پیامدهای افزایش اجاره بها؛ کارتن خواب، اتوبوس خواب، سقف خواب و …

[ad_1]

در رفتن بازار اجاره در سال گذشته حداقل 150 درصد رشد داشته است و بسیاری از مستاجران را در کمین گذاشته است که عواقب خاص خود را دارد. راه‌هایی برای ساده‌سازی بازار اجاره وجود دارد، اما تاکنون دولت آن را دوست نداشته است. از آنها استفاده کن.

به گزارش فرارو، سیستم اجاره تجاری راهکاری است که توسط کارشناسان مسکن برای ساماندهی بازار اجاره پیشنهاد شده است. مهدی روانشادنیا کارشناس بازار مسکن راه ساماندهی بازار اجاره را استفاده از سامانه اجاره تجاری دانست. در رفتن وی گفت: قانون حمایت از ساخت و ساز خانه های استیجاری در سال 77 تصویب شد اما بیش از 23 سال از لغو این قانون می گذرد و اجرایی نمی شود.

رواناشدنیا در ادامه گفت: هدف اصلی چنین طرحی ساخت خانه با اجاره بلندمدت است، اما طبق آمارهای رسمی، واحدهای کوچک بیشترین تقاضا را در بازار اجاره دارند، بنابراین ساخت و سازها باید کوچک باشند. .

اساتید دانشگاه با بیان اینکه قانون حمایت از تولید خانه های استیجاری ایجاب می کند که حداقل 10 درصد از تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در برنامه پنج ساله باید به صورت اجاره ای و بر حسب مالکیت ساخته شود، اضافه می کنند: معافیت 100 درصدی مالیاتی. برای سازندگان مدت زیادی است که اجرایی نشده است، متاسفانه در صورت اجرای این قانون امید است تا پنج سال دیگر بازار اجاره بها تحت کنترل قرار گیرد. مدت زمان

احمدرضا سرحدی یکی دیگر از کارشناسان مسکن تاکید کرد که در کشورهای اروپایی شرکت های اجاره مسکن وجود دارد. در رفتن وی بیان کرد: در کشور ما باید از طریق سامانه اجاره تجاری این گونه شرکت ها ایجاد شود و با ارائه واحدهای اجاره ای آماده به صورت عمده عرضه شود، به عبارتی ساخت خانه های استیجاری در قطعات کوچک می تواند مشکل را حل کند، مستاجر زیاد است. ، اما متأسفانه شاهد هستیم که دولت در سال های اخیر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

اگر تولید واحدهای استیجاری در مقیاس بزرگ باشد، هرکسی می‌تواند متناسب با درآمد خود واحد مورد نظر خود را اجاره کند.دولت در بازارهای مختلف دخالت می‌کند اما در بازارهای تحت کنترل دولت همه کشورها یعنی مسکن ، هیچ کاری نمی کند.

پیامدهای اجتماعی افزایش چشمگیر اجاره بهای خانه؛  از سونامی غفلت تا افزایش بی خانمانیبا افزایش اجاره بها چه اتفاقی برای طبقه متوسط ​​افتاد؟
امان الله کرایی، اولین جامعه شناس گفتگوی فرعون وی با اشاره به تبعات جبران ناپذیر افزایش اجاره بها گفت: از چند منظر می توان اثرات اجتماعی افزایش قیمت مسکن را در درجه اول در شهرهای بزرگ مانند تهران و سایر کلانشهرهای مرکز پایین شهر بررسی کرد. با افزایش این قیمت ها چاره ای جز روی آوردن به حاشیه ها ندارند که آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

وی افزود: به دلیل این افراد طبقه متوسط ​​از نظر اقتصادی ضعیف شده و مجبور به نقل مکان به پایین شهر یا حاشیه شهر هستند که مشکلات زیادی ایجاد می کند چرا که طبقه آنها از نظر اقتصادی اما از نظر فرهنگی تغییر کرده است. از نظر سیاسی، طبیعتاً هیچ تأثیری نخواهد داشت.

کرایی گفت: حومه‌های اطراف کلانشهر با جمعیتی که قبلاً متراکم بودند و افسرهای ضعیف و فرودست در آنجا زندگی می‌کردند و اکنون بخشی از طبقه متوسط ​​به آنجا نقل مکان کرده‌اند و این مبارزه طبقاتی از امروز مشکلات متعددی را ایجاد کرده است. خواهد آورد این مناطق به طور طبیعی پرجمعیت هستند اما در دو سال اخیر مهاجرت به اطراف کلانشهر افزایش یافته است که بر مشکلات و مسائل این مناطق افزوده است.

این جامعه شناس افزود: انواع جرایم اجتماعی مانند کارتون، اتوبوس خواب، پشت بام خواب، قبر خواب و… افزایش یافته است. این یکی دیگر از موارد امروز به دلیل این مشکل مسکن است در حالی که بسیاری از زوج های جوان به دلیل نداشتن پول کافی برای پرداخت اجاره بها خانه های خود را ترک می کنند و همه به خانه پدر و مادر خود می روند که همین طور است. نوعی طلاق توافقی است.

وی افزود: همه اینها منجر به فروپاشی طبقه متوسط ​​شده است که نمونه ای از این فروپاشی افزایش قیمت مسکن است که بسیاری از جوانان طبقه متوسط ​​را به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها مجبور به مهاجرت از منطقه کرده است. آنها سال ها در آن زندگی می کنند و بسیاری از ارتباطات اجتماعی آنها در این منطقه شکل گرفته است، اما اکنون این افراد مجبور شده اند غرور خود را کنار بگذارند و در حاشیه زندگی کنند و مشکلات اجتماعی و روانی زیادی برای آنها به همراه داشته باشد.

کرای مقدم خاطرنشان کرد: بنابراین طبقه متوسط ​​از این وضعیت بیشترین ضربه را خورده است. از سوی دیگر قطعا آثار این پدیده اجتماعی در کوتاه مدت محسوس نخواهد بود، اما در میان مدت و بلندمدت موضوع دامنگیر جامعه می شود و دولت زمام امور را در دست می گیرد. در این زمینه شاهد ایجاد مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکتر نیز بوده ایم. شهر و سرزمین اجدادشان برگشته و روز به روز بر این قضیه افزوده می شود.

این جامعه شناس افزود: همانطور که می بینید نحوه برخورد جوانان با افراد میانسال و سالمند در مواجهه با افزایش اجاره بها متفاوت است، اما نکته نگران کننده این است که امروزه زوج های جوان و خانواده های متوسط ​​مجبور به پرداختن به مسکن هستند. ” تمام زندگی او را تحت الشعاع قرار داده و مشکلات روحی زیادی برای او ایجاد کرده است.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما