با روسیه بودند، در حالی که سایر نیروها برای تعمیق تجاوز در اوکراین حرکت کردند.

ویدئوهای منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی اوکراین نشان می دهد خودروهای روسی در حال نزدیک شدن به خارکف و یک خودروی سبک در حال سوختن در جاده هستند. به گفته اولیا سنهوبوف، رئیس اداره منطقه ای خارکف، نیروهای اوکراینی با وی دیدار کردند. وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما به شهروندان گفت که از خانه های خود خارج نشوند. او توضیح بیشتری نداد.

در حالی که روسیه به تجاوزات خود ادامه می دهد، غرب در حال تلاش برای تجهیز نیروهای اوکراینی به سلاح و مهمات است و در عین حال تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال می کند تا مسکو را بیشتر منزوی کند.

اوایل روز یکشنبه، انفجارهای بزرگ در نزدیکی کی‌یف، پایتخت، آسمان را روشن کرد و مردم در خانه‌ها، گاراژهای زیرزمینی و ایستگاه‌های مترو در انتظار حمله گسترده روسیه پراکنده شدند.

به گفته شهردار شهر، شعله های آتش درست قبل از طلوع فجر از یک انبار نفت در نزدیکی یک پایگاه هوایی در واسلقو، جایی که درگیری های شدیدی در آن رخ داده است، در آسمان بلند شد. دفتر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که بمب دیگری در فرودگاه ژولیانی منفجر شده است.

دفتر زلنسکی همچنین گفت که نیروهای روسی یک خط لوله گاز در خارکف را منفجر کردند و دولت را بر آن داشت تا به مردم هشدار دهد که برای محافظت از خود در برابر دود، پنجره‌های خود را با پارچه یا گاز مرطوب بپوشانند.

زلنسکی قول داد: «ما تا زمانی که برای آزادی کشورمان لازم باشد مبارزه خواهیم کرد».

مردان، زنان و کودکان هراسان به دنبال حفاظت در داخل و زیرزمین بودند و دولت برای دور نگه داشتن مردم از خیابان ها منع رفت و آمد 39 ساعته برقرار کرد. بیش از 150000 اوکراینی به لهستان، مولداوی و سایر کشورهای همسایه گریخته اند و سازمان ملل هشدار داده است که در صورت تشدید درگیری ها، این تعداد به 4 میلیون نفر می رسد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه همچنین فشار بر بنادر استراتژیک در جنوب اوکراین را افزایش داده و شهرهای استراتژیک دریای سیاه خرسون و بندر بردینسک در دریای آزوف را مسدود کرده است. ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت.

وی گفت که نیروهای روسیه همچنین کنترل یک پایگاه هوایی در دریای آزوف در نزدیکی شهرهای خرسون و هاینژسک را به دست گرفتند. مقامات اوکراینی پیشتر از درگیری در مناطق مختلف ساحلی خبر داده بودند.

با نزدیک شدن روسیه به پایتخت اوکراین، این کشور همچنین بر سرکوب تجاوزات خود در جنوب این کشور تمرکز کرده است و کنترل خط ساحلی خود را از مرز رومانی در غرب تا مرز روسیه در شرق به دست آورده است.

مقامات اوکراینی می گویند که درگیری ها در نزدیکی اودسا، میکولایف و سایر مناطق ادامه دارد.

پیشروی روسیه در امتداد سواحل اوکراین نشان دهنده تلاش برای کاهش دسترسی این کشور به بنادر دریایی خود است که می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور باشد. تجاوز در جنوب همچنین می تواند به مسکو اجازه دهد تا یک کریدور زمینی به کریمه بسازد، که تاکنون از طریق یک پل 19 کیلومتری (12 مایلی) به روسیه متصل بود، طولانی ترین پل اروپا که در سال 2018 افتتاح شد.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برنامه های نهایی خود را فاش نکرده است، اما مقامات غربی معتقدند که او مصمم به سرنگونی دولت اوکراین و جایگزینی آن با دولت جدید است.برگرداندن اثرات دوران جنگ سرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که یک هیئت روسی متشکل از مقامات نظامی و دیپلمات‌ها روز یکشنبه برای گفتگو با اوکراین وارد شهر هرمل بلاروس شدند.

وی گفت: «هیات روسی آماده گفتگو هستند و اکنون منتظر اوکراینی ها هستیم. اوکراین گفته است که آماده مذاکرات صلح است اما اولتیماتوم را نمی پذیرد.


یک سرباز اوکراینی روز شنبه، فوریه از کنار لاشه یک کامیون نظامی در حال سوختن در خیابانی در شهر کیف اوکراین عبور می کند. 26، 2022.

افرم لوکاتسکی / AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

افرم لوکاتسکی / AP


یک سرباز اوکراینی روز شنبه، فوریه از کنار لاشه یک کامیون نظامی در حال سوختن در خیابانی در شهر کیف اوکراین عبور می کند. 26، 2022.

افرم لوکاتسکی / AP

رئیس جمهور اوکراین گفت کشورش برای گفتگوهای صلح با روسیه آماده است، اما نه در بلاروس، با توجه به نقش متحد روسیه در این حمله. زلنسکی در یک پیام ویدیویی روز یکشنبه از ورشو، بریتانی اسلاوا، استانبول، بوداپست یا باکو به عنوان مقصدهای جایگزین نام برد. وی گفت: مکان های دیگر امکان پذیر است.

برای کمک به پایداری اوکراین، ایالات متحده متعهد شده است که 350350 میلیون کمک نظامی دیگر به اوکراین از جمله سلاح های ضد تانک، زره بدن و سلاح های کوچک اختصاص دهد. آلمان اعلام کرده است که موشک ها و سلاح های ضد تانک را به کشور محاصره شده ارسال خواهد کرد و حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی خواهد بست.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا توافق کرده‌اند که بانک‌های «منتخب» روسیه را از سیستم پیام‌رسانی مالی جهانی سوئیفت که پول را به بیش از 11000 بانک و سایر مؤسسات مالی در سراسر جهان منتقل می‌کند، مسدود کنند. مجموعه جدیدی از تحریم‌ها. دورانی که هدفش اعمال تحریم های سخت بود. هزینه حمله به مسکو آنها همچنین با اعمال «تحریم» علیه بانک مرکزی روسیه موافقت کردند.

ایلان ماسک، میلیاردر فناوری، در پاسخ به درخواست وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در توییتر گفت که سیستم اینترنت ماهواره‌ای او StarLink اکنون در اوکراین فعال است و «ترمینال‌های بیشتری در مسیر» دارد.

مشخص نیست که چه مقدار از خاک توسط نیروهای روسی اشغال شده است یا تا چه حد پیشروی آنها متوقف شده است. وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که «سرعت پیشروی‌های روسیه به طور موقت کاهش یافته است، احتمالاً به دلیل مشکلات لجستیکی شدید و مقاومت شدید اوکراین».

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت که بیش از نیمی از نیروهای نظامی روسیه که در امتداد مرزهای اوکراین جمع شده اند وارد این کشور شده اند و مسکو مجبور شده است سوخت و سایر واحدهای کمک رسانی را در داخل اوکراین قطع کند. این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا او مجاز به صحبت با رسانه ها نبود.

منع آمد و شد در کیف تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت. سکوت نسبی پایتخت با شلیک متناوب شکسته شد.

نبرد در حومه شهر حاکی از آن بود که واحدهای کوچک روسی در تلاش بودند راه را برای نیروهای کلیدی باز کنند. گروه‌های کوچکی از نیروهای روسی در داخل کیف گزارش شده‌اند، اما بریتانیا و ایالات متحده گفتند که بیشتر نیروها تا بعدازظهر شنبه در 19 مایلی (30 کیلومتری) از مرکز قرار داشتند.

روسیه مدعی است که حمله به اوکراین از شمال، شرق و جنوب تنها اهداف نظامی را هدف قرار می دهد، اما پل ها، مدارس و مناطق مسکونی تحت تأثیر قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت اوکراین روز شنبه گفت 198 نفر از جمله سه کودک در بزرگترین جنگ زمینی اروپا پس از جنگ جهانی دوم کشته و بیش از 1000 زخمی شده اند. مشخص نیست که آیا این ارقام شامل تلفات نظامی و غیرنظامی است یا خیر.

یک موشک به یک ساختمان آپارتمانی بلند در حومه جنوب غربی کیف در نزدیکی یکی از دو فرودگاه مسافربری شهر اصابت کرد و یک حفره عمیق در آپارتمان های ویران شده در چندین طبقه ایجاد کرد. یکی از امدادگران گفت که شش غیرنظامی زخمی شدند.

اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده، گفت که ارتش در حال مبارزه با “گروه های خرابکاران” روسیه در کیف است. اوکراین می گوید حدود 200 سرباز روس اسیر و هزاران نفر کشته شده اند.

مارکارووا گفت که اوکراین در حال جمع آوری شواهدی از بمباران مناطق مسکونی، مهدکودک ها و بیمارستان ها است تا لاهه را به عنوان جنایتی بالقوه علیه بشریت معرفی کند.

زلنسکی در پیامی ویدیویی بر آمادگی خود برای گفتگو با روسیه تاکید کرد و گفت از پیشنهاد ترکیه و آذربایجان برای هماهنگی تلاش‌های دیپلماتیک که تاکنون شکست خورده است، استقبال می‌کند.

کرملین تماس تلفنی پوتین و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را تایید کرد، اما از سرگیری مذاکرات خبر نداد. روز قبل، زلنسکی پیشنهاد داد درباره یک خواسته کلیدی روسیه صحبت کند: کنار گذاشتن قصد خود برای پیوستن به ناتو.

پوتین پس از هفته ها انکار اینکه قصد انجام این کار را داشت، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد و نیرویی متشکل از 200 هزار نیرو در امتداد مرزهای همه کشورها ایجاد کرد. او مدعی است که غرب نتوانسته نگرانی های امنیتی روسیه در مورد ناتو را جدی بگیرد، یک ائتلاف نظامی غربی که اوکراین می خواهد به آن بپیوندد. اما حق اوکراین برای وجود یک کشور مستقل را نیز مورد تمسخر قرار می دهد.

ایالات متحده و متحدانش نیروهای خود را در بخش شرقی ناتو افزایش داده اند، اما تاکنون استقرار نیرو برای جنگ با روسیه را رد کرده اند. در عوض، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده‌اند و دارایی‌های شرکت‌ها و افراد از جمله پوتین و وزیر خارجه او را مسدود کرده‌اند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما