پنیر برای این افراد حرام است.

[ad_1]

مصرف همزمان لبنیات با آنتی بیوتیک ها باعث کاهش اثربخشی آنها می شود. اگر می خواهید لبنیات بنوشید، دو ساعت قبل و بعد از مصرف آنتی بیوتیک صبر کنید.

به گزارش برنا، اگر از مهارکننده های مونوآمین اکسیداز استفاده می کنید، از پنیر خودداری کنید. آنها برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی استفاده می شوند و می توانند به غذاهای غنی از تیرامین در پنیر پخته پاسخ دهند.

غذا می تواند با داروها تداخل داشته باشد و بر جذب تأثیر بگذارد. در برخی موارد، آنها حتی می توانند اثرات دارو را تغییر دهند و باعث مشکلات جدی سلامتی شوند.

تداخلات غذا و دارو؛ تأثیر رژیم غذایی بر عملکرد داروها

رژیم غذایی شما ممکن است اثربخشی داروهای شما را تغییر دهد. گاهی اوقات حتی یک نوشیدنی داغ می تواند نحوه عملکرد دارو را تغییر دهد و سلامت شما را به خطر بیندازد. نمک و آب میوه های به ظاهر بی ضرر نیز می توانند اثربخشی دارو را کاهش دهند یا تغییر دهند.

تداخلات غذا و دارو معمولاً از طریق سه مکانیسم مختلف انجام می شود. کنسرو غذا:

سرعت و سرعت جذب دارو را افزایش دهید.

سرعت و دامنه جذب را کاهش دهید.

_ یا اثر دارویی مستقیم دارد.

به عبارت دیگر، دارو با تغییر متابولیسم دارو می تواند اثرات متفاوتی بر دارو داشته باشد. رژیم غذایی می تواند بر داروهای تجویزی و مصرف بیش از حد تأثیر بگذارد.

در اینجا برخی از مهم ترین غذاها و داروهایی که هرگز نباید همراه خود داشته باشید، آورده شده است.

محصولات لبنی با غذاهای اسیدی و آنتی بیوتیک ها

غذاهای اسیدی که دارای کافئین بالایی هستند، مانند قهوه، می توانند اثربخشی آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین را کاهش دهند. در صورت مصرف پنی سیلین، گوشت، مرغ، قهوه، شربت ذرت و محصولات قند اسیدی را یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از مصرف دارو مصرف کنید.

مصرف همزمان لبنیات با آنتی بیوتیک ها باعث کاهش اثربخشی آنها می شود. اگر می خواهید لبنیات بنوشید، دو ساعت قبل و بعد از مصرف آنتی بیوتیک صبر کنید.

از تداخلات غذایی و دارویی؛ پنیر و سویا با داروهای ضد افسردگی

اگر از مهارکننده های مونوآمین اکسیداز استفاده می کنید از پنیر خودداری کنید. آنها برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی استفاده می شوند و می توانند به غذاهای غنی از تیرامین در پنیر پخته پاسخ دهند. ترکیب مهارکننده های مونوآمین اکسیداز با غذاهای حاوی تیرامین، مانند پنیر یا غذاهای تخمیر شده، می تواند فشار خون را به سطوح خطرناکی برساند.

سایر غذاهای غنی از تیرامین عبارتند از سس سویا، توفو، مس، لوبیا، کلم ترش، الکل، آووکادو، موز و کشمش.

روغن ماهی و اسفناج با رقیق کننده های خون

داروهای ضد انعقاد از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کنند. برخی از غذاها اثربخشی آن را کاهش می دهند، در حالی که برخی دیگر خطر لخته شدن و خونریزی را افزایش می دهند.

به عنوان مثال، روغن ماهی برای قلب مفید است، اما اثر خفیف لخته شدن خون دارد. سبزیجات با برگ سبز تیره و سایر غذاهای غنی از ویتامین K می توانند لخته شدن خون را افزایش دهند. بنابراین، هنگام استفاده از داروهای رقیق کننده خون، از اسفناج، کلم بروکلی، موز، چغندر و موز خودداری کنید.

از تداخلات غذایی و دارویی؛ انگور و پرتقال کاهش دهنده کلسترول

اگر از استاتین های کاهش دهنده کلسترول استفاده می کنید، صبح ها به جای گریپ فروت از میوه های دیگر استفاده کنید. نوشیدن آب گریپ فروت و مصرف همزمان استاتین باعث تجمع این دارو در بدن می شود. گریپ فروت تجزیه داروها را کند می کند و مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد می کند.

پرتقال نیز می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد. آسیب به کبد و در موارد نادر آسیب شدید به کلیه ها و ماهیچه ها.

جایگزین هایی برای نمک که فشار خون را کاهش می دهد

اگر از مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (مهارکننده های ACE) برای کاهش فشار خون خود استفاده می کنید، نباید به جای سدیم از نمک های پتاسیم استفاده کنید.

زیرا مهارکننده های ACE نیز به حفظ پتاسیم در بدن کمک می کنند. این باعث سطوح بالای پتاسیم می شود که می تواند منجر به آریتمی قلبی (آریتمی) شود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما