واکنش طلایی جدید به عقب ماندگی: سفر چه اشکالی دارد؟

[ad_1]

عضو سابق شورای شهر تهران به بررسی وضعیت حاکمیت شهروندی پرداخت و به برخی از موضوعاتی که این روزها مطرح می شود پاسخ داد.

به گزارش تهران آنلاین ، قسمت های اصلی صحبت های سردار مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ:

شورای ششم زود تصمیم می گیرد، اما تاکنون بین وعده های آنها و انتظاراتی که مطرح می شود تفاوت وجود دارد. دوستان شورای ششم نیروهای ارزشی هستند، باید به خود بیایند و از این وضعیت نابسامان شورای ششم خارج شوند.

زاکانی به دلیل توانایی، انگیزه و… مدیری توانمند است و به خوبی با مشکلات شهر تهران آشناست و مشکلات اجتماعی تهران را درک می کند و یکی از انقلاب ها و سرمایه های کشور است، اما آقای … زاکانی مشاورانی دارد.لازم است. که به او کمک می کند تا تصمیمات خود را جامع، محکم و اداری بگیرد. فرصت هایی که دارد نباید هدر رود. در مدیریت شهروندی فرصت خوبی وجود دارد و آن این است که ارتباط شورا و شهرداری، مدیریت شهری و در کل مجلس بسیار خوب است. وی همچنین روابط خوبی با قوه قضائیه و دولت دارد و از برخی چالش ها و مسائلی که در گذشته به دلیل اختلاف نظر شورا و شهرداری از بین رفته است به خوبی استفاده کرده است.

– بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان که بارها برایشان فرستاده ام این است که وارد مسائل سیاسی و سیاسی و در گذشته شدند. او می توانست بی سر و صدا وارد شود، اما اگر قرار بود اسناد را به مسئولان گزارش دهد، وارد گذشته می شد و هیاهو می کرد. حضور در چالش های سیاسی یکی از نقاط ضعف او بود. آنها شعارهایی درباره شفافیت، مبارزه با اجاره نشینی و عدم ازدحام جمعیت سر دادند، اما این اتفاق نیفتاد. شعارها گیرا بود و آب دهان. در کارنامه پنجمین دوره شورای شهر تهران نقطه دفاعی وجود ندارد و فرصت های خوبی را از دست دادند.

– محسن هاشمی زمانی که بخش مهمی از ایرادات در کسوت رئیس شورای شهر تهران عملا بر عهده هیات مدیره بود. شوراها باید موضع صریح می گرفتند اما با شوخی و تعارف کاری از دستشان بر نمی آید. در سطح شهرداری نیز این اتفاق می افتد. نجفی برای شهردار شدن ساخته نشد. او مردی با اخلاق و شخصیت و باسواد و خوش فکر بود. آقای نجفی می توانست در اکثر عرصه های ستادی، برنامه ریزی و فکری نیروی موفقی باشد، اما شرایط سنی و جسمی ایشان اقتضا نمی کرد. او شغلی را پذیرفت که به موقعیت اجتماعی او لطمه زد

تخلفات برحسب حجم کار است، وقتی بودجه 3 هزار میلیاردی در سال 86 به بیش از 20 هزار میلیارد رسید، بر اساس آن تخلفاتی صورت می گیرد. برنامه ها و فعالیت ها در حال گسترش است و افراد بیشتری می آیند. باید بگوییم که مبنای تخلفات بر همین اساس در حال رشد است. اگر حجم فعالیت مالی شورای چهارم را به حجم شورای سوم برسانیم، به نسبت تخلفات کمتر می شود. نکته دیگر اینکه عده ای تخلفات را سیاسی کردند. شهردار تهران با سازمانی که 20 هزار میلیارد بهره برداری می کند، تفاهم نامه امضا کرده است. این به مسائل دیگری تبدیل می شود و یک تسویه حساب سیاسی با حواشی صورت می گیرد. بزرگ نمایی تخلفات بحث دیگری است، در زمان آقای کرباسچی که با آنها برخورد می کرد، غوغایی در جامعه به راه افتاده بود و فکر می کردیم در شهرداری فساد وجود دارد، اما در بررسی ها به اندک رسیدند. متاسفانه در جامعه ما زمینه ها و بسترهایی برای طرح مسائل کوچک وجود دارد که این یک معضل اجتماعی است. من هیچ وقت منکر تخلفات در شهرداری نشده ام اما بزرگ نمایی و سیاسی کاری مشکلی را حل نمی کند. ما منکر تخلف نمی شویم. چه غوغایی بر سر واگذاری اموال که در نهایت منجر به ورود قوه قضائیه و برچسب زدن مجدد به سیاستمداران شد. جامعه را آشفته می کنند و آثار زیانباری دارند.

برای من پرونده نکردند. آقای حناچی اظهار داشت که در آن زمان پاسخ محکمی داده است. این را آن روزها به همین مناسبت گفتم. من اینجا نشسته ام برخورد با آقا و آقازاده، قوه قضائیه نشان داده که برای چاپلوسی نیست. من همان موقع با آقای حناچی صحبت کردم. کاری به گذشته ندارم اما گفتم آب ریخته شده جمع نمی شود.

در دوره‌های سوم و چهارم، مساجد در استان‌های مختلف با همکاری شهرداری و در قالب معتمدین ساخته شد تا پایه‌ای برای جامعه شهروندان تهرانی ایجاد شود و بدین ترتیب وفاق و همبستگی حفظ شود. این مکان ها در بسیاری از مکان ها ساخته شده و یکی از آنها مجموعه ای از ائمه اطهار است و تنها مجموعه ای است که حتی یک مکان تجاری در آن وجود ندارد. متولی هم هست و شهرداری یک ریال هم اختصاص نداده و با کمک مردم اداره می شود. الان هم اعلام می کنم که شهرداری هر وقت بخواهد حسینیه را تحویل می گیرد. می گفتند ملکی را در بزرگراه همت تصرف کرده ام. متعلق به حسینیه است و سند و مالکیت آن متعلق به شهرداری است و شهرداری منطقه از آن استفاده می کند. در تسویه حساب سیاسی به حریف برچسب زدن مناسب نیست.

– مورد تایید هیات نظارت اجرایی استان و شهرستان بودم، اما برای اولین بار با رد صلاحیت هیات عالی نظارت که قدرت بررسی رد صلاحیت ها را دارد، قانون ابداع شد.

– من رد صلاحیت نشدم و چیزی در این مورد به من نگفتند، فقط کد انتخابات را به من ندادند. من در توئیتی اعلام کردم که نامه ای به رئیس مجلس می نویسم که این گونه تعارضات در کجای قانون است. منظورم این است که این توییت اعتراضی به عملکرد هیات عالی نظارت بود که می خواست عمل هیات نظارت را طبق قانون که از حقوق موکلان خود دفاع می کند به چالش بکشد.

– ده سال است که در شورا و شهرداری هستم و به نوعی جزو افراد شاخص و اول هستم. اگر کسی در این ده سال سندی را ارائه کرد که اجاره، سوء استفاده، امتیاز، اجاره و… بود، ممنون می شوم که ارائه دهد. واضح میگم زنگ بزن ببین. دو تا از سه دامادم بیکار هستند. دخترم با مدرک دکترای پژوهش هنر بیکار است و به او کاری در شهرداری نداده ام. داماد دیگرم یک شرکت تبلیغاتی دارد. اگر برای دامادم که شرکت تبلیغاتی شهرداری دارد بیلبورد دارم، هر چه می خواهی بگو. مراقب بودم به اموال دولتی دست درازی نکنم. از اختیارات من سوء استفاده نکن اگر کسی چیزی در مورد من می داند، صادقانه به شما می گویم. این درست نیست که مردم در دعواها، درگیری ها و تسویه حساب های سیاسی با هم ملاقات و گفتگو کنند. ارسال سند نمی گویید بانک سارمیا را برای یکی از دوستانم فرستادم؟ خوب به من بگو آیا تأثیری داشتم؟ مثلا من برای دامادم تبلیغات بانکی گرفته ام؟ من چه کرده ام؟ اگر کاری انجام دهم حتما سندی وجود دارد که از آن سوء استفاده کرده ام. برخی، از روی حسادت و نفرت سیاسی، پیچش‌ها و چرخش‌های طبیعی را تشویق می‌کنند. بگذارید دادگاه تصمیم بگیرد و در مورد آن صحبت کند. سند ارائه دهید.

– شهروندان تهرانی می دانند که مرا پلیس مهربان خطاب کرده اند. عدم برخورد با اعتراضات و تجمعات سیاسی و صنفی در مقاطع مختلف در زمان من بود. ما هر روز یک بحران داشتیم. حضور و گفتگوی مردم در زمان من صورت گرفت. به گفته دوستان و دشمنان دوران طلایی پلیس تهران دوران فعالیت من بوده و سابقه من مشخص است. اگر عکسی از من داشتند که در آنجا با کسی آشنا شدم. چه کسی با مسائل جزئی سروکار دارد؟ بی بی سی و بین المللی کارشان مشخص است. من فکر می کنم مشکل آنها با من و امثال من نیست، بلکه مشکل آنها با نظام است، زیرا می خواهند ناامیدی را در بین مردم گسترش دهند. بعضی ها گفتند من اقامت گزیده ام. من اینجا ایستاده ام و جایی نمی روم. چه اشکالی دارد که الان سفر کنم؟ افکار عمومی ممکن است به فضای تحریک واکنش نشان دهند، اما زمانی که فضا آرام شود، بعداً تصمیم خواهیم گرفت.

– پلیس در زمان او آنقدر به مردم نزدیک شد که شاید برای اولین بار در تاریخ، رئیس پلیس سرمایه خود را به مردم عرضه کرد و دومین فردی شد که در انتخابات یک میلیون و 600 هزار رای به دست آورد. چگونه است که به گفته مدافعان حقوق بشر کسانی که کمترین اطلاعات را ندارند و اظهارات و اتهامات را مطرح می کنند بلافاصله پس از بازنشستگی در انتخابات مجلس این شهر شرکت می کنند و این همه رای می آورند؟ در واقع تاکید می کنم مشکل این گروه از بنده نیست، مشکل از سپاه است، از انقلاب است، با نظام است و از این راه ها می خواهند مردم را ناامید کنند.

من هم مثل هزاران نفر دیگر بر اساس آنچه داشتم (کانادا – تاکید بر مصاحبه کننده) سر کار رفتم و قبلاً رفت و آمد داشتم. متأسفانه وقتی دوستان ما، بی بی سی، منوتو و اینترنشنال، به جای تمرکز روی این موضوعات، به این موضوعات توجه می کنند، مشخص می شود که در پشت آن غرض وجود دارد. در کشور ما آرامش و نظم حاکم است و همه چیز سر جای خود است.

– دخترم دکترای پژوهش هنر دانشگاه الزهرا است. با ارتباطم نمی توانستم او را هیئت علمی کنم یا در شهرداری نگه دارم؟ همسرش هم در خانه بیکار است. اگر به فرزندانم فرصت بدهم در حق دیگران بی انصافی است، آنها هم مثل بقیه ثبت نام کنند و با آزمون وارد پروسه استخدام شوند.

– من هرگز به شورا برنمی گردم. گاهی باید کاری انجام دهم، اما باید بتوانم آن کار را انجام دهم، اما برای کار و مقام آن مسیر را نمی روم. من هرگز در زندگی ام این کار را نکرده ام و نخواهم کرد.

– به مردم، شهروندان و جوانان توصیه می کنم قبل از بازنشر و بازنشر کلیپ در گوشی خود به دقت و نتایج دقت کنند. دشمن 400 میلیون حرف می زند تا مردم را ناامید کند و در مردم آشوب ایجاد کند. ما باید مراقب باشیم. ما با رانت خواری و فساد مخالفیم. ما پاسخگویی را وظیفه مسئولان می دانیم و معتقدیم که شفافیت ضروری است. کشور ما نیاز به قانون تعارض منافع دارد. کشور ما نیازمند قانون شفافیت در امور اداری و مالی است. اینها چیزهایی است که می تواند یک جامعه سوزان را آرام کند. لیست اموال باید در سیستم باشد، بنابراین تضاد منافع و شفافیت راه حل بخش قابل توجهی از ضرر در قانون است.

– بالاخره گلایه و انتظار من از متدینین، انقلابی ها، مساجد، هیئت ها، نیروهای حزب اللهی این است که حداقل قبل از بازنشر این خبر و تصمیم گیری، تحقیق کنند. بخواهید کارنامه این شخص را ببینید و سپس وارد جایی شوید که دشمنان می خواهند من قبلا شماره تماس خود را داده ام.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما