وضعیت آب و هوا جمعه 1 بهمن 1400; دما را به 12 درجه کاهش دهید

[ad_1]

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با اشاره به ورود گرد و خاک از کشور عراق به جنوب غرب کشور از کاهش 12 درجه ای دما خبر داد.

صادق ضیائان در گفت وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (10 بهمن) در مازندران و گلستان، خراسان شمالی، البرز شرقی استان سمنان و شرق استان سمنان بارش برف و باران خواهد بود. استان تهران برف و وزش باد شدید و طوفان برف خراسان نیز بر اثر برف بارندگی های پراکنده دارد. در مازندران و گلستان بارندگی شدید خواهد بود.

وی افزود: تا پایان امروز (اول بهمن) وزش باد در نیمه شرقی کشور شدید و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین روز جمعه (اول بهمن) در استان های تهران، البرز، قزوین، کوم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید و در کوم، سمنان و نیمه جنوبی اصفهان گرد و خاک پیش بینی می شود. ورود گرد و غبار از عراق به جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی با اشاره به کاهش 12 درجه ای دما در نیمه غربی کشور و مادیا پرادش گفت: دما بین 5 تا 12 درجه کاهش می یابد.

به گفته شیائویان، از روز یکشنبه (3 بهمن) تا پایان هفته هوا خنک و دمای هوا در کشور به تدریج 5 درجه افزایش می یابد.

وی افزود: جمعه و شنبه (1 و 2 بهمن) امروز جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر وزش باد و وزش باد است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران ریسک اقلیم وضعیت جوی پایتخت را طی دو روز آینده اعلام کرد و گفت: فردا شنبه (11 بهمن) دمای هوای تهران تا ساعاتی دیگر نیمه ابری و صاف خواهد بود. روز یکشنبه (3 بهمن) جو غبارآلود همراه با غبار محلی با حداقل و حداکثر دمای 3 تا 6 درجه سانتیگراد و تا ساعاتی دیگر حداکثر و حداقل دمای 2 و 8 درجه سانتیگراد خواهد بود.

شیان در پایان گفت: امروز (اول بهمن ماه) بیشینه دمای 6- درجه سانتیگراد در سنندج به عنوان سردترین مرکز کشور ثبت می شود و فردا (11 بهمن) دمای هوای تبریز و سنندج -4 درجه سانتیگراد خواهد بود. ” سردترین مرکز کشور باشید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما