ویتامین D چگونه می تواند سلامت شما را تضمین کند؟

[ad_1]

ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری برای سلامت بدن است. مقدار بسیار کم این ویتامین شما را در معرض خطر عفونت، افسردگی و تحلیل استخوان قرار می دهد.

ویتامین D نقش مهمی در افزایش جذب کلسیم و بهبود عملکرد عضلات، قلب و قلب دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه 1 واحد از این ویتامین با سیستم ایمنی قوی، خطر ابتلا به بیماری های ویروسی به ویژه آنفولانزا را افزایش می دهد. بسیاری از مزایای دیگر مصرف کافی ویتامین D به شرح زیر است:

بهبود سلامت: ویتامین D نقش مهمی در جذب دو ماده معدنی کلسیم و فسفات دارد. این دو ماده معدنی برای سلامت استخوان ها ضروری هستند. خاصیت نرم کنندگی و تسکین دهنده ویتامین D در بدن.

پیشگیری از ایجاد آلرژی در نوزادان: سطوح پایین ویتامین D در بدن با افزایش خطر واکنش های آلرژیک، به ویژه آسم و اگزما در نوزادان مرتبط است. تحقیقات نشان داده است که ویتامین D می تواند باعث آسم و آلرژی در مراحل اولیه زندگی شود و منجر به علائم این بیماری در کودکان و سالمندان شود.

به داشتن سلامتی کمک می کند: مطالعات نشان داده است که میزان ویتامین D در زنان باردار سالم در مقایسه با زنان باردار مبتلا به اکلامپسی بسیار متفاوت است. اکلامپسی نوعی مشکل در دوران بارداری است که با فشار خون بالا و آسیب به سایر اندام ها از جمله کل بدن مشخص می شود. اکلامپسی معمولاً بعد از حدود بیست هفته در زنان باردار با فشار خون طبیعی شروع می شود. حتی افزایش اندک فشار خون می تواند نشانه اکلامپسی باشد.

بهبود سلامتی: تحقیقات نشان داده است که بین کمبود ویتامین D و خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی ارتباط وجود دارد. کاهش سطح ویتامین D با کمبود سروتونین شیمیایی؛ هورمون ها با احساس ازدواج مرتبط هستند. گزارش شده است که استفاده از مکمل های ویتامین D در مبتلایان به افسردگی می تواند علائم بیماری را به شکل آب مروارید ایجاد کند.

افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه: تحقیقات نشان داده است که سطوح کافی ویتامین D می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. مصرف این ویتامین در سال های اولیه بلوغ خطر ابتلا به سرطان پیشرفته سینه را در سنین بالاتر افزایش می دهد. بر اساس مطالعه ای که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی انجام شد، زنانی که در معرض مقادیر کافی نور خورشید هستند، نسبت به زنانی که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

سلامت عروق خونی: یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف دوزهای بالای ویتامین D در شریان ها می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و سکته را کاهش دهد.

علائم سندرم آرتریت روماتوئید: به گفته محققان دانشگاه شفیلد، جذب کامل ویتامین D امکان پذیر است. این علائم می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. این یافته ها نشان می دهد که همه افراد مبتلا به سندرم روده التهابی باید سطح ویتامین D خود را آزمایش کنند و اکثریت آنها باید به طور کامل از آن استفاده کنند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما