پیروزی شگفت انگیز آیفون 13 پرو مکس در برابر گلکسی اس 22 اولترا

[ad_1]

در رفتن Samsung Galaxy S22 Ultra که در حال حاضر یکی از بهترین های موجود در بازار است، بر اساس تست پردازنده Geekbench روی این پردازنده، بازی را به iPhone 13 Pro Max باخت.

به گفته فرارو، گوشی های سری گلکسی اس 22 سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی بازار هستند. آنها از تراشه پرچمدار نسل هشتم اسنپدراگون، آخرین تراشه کوالکام استفاده می کنند. اما هنوز قدرت این پردازنده به پردازنده A15 ساخت اپل که آیفون 13 پرو مکس را اجرا می کند نرسیده است.

در تست بنچمارک Geekbench 5 که از طریق PCMag انجام شد، گلکسی اس 22 اولترا با پردازنده نسل اول کوالکام اسنپدراگون 8 امتیاز 3433 را در تست چند هسته ای کسب کرد. این در شرایطی است که امتیاز آیفون 13 پرو مکس با تراشه A15 bionic ساخت اپل به 4647 رسیده است. نتایج مشابهی در آزمون تک هسته ای مشاهده شد. در این تست، آیفون 13 پرو مکس 1735 امتیاز و گلکسی اس 22 اولترا امتیاز 1232 را کسب کردند.

پیروزی شگفت انگیز آیفون 13 پرو مکس در برابر سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا
البته با توجه به دانش ما از پردازنده ها، این نتایج تعجب آور نیست. دستگاه مرجع Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 نتایج بسیار مشابهی را در دسامبر 2021 نشان داد و کمی بهتر از مدل قبلی خود بود. از سوی دیگر، پردازنده A15 اپل نسبت به مدل قبلی A14 بهبود قابل توجهی در عملکرد خود نشان داده است.

در مقایسه با نسل اول تراشه اسنپدراگون 8، در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 888 سال گذشته، Geek Bench در نقاط تک هسته ای 13 درصد و Geek Bench 9 درصد افزایش در نقاط چند هسته ای را نشان می دهند. چنین پیشرفت هایی به عنوان متوسط ​​طبقه بندی می شوند. با این حال، در تست‌های بنچمارک GFXBench، این تراشه در برخی فعالیت‌ها تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری داشت.

همانطور که ممکن است بارها شنیده باشید، رتبه‌بندی‌هایی که توسط بنچمارک‌ها به پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی داده می‌شود، با عملکرد این دستگاه‌ها هنگام استفاده در دنیای واقعی یکسان نیست. با این حال، این نمرات همچنان می تواند به عنوان شاخص های تقریبا قابل اعتماد در نظر گرفته شود. دقت این نکات به ویژه برای قابلیت های یک تراشه در هنگام اجرا و برخی عملکردهای سنگین دیگر مانند ویرایش ویدیو مشهود است.

پیروزی شگفت انگیز آیفون 13 پرو مکس در برابر سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا
واحد پردازش عصبی (NPU) یکی دیگر از وسواس های جدید برای سازندگان تراشه و کاربران آنها است. این ویژگی جدید به طور فزاینده ای در کارهایی مانند پردازش تصویر و صدا استفاده می شود. هسته پردازنده هوش مصنوعی کوالکام Hexagon نام دارد و ظاهراً به S22 Ultra در تست یادگیری ماشین بنچمارک Geekbench کمک کرده است تا امتیاز 448 را کسب کند. با این حال، این امتیاز بسیار کمتر از آیفون 13 پرو مکس است که در همان تست امتیاز 948 را کسب کرد.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما