همه چیز در مورد چاقی بعد از 40 سالگی

[ad_1]

“من در 2 سال گذشته 10 پوند اضافه کرده ام. حتما مشکلی در کار وجود دارد. لطفاً هورمون های من را بررسی کنید.” من معمولاً این نقل قول ها را از مشتریانی در 40 سالگی می شنوم و احتمالاً هر زمان که برای پاسخ دادن آماده می شوم آن را دوست نخواهند داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، با افزایش سن که با افزایش سن بسیار بهتر می شود، متابولیسم بدن کاهش می یابد. بنابراین اگر رژیم غذایی و ورزش شما شبیه به 20 و 30 سالگی شما باشد، ممکن است وزن اضافه کنید. اگر پیش از یائسگی در اواسط دهه 40 دارید، می تواند حتی شدیدتر باشد. با کاهش استروژن در اوایل یائسگی، حجم ماهیچه ها شروع به کاهش می کند و عضلات بیشتر از چربی متابولیزه می شوند. افزایش وزن نامتناسب شکم در دوران یائسگی.

اگر افزایش وزن با تغییرات هورمونی مرتبط است، چرا با تجویز هورمون از آن جلوگیری نمی کنیم؟ متأسفانه این کار آسانی نیست. اگرچه تغییرات هورمونی پس از یائسگی با افزایش چربی شکم همراه است، اما تجویز هورمون از افزایش وزن جلوگیری نمی کند و خطرات زیادی دارد. بنابراین، کنترل وزن چیز خوبی نیست و هورمون درمانی قبل از یائسگی برای جلوگیری از افزایش وزن نشان داده نشده است.

اما همه اخبار بد نیستند. با انتخاب یک رژیم غذایی سالم و تغییر نوع ورزش می توانید وزن خود را در دوران پیش از یائسگی و یائسگی حفظ کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که من به بیماران خود توصیه می کنم:

مرتب معاینه شوید

اولین قدم انجام یک بررسی کامل است. در دهه چهارم زندگی خود، برای مشکلاتی مانند کلسترول بالا و بیماری قلبی باید هر 2 یا 3 سال یکبار به پزشک مراجعه کنید. افزایش وزن می تواند با مشکلات متابولیکی مانند تیروئید یا دیابت مرتبط باشد که پزشک معمولاً با آزمایش خون آنها را تشخیص می دهد.

متحرک باشید

همه ما باید حداقل 30 دقیقه در روز فعال باشیم. پیاده روی، زومبا، دوچرخه سواری، طناب زدن، ایروبیک، دویدن یا هر فعالیت دیگری که برای شما مفید است. ورزش به عملکرد قلب، خلق و خو و میل جنسی کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

اگر فقط ورزش هوازی انجام می دهید، با نزدیک شدن به یائسگی، احتمال از دست دادن حجم زیادی از توده عضلانی شما بیشتر است. بنابراین برای عضله سازی و بهبود متابولیسم خود باید ورزش های دیگری را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر ایده بلند کردن وزنه خسته کننده و ترسناک یا غیرممکن است، گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد.

من شخصاً ورزش تناوبی با شدت بالا را توصیه می کنم که از وزنه استفاده می کند، زیرا ورزش هوازی را با وزنه ترکیب می کند. ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما می تواند برای هر سن و سطح آمادگی جسمانی مناسب باشد. یا شاید یوگا مدل شما را مناسب تر می کند. همچنین یک مدل یوگا وجود دارد که واقعاً عضلات را درگیر می کند، مانند یوگای قدرتی یا واژن. این مدل یوگا همچنین به قدرت و سوخت شما کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که یوگا سایر علائم یائسگی مانند فلج مغزی، گرگرفتگی و بی خوابی را کاهش می دهد.

یخچال خود را چک کنید

ورزش می تواند به بهبود متابولیسم و ​​حفظ وزن شما کمک کند، اما با ورزش نمی توانید رژیم غذایی بدی داشته باشید. معمولاً وقتی حدود 60 کیلومتر در هفته می دوم، 3 تا 5 پوند اضافه وزن پیدا می کنم، زیرا خیلی احساس گرسنگی می کنم و مدام غذا می خورم.

وقتی 20 ساله بودم، می توانستم در حین ورزش هر چه می خواستم بخورم. اما زمانی که در اواسط 30 سالگی بودم، باید روی رژیم غذایی خود نیز تمرکز می کردم. در 40 سالگی مجبور شدم هر دو را دنبال کنم تا سالم بمانم. در یکی دو سال گذشته به بسیاری از ما اجازه داده شده است که برخی از عادات غذایی ناسالم را نادیده بگیریم. وقت آن است که او را رها کنید و ادامه دهید.

اولین قدم بریدن شکر اضافه شده است. بدن شما به این ماده بدون کالری نیاز ندارد و هیچ ارزش غذایی ندارد. من مثل بقیه مافین و کیک و کلوچه دوست دارم، اما سوختی که درست می کنم اینطور نیست!

اگر این غذاها را نه هر روز بلکه در مناسبت های خاص بخورید، لذت بیشتری خواهید برد. قدم بعدی این است که مطمئن شوید 5 تا 7 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف می کنید. همچنین مهم است که غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز را محدود کنید. من هیچ رژیم غذایی خاصی را توصیه نمی کنم، مهم است که یک راه سالم برای تغذیه پیدا کنید که بتوانید برای مدت طولانی در زندگی ادامه دهید.

پذیرش را تمرین کنید.

“اشکالی ندارد. من توانستم برای یک یا دو هفته از شکر و چیزهای اضافی اجتناب کنم و 10 پوند وزن کم کنم، اما دیگر جواب نمی دهد.”

من آن را از مشتریانم می شنوم، افرادی در 40 سالگی و بالاتر. هیچ راه حل سریعی برای مشکلات پیش از قاعدگی وجود ندارد. اکنون زمان مصرف غذاها، قرص ها یا مکمل های مدرن برای کاهش وزن نیست. اکنون زمان آن است که مراقب سلامتی خود باشید.

برخی از مشتریان من واقعا خوب نیستند. اگر شاخص توده بدنی شما بیش از 30 است یا مشکلات پزشکی مرتبط با وزن دارید، باید راهی برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم پیدا کنید. انتخاب هایی که امروز در مورد سلامت خود انجام می دهید تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی شما در دهه های آینده خواهد داشت.

اما اگر شاخص توده بدنی شما سالم است و مشکل پزشکی ندارید، پس باید تصمیم بگیرید: آیا می خواهید برای رسیدن به وزن مورد نظر خود ورزش و رژیم بگیرید یا روال جدید زندگی خود را می پذیرید؟ در دهه چهارم زندگی، اکثر ما زمان و انرژی زیادی برای انجام ۲ ساعت ورزش در روز و شمارش هر کالری وارد شده در دهان خود نداریم. یک رویکرد سالم در چنین شرایطی تمرکز بر سلامتی به جای اعداد روی ترازو است.

قبل از قاعدگی فرصتی عالی برای برنامه ریزی سالم برای بخش دوم زندگی خود است. اکنون زمان سخنان نفرت انگیز نیست. وقت آن است که او را رها کنید و ادامه دهید. سبزیجات زیاد بخورید، زیاد ورزش کنید و معاینات پزشکی منظم داشته باشید. زیرا شما فقط یک بار برنده می شوید و می خواهید زمان فوق العاده، سالم و فوق العاده ای باشد.

منبع: Wedmd / ارسال شده توسط دکتر Vader Rupee، پزشک فرانکلین و معاون رئیس ستاد در مرکز پزشکی ویلیامسون

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما