هر آنچه در مورد قفسه بندی انبار صنعتی باید بدانید – ایسنا

یکی از مهمترین مواردی که روی قیمت نهایی این محصول تاثیر گذار است هزینه هایی است که در مراحل اولیه برای تولید آنها صرف می شود. دقت در ابتدای شروع به کار، می تواند از وارد شدن بسیاری از خسارت ها به قفسه های فروشگاه شما و صرف هزینه های ناخواسته جلوگیری کند. در هنگام جابجایی و انتقال به قسمت های مختلف، صدمه ای به آن وارد نمی شود و امکان خراب شدن و شکسته شدن آن بسیار ضعیف است و از آنجا که توان و استقامت بالایی دارد، موجب سقوط و آسیب دیدن به کالاها نمی شود. تفکیک نوع لوازم التحریر هم زیباتر شدن قفسهبندی فروشگاه شما تاثیر بسزایی دارد.

قفسه پيچ و مهره اي

قفسه سوپري را پوشش می دهند که بدین ترتیب با به كار گیری قفسه فروشگاهی در محیط فروشگاهی امكان نمایش زیبای محصولات شما از نان گرفته تا منسوجات خانگی فراهم می گردد . همین امر موجب شده مشکل کمبود جا و فضا را برای چیدمان تعداد بالای کالا و اقلام در تمام محیط های انبارهای صنعتی و خانگی را برطرف کرد. در مقابل، برای محیط های مسکونی با تعداد کالای کمتر، قفسه بندی مشبک می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنین از نور نوری مناسبی برخوردار باشند چرا که مشتریان همیشه جذب مغازههایی میشوند که به بهترین نحو روشن شدهاند. علاوه بر استفاده از اتصالات معتبر و محکم، باید با توجه به فضای انبار و ارتفاع آن تعداد ردیف ها را تعیین و در نهایت آنها را روی هم متصل کنید. قفسه بندی فروشگاهی خود ایستا یک طرفه بصورتی طراحی شده است که احتیاج به نصب به دیوار ندارد و می توان از آن در کنار دیوار فروشگاه بهره برد.

طراحی این دسته از قفسه ها به گونه ای است که احتیاج به نصب به دیوار ندارد و می توان از آن در وسط فروشگاه بهره برد. وجود حفاظ جلو در این نوع قفسه بندی مانع از سقوط کالاها و آسیب رسیدن به آن ها خواهد شد. علت اين امر نيز آن بود كه تا آن زمان سازمانها بيشتر در پي ايجاد سيستمهاي عملياتي كامپيوتري بودند كه به وسيله آنها بتوانند داده هاي موجود در سازمان خود را سازماندهي كنند . البته این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که نحوهی چیدمان اشیاء در قفسه نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود . نوع اقلام و بارهایی که جهت قفسه بندی و ایجاد انبار مورد نیاز است نیز تاثیر بسزایی در انتخاب و طراحی قفسه بندی دارد. قفسه های مغازه یکی از پرکاربردترین انواع قفسه ها می باشد که نوع، طرح و اندازه آن تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری فضا و همچنین مرتب بودن آن دارد، بهترین نوع قفسه مغازه قفسه پیچ و مهره ای می باشد، سیستم این نوع قفسه از بخش های مختلفی ساخته شده است که بتوانید کابین ها را به راحتی نصب کنید، برای این کار تنها لازم است از دستورالعمل های موجود استفاده و اقدام به نصب آسان آن کنید.

قفسه فلزی با توجه به اینکه کاربرد بسیار زیادی دارد، به عنوان یکی از انتخاب های مهم مغازه داران به شمار می آید. برای خرید قفسه و استند فروشگاهی با بهترین قیمت می توانید به مراکز تولید آن مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه از کیفیت جنس خریداری شده مطمئن باشید از نظر اقتصادی هم برای شما مقرون به صرفه تر باشد. شما می توانید با توجه به بزرگی و کوچکی مغازه خود قفسه ها را انتخاب کنید. دکوراسیون و چیدمان انبار به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به استفاده از قفسه بندی مناسب، دقت در انتخاب رنگ قفسه ها و دیوار و پرده و سایر تجهیزات موجود در این محیط، نورپردازی مناسب انبار، خلاقیت در استفاده از وسایل قدیمی برای چیدمان بهتر کالاها و دقت به فضای خالی روی دیوار و سقف اشاره نمود.

مدت زمانی که یک ویترین می تواند از خود در برابر مشتری دفاع کند ۵ ثانیه است. خرید قفسه های سفارشی به شما امکان می دهد تا در برابر گزینه های نمایش انعطاف پذیر باشید. اگر فروشگاه شما کوچک است، باید از انواع قفسه مغازه استفاده کنید که کالاهای شما را به نمایش بگذارد بدون اینکه فضای شما را بیش از حد تحمیل کند. همچنین استند ها از مهم ترین ابزار ها فروشگاهی هستند که کاربرد زیادی در مشاغل های فروشگاهی دارند ، مانند استند هایی که برای نگه داری خشکبار و حبوبات استفاده می شود . تجهیز و چیدمان قفسه های سوپرمارکت باید براساس استانداردها و نیازهای یک فروشگاه توسط سیستم های قفسه بندی با کیفیت انجام گیرد، چرا که تمامی کالاهایی را که یک فرد در طول روز به آن نیاز دارد در زیر یک سقف جمع آوری شده و حجم بسیار زیادی از مشتریان و محصولات در تعامل با این تجهیزات فروشگاهی می باشند.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که وزن بالای برخی از این قفسه ها باعث شده است که برای جابجایی آنها نیاز به چندین نیروی انسانی باشد. لذا بکار گیری چیدمان قفسه های سوپرمارکت بصورت مناسب و کارا در مرحله نخست و استفاده از سیستم قفسه بندی با کیفیت و درجه یک در مرحله بعد از اهمیت بالایی در این فضاها برخوردار است. یکی از دوستان المانی ام در اوایل جنگ اوکراین میگفت خودش و دوستانش میرن چند باره بنزین تانک میزنن بعد در کانیسترها خالی پرکرده تو انبار خونشون نگاهداری میکنند! ده هابار به چشمم دیدم چطور المانی های نازنازی !

همچنین برای جلوگیری از خوردگی قفسه و زنگ زدگی آن از رنگ و روکش گالوانیزه استفاده می کنند، به همین دلیل از لحاظ ظاهر همواره زیبایی خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، در محیط های صنعتی بیشتر از قفسه بندی پالت راک و پانل راک استفاده می گردد. همان طور که اشاره شد، مهم ترین مزیت قفسه بندی انبار منزل یا محیط های بزرگ و صنعتی، بهینه کردن فضای داخلی می باشد. به طور معمول قفسه ها از مواد محکمی مانند چوب ام دی اف ، بامبو، یا فلز ساخته شدهاند، هرچند قفسه هایی که برای اشیاء سبک تر مورد استفاده قرار میگیرند را میتوان از شیشه یا پلاستیک و یا از جنس PVC نیز ساخت . دسترسی راحت به کالاها توسط مشتریان، چیدمان مرتب و منظم اجناس در قفسه ها و فراهم آوردن فضای بهینه جهت ذخیره سازی محصولات برخی از این مزایا هستند. نصب این قفسه ها نیز کاری ساده و راحت است و افراد می توانند با توجه به نوع قفسه ها و قابلیت هایی که دارند آنها را روی دیوار یا سطوح مختلف نصب کنند.

8- فریم های این نوع قفسه بندی متشکل از ستون های رول فرمی و بادبند های افقی و مورب و بیس پلیت کف با عرض ها و طول های مختلف تولید و اجرا می گردد و فریم های میانی هر ردیف به صورت مشترک استفاده می گردد. ضمن اینکه با استفاده از این تجهیزات، سوله انبار شما بسیار منظم و مرتب شده و کالاها در بهترین شرایط ممکن نگه داری می شوند. گزینههای قفسه بندی امروز هر دو را به شما میدهد. زیرا با به کار بردن نشان خاص و رمز گذاری که ممکن است حروف الفبا، اعداد، اشکال، نورها، رنگ ها و…

قفسه فروشگاهي

لبه جلو : ورقی خم شده است كه مانع ریختن اجناس موجود روی پانل یا صفحه ها،به پایین می شود. 7- در این قفسه بندی جهت دسترسی آسان به طبقات مختلف از پلکان پیچ و مهره ای و راهرو بندی میان قفسهها استفاده شده که تماماً از اجزاء قفسه بندی مشبک تولید و برای پوشش کف راهروها و پلکان از پانل پله مخصوص استفاده خواهد شد. باید قبل از انجام کار این محاسبات انجام شود. یکی از روش های رایجی که امروزه مورد استقبال بالای جامعه قرار گرفته است، فروش این محصول از طریق اینترنت و درگاه های فروش آنلاین در فضا های متعدد مجازی می باشد. از دیگر مزایای قفسه بندی خود سوله به جای ساخت سوله نگهداری کالا می توان به نصب سریع این تجهیزات و سهولت اجرای آن اشاره کرد.

اجرای قفسه فلزی در انبار باعث افزایش بازدهی و دسترسی کالاها در زودترین زمان ممکن خواهد شد. انبارها نقش بسزایی را در زمان جنگ و قحطی داشته اند. تنوع بالا هر یک از قفسه های موجود در نمایندگی فروش، شرایط انتخاب گزینه های متعدد را فراهم نموده است. ایـن قفسهبندی ترکیبـی از قفسهبندی سـوپرمارکتی و قفسهبندی انبـاری میباشد و بـرای اسـتفاده در فروشگاههایی بـکار میرود کـه فضـای کافـی انبـار ندارنـد و میتوانند از فضـای بـالای ایـن قفسـه فروشـگاهی بهعنوان انبـار کالا اسـتفاده نماینـد. مورداستفاده دیگـر ایـن قفسهبندی در فروشگاههای عمدهفروشی (Cash & Carry) میباشد کـه قفسههای پاییـن از طریـق انبار فوقانی تغذیـه میگردد. پس از مشورت و نظر خواهی از مشتریان، گروه طراحی و مهندسی نتایج مطلوب ممكن را آماده ارائه به مشتریان می كنند كه این نتایج وجه تمایز ما با دیگر رقباست. مجله دکوراسیون دکونیوز در ادامه به معرفی راهکارهایی برای بهینه سازی فضای داخلی انبار با قفسه بندی اشاره خواهد داشت.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما