چرا خوابیدن جلوی تلویزیون شما را خسته می کند؟

[ad_1]

صداهای ناآشنا در محیط جدید می تواند فعالیت مغز را افزایش داده و خواب را سخت تر کند.

یک مطالعه جدید در دانشگاه سالزبورگ در اتریش نشان داده است که شنیدن صداهای ناآشنا در هنگام خواب مغز را فعال تر می کند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که ما می توانیم اطلاعات مربوط به محیط خود را حتی در اتاق خواب نیز پردازش کنیم.

محقق مانوئل اسکابوس و همکارانش در دانشگاه سالزبورگ 17 فرد 23 ساله را به طور متوسط ​​در یک آزمایشگاه خواب دو شب بررسی کردند. فعالیت مغزی این افراد با استفاده از الکتروانسفالوگرام ردیابی شد. Shabbos گفت: “شب اول آزمایش برای ایجاد احساس راحتی در شرکت کنندگان با محیط جدید بود.”

شب بعد، در حالی که شرکت کنندگان در خواب بودند، صدای ضبط شده سخنرانی پخش شد. صدا یا برای فرد خوابیده ناآشنا بود یا برای شخص آشنا مانند پدر، مادر یا همسر. در هر دو مورد، صدا اغلب سه نام را بیان می کند، از جمله دو نام تصادفی اما رایج، و همچنین نام شخصی که در خواب است. صدای ضبط شده به مدت چهار دوره 90 دقیقه ای در شب پخش می شد. بین هر صدای ضبط شده یک فاصله 30 دقیقه ای وجود داشت تا راحت تر به خواب بروند.

صدا به حدی بود که شرکت کنندگان مجبور شدند از خواب بیدار شوند. شبوس ادامه داد: «ما سطح نویز را به صورت جداگانه تنظیم کردیم.

محققان دریافته‌اند که صداهای ناآشنا، مانند صدای تلویزیون، بیشتر از صداهای آشنا باعث فعالیت مغزی افراد در خواب می‌شود. به ویژه، زمانی که شرکت کنندگان صداهای ناآشنا را شنیدند، متوجه افزایش تعداد امواج مغزی به نام “کمپلکس” (کمپلکس) شدند.

Shabbos گفت: “ست های K جالب هستند زیرا به سرعت به یک اختلال پاسخ می دهند.” این واکنش به دو بخش تقسیم می شود. ابتدا مغز اطلاعات را پردازش می کند و سپس اطلاعات را مسدود می کند تا فرد خوابیده از خواب بیدار نشود.

اگر فعالیت مغزی شرکت کنندگان نشان می داد که آنها در آستانه بیدار شدن هستند، محققان صدای ضبط شده را پایین می آوردند تا شرکت کنندگان را بیدار نگه دارند.

شابوس افزود: «از نظر تکاملی منطقی است که چرا صداهای ناآشنا عملکرد مغز را قوی تر از صداهای آشنا می کند. صدای ناآشنا نباید در شب با شما صحبت کند، بنابراین زنگ خطر را به صدا در می آورد.

وی افزود: این یافته‌ها شاید دلیلی باشد که خوابیدن در یک محیط جدید مانند اتاق‌های هتل دشوار است.

جولی دربی‌شایر، محقق دانشگاه آکسفورد، گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که صداهای ناآشنا ممکن است بیشتر از صداهای آشنا برای افراد خواب آزاردهنده باشد. این نتایج را زمانی می بینیم که بیماران در بیمارستان نمی توانند بخوابند. این تا حدی به این دلیل است که تقریباً هیچ چیز در محیط بیمارستان آشنا نیست. بیماران علاوه بر صداهای ناآشنا با تجهیزات بیمارستانی ناآشنا و غیرمنتظره احاطه می شوند.

شبوس گفت: «کی ست ها در نیمه دوم شب به دلیل صداهای ناآشنا نسبت به نیمه اول کاهش یافت. این بدان معنی است که ما می توانیم تقریباً بدون اینکه متوجه باشیم چیز جدیدی یاد بگیریم.

با این حال، شابوس خاطرنشان کرد که این بدان معنا نیست که ما می توانیم کلمات جدید را در خواب یاد بگیریم. وی در ادامه گفت: شب ها نیاز به خواب و استراحت دارید و درست نخوابیدن بیشتر از اینکه برای یادگیری مفید باشد مضر است.

این مطالعه در Journal of Neuroscience منتشر شده است.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما