وزیر اقتصاد: هرگونه شرط وام بدون ضامن نقض می شود.

[ad_1]

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه حداقل نیمی از مبلغ موجود در حساب بانکی توسط برخی بانک ها برای بازپرداخت وام بدون ضامن اعلام می شود، گفت: در این زمینه خارج از تاییدیه است. تخلف محسوب می شود و با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل پروانه های کسب و کار در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تقاضای سپرده 30 تا 40 میلیون تومانی برخی بانک ها برای وام های بدون وثیقه. در این خصوص هیات مدیره بانک ها متخلف است و ما هر شرط اضافی را متخلف می دانیم و بانک ها فقط باید شرایط مندرج در اطلاعیه را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: تاکنون 400 تیم تحقیق از سوی وزارت اقتصاد به شعب بانک های متخلف اعزام شده است. وزارت اقتصاد گفته است که باید شرط بازپرداخت وام ضامن برداشته شود و اگر فردی ضامن است، بانک ها از او ضامن نپذیرند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد که هیچ حقی برای جلوگیری از تسهیلات دهی بانک ها وجود ندارد.

کندوزی در پاسخ به سوال ایسنا که آیا منابع جدیدی برای بازپرداخت وام های بدون وثیقه در اختیار بانک ها قرار گرفته است، گفت: تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده که به زودی اعلام می شود.

وی در خصوص مصوبات جلسه امروز هیات مقررات زدایی افزود: مجوزهای مشاغل داخلی مجوزهایی هستند که در پرتال ملی صدور مجوز ثبت می شوند و متقاضی ملزم به رعایت شرایط این مشاغل و صدور آن خواهد بود و نیازی به مجوز قبلی نیست. ” به عبارت دیگر، امضاهای طلایی روی این مجوزها حذف خواهد شد. صدور مجوز به صورت آنلاین خواهد بود و در هفته های آینده توسط کارشناسان نظارت خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر 330 مجوز مربوط به پروانه مشاغل خانگی ابلاغ شده است، ادامه داد: از نمونه های این مجوزها می توان به دامداری و مرغداری در مقیاس کوچک، تولید مواد غذایی داخلی، تولید گیاهان دارویی، تولید ترشیجات، بسته بندی های مختلف، … فعالیت های گرافیکی ، ترانه سرایی، معرق، ابریشم بافی، پارچه های محلی و غیره.

خوندوزی ادامه داد: به محض اتصال سامانه این وزارتخانه به درگاه ملی مجوز، برای اولین بار مجوز مشاغل خانگی به صورت آنلاین صادر می شود.

وی افزود: با این روش دیگر نیازی به تاخیر در صدور مجوزهای طولانی مدت مانند گذشته نیست، اگرچه در ماه های پایانی سال قرار داریم اما این مجوزها می تواند به مردم در فعالیت های تولیدی کمک کند.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع کلیدی در این زمینه اتصال دستگاه ها به سامانه صدور پروانه کسب است که قانون آن ۱۸ اسفند سال گذشته به تصویب رسید و تا ۱۷ اسفندماه همه دستگاه ها باید به این سامانه متصل شوند. “

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما