هیچ عزمی برای حل مشکل آپارتمان وجود ندارد

[ad_1]

مدیران پلتفرم همچنان از نبود ضوابط فعالیت این دسته از کسب و کارهای مجازی گلایه دارند و معتقدند عزم و تلاش جدی برای رفع مشکلات در این حوزه وجود ندارد. حمید محمدی مدیرعامل دیجیکلا و مهدی انجدانی مدیرعامل پایمرسون گپ در مورد مشکلات پلتفرم و موضوع احکام سنگین برای پلتفرم صحبت می کنند.

حمید محمدی، مدیرعامل دیجیکل معتقد است بزرگ‌ترین مشکل پلتفرم‌های ایرانی این است که علی‌رغم وعده‌ها، هیچ مفهوم جدی از سوی دولت برای حل مشکلات آنها وجود ندارد.

محمدی می گوید: امروزه این کسب و کارها در مسیر فناوری و استانداردهای بین المللی به مردم خدمت می کنند که قبل از تاسیس با قوانین قدیمی قضاوت می شود و این تضاد مشکلات زیادی را برای اکوسیستم نوآوری ایران ایجاد کرده است. تصمیم اخیر برای کارگردانی «دیوار» یکی از آنهاست.

وی گفت: قانون تجارت الکترونیک در سال 82 وضع شد. . دیجی کالا از سال 1995 یک پلتفرم بازار بوده و دو طرف بازار، مشتریان و فروشندگان را به هم متصل می کند، اما با گذشت 15 سال از کسب و کار مجازی، هنوز تعریف مسئولیت ها در این مشاغل مشخص نیست. آ

مدیر عامل شرکت گفت: ما همچنان باید به قوه قضائیه و نهادهای نظارتی مانند قوه قضائیه، دادگستری، نهادهای حمایت از مصرف کننده و مصرف کننده، وزارت صمت و نهادهای نظارتی توضیح دهیم. پلتفرم بازار پلیس دیجیکالا. حدود نفوذ و نقش شما به عنوان یک میانجی باید روشن شود.»

وی با اشاره به اینکه همه مسائل پلتفرم خلأهای قانونی و قوانین قدیمی نیست، افزود: ما با افراد زیادی از سازمان های مختلف سروکار داریم که سعی در تغییر تفکر سنتی خود ندارند و در عمل راحت هستند. واقعیت از طریق تحقیق “بدون اطلاع از نتیجه، تصمیم صادر می شود و تاثیر مخربی بر تجارت خواهد داشت.”

به گفته این کارآفرین تجارت الکترونیک، یک کارشناس و کارآفرین ایرانی در این شرایط سرمایه گذاری می کند و با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی کشور به یکباره با چنین فشارهایی مواجه می شود، بنابراین نتیجه ای جز ناامیدی و ناامیدی ندارد.

محمدی بی‌ثباتی و ناآگاهی مردم را مهم‌ترین موانع توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران دانست و گفت: کشوری مانند امارات در حال تبدیل شدن به بهشتی برای سرمایه‌گذاری و جذب نیروهای بلندپایه ایرانی است. به نظر می رسد اولویت به جای حمایت و رفع موانع، دلسرد کردن کارآفرین ایرانی است.

وی ادامه می دهد: کارشناسان و فعالان این حوزه در اتاق های فکر جایی ندارند، در تصمیم گیری به آنها کمک نمی شود و نظرات آنها جدی گرفته نمی شود و همواره مورد اتهام قرار می گیرند.

به گفته این کارمند کسب و کار مجازی در پلتفرم، به دلیل مقیاس پذیری و چندوجهی بودن تعداد زیاد تعاملات، اشتباهاتی نیز وجود دارد که این کسب و کارها با فرآیندهای نظارت داخلی سعی در به حداقل رساندن آنها دارند و همواره مسئولیت پذیر و پاسخگو هستند. از هر اقدام جدی استقبال می کنند. برای حل مشکلات.

چالش اصلی فقدان قانون مشخص است

مهدی انجدانی، مدیرعامل پیام رسان گپ گفت: بزرگترین مشکل، نبود قانون شفاف در حوزه اقتصاد پلت فرم است. پلتفرم‌ها چند وجهی هستند و شامل انتشار محتوا، اقتصاد و ارائه خدمات می‌شوند، بنابراین طبق قانون باید آنها را با هم دید».

وی گفت: نگارش قانون تجارت الکترونیک در کشور هشت سال طول کشید. و بدون به روز رسانی اما در این مدت کامپیوتر، اینترنت و بسیاری از فناوری های جدید وارد کشور شد و قانون تغییر نکرده است. جالب است که قوانینی مانند رانندگی که تغییر چندانی نمی کند هر سال به روز می شود اما امسال چند قانون در حوزه پلتفرم ها و اقتصاد سایبری، تجارت الکترونیک تصویب شده است؟

این فعال حوزه اقتصاد پلتفرم با تاکید بر اینکه خلاء قانونی بسیار جدی است و مشکل به وجود می آید و به بستر اصلی کشور آسیب می زند، برخی از مشکلات بستر داخلی را اینگونه بیان کرده است: اصل موضوع مشتری است. خرید از مشاغلی که در پلتفرم ما با روبات ها یا استارت آپ ها فعالیت می کنند. آن شخص خدمات مناسبی به مشتریان خود ارائه نمی دهد و مشتری به جای شکایت از ارائه دهنده خدمات و صاحب ربات در پلتفرم ما، مستقیماً از پلتفرم ما شکایت می کند. نکته اینجاست که قاضی قاضی به دادگاه شاکی دستور نداده که در سکو شکایت نکند، بلکه از سرویس دهنده متخلف از بستر مربوطه استعلام و شکایت کند و یا به دادگاه نامه بنویسد. اطلاعات بگیر. در مورد شکایات از انجمن مالی برای اینکه ببینیم حق با چه کسی است. با یک انجمن مالی یا ارائه دهنده خدمات؟ به عبارت دیگر، قانون بستر مالی باید به عنوان یک زنجیره کشف جرم در کنار پلیس فتا و قوه قضائیه دیده شود و بلافاصله در این بستر مورد شکایت قرار نگیرد. زیرا مسئولیت این دو قسمت یعنی پلتفرم و کاربر باید از هم تفکیک شود.

وی گفت: دولت و دولت باید تصمیم بگیرند که در حوزه پلتفرم‌ها و اقتصاد سایبری قانون‌گذاری کنند و جایگاه و وظایف افراد مانند صاحبان محتوا، خدمات، پلتفرم‌ها و به‌ویژه دولت را به وضوح مشخص کنند. زیرا گاهی اوقات به نظر می رسد که دولت نیز از برخی وظایف مانند نظارت بر بخش خصوصی چشم پوشی می کند.

این پلتفرم، مشارکت فعالان اقتصادی را به هر بهانه و گلایه ای که ربطی به کسب و کار آنها ندارد، موجب دلسردی جوانان منطقه می داند و می افزاید: بسیاری از نخبگان کشور به دلیل این کشمکش ها، کشور را ترک کرده اند و به همین دلیل، آنها را ترک کرده اند. با رقبای خود در کشور تجارت کنند و کشور را ترک کنند.»

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما