چرا Excel درست نیست – Zomit

[ad_1]

Excel یک ابزار عالی برای پردازش داده است. اما محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال ، اگر فرمول های بسیار پیچیده ای دارید که باز کردن یک فایل اکسل را برای شما مشکل می کند ، بهتر است از یک قالب دیگر استفاده کنید. اما در کدام مورد باید به دنبال جایگزین اکسل باشیم؟ در این مقاله به چند نمونه اشاره می کنیم.

پایگاه داده عظیم

اگر مهارت چندانی در زمینه کامپیوتر ندارید ، ممکن است فکر کنید Excel یا Google Sheets تنها راه ذخیره داده ها است. آخرین نسخه های Excel دارای 16،384 ستون و 1،048،576 ردیف هستند که تعداد کل سلول ها را به 17،179،869،184 می رساند. با وجود حجم زیاد داده ها ، باید در نظر داشته باشید که کامپیوتر تمام داده های Excel را به طور همزمان اجرا می کند. در نتیجه ، سرعت کامپیوتر ممکن است کاهش یابد. اما داشتن صد یا هزار خط مشکل نیست.

با این حال ، اگر سالها در حال تجزیه و تحلیل داده ها بوده اید یا بسیاری از کاربران اطلاعاتی را به فایل اضافه کرده اند ، حتی رایانه های قدرتمند نیز در بارگیری داده ها مشکل دارند. زیرا مایکروسافت تمام داده ها را بارگذاری می کند تا فایل باز شود. در حالی که Excel یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل داده های کوتاه مدت است ، اما اگر به داده های خاصی نیاز دارید ، بسیار گران خواهد بود.

یک جایگزین عالی برای ذخیره داده ها استفاده از نرم افزار یا خدمات پایگاه داده اختصاصی است. این نرم افزار دارای ویژگی های مشابه تجزیه و تحلیل داده ها است. اگر از طرفداران Microsoft Suite هستید ، می توانید این کار را انجام دهید دسترسی مایکروسافت همچنین استفاده کنید. سایر گزینه ها عبارتند از: پایگاه LibreOffice اشاره شده.

پایگاه داده عظیم

تجزیه و تحلیل داده های پیچیده

مایکروسافت اکسل دارای طیف گسترده ای از فرمول ها است. این نرم افزار شامل ساده ترین فرمولها از جمع و تفریق تا توابع پیچیده مانند ارزش فعلی خالص و پیش بینی است. با این حال ، اگر با کارهای پیچیده و چندگانه کار می کنید ، بهتر است به دنبال گزینه های دیگر باشید. اگر متغیرهای فرمول بر اساس داده های خام هستند ، Excel یک ابزار عالی است. اما اگر توابع بر اساس سلول های فرمول هستند ، بهتر است از یک ابزار تجزیه و تحلیل اختصاصی استفاده کنید.

اگر صفحات گسترده به فرمول های متعددی تکیه کنند ، سطح پیچیدگی بیشتر پیدا کردن خطاها را دشوار می کند. اگر فرمول ها سه خطی و طولانی هستند ؛ حتی اگر خطاها پیدا شوند ، نمی توانید آنها را به راحتی ردیابی کنید. به جای استفاده از Excel برای موقعیت های پیچیده ، زبان های برنامه نویسی مانند پایتون را یاد بگیرید. درک این زبان آسان است و شما منابع رایگان زیادی برای شروع دارید. اما اگر نمی خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید ، می توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل داده اختصاصی استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل داده های پیچیده

مدیریت پروژه

بسیاری از افراد قبل از ظهور ابزارهای مدیریت پروژه اختصاصی مانند Asana و Trelo از Microsoft Excel استفاده می کردند. راه اندازی پروژه ها در Excel آسان است و می توانید قالب هایی را برای این منظور بارگیری کنید. با این حال ، با رشد تیم و کار بر روی پروژه های بزرگتر ، همه چیز پیچیده تر می شود. مگر اینکه از نسخه آنلاین Excel استفاده کنید ، اعضای تیم نمی توانند از فایل مدیریت پروژه استفاده کنند. وقتی کارها و کارهای فرعی پیچیده تری اضافه می کنید ، می توانید اطلاعات زیادی را در یک صفحه پیدا کنید.

علاوه بر این ، هرچه افراد بیشتری به فایل دسترسی داشته باشند ، احتمال بیشتری وجود دارد که داده های ناخواسته را جمع آوری کنند. به عنوان مثال ، ممکن است سهواً فرمول ها را تغییر دهند یا اطلاعات حساس را حذف کنند. ایجاد و تعیین روابط پروژه نیز می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل ، بهتر است از یک برنامه مدیریت پروژه اختصاصی برای مدیریت تیم خود استفاده کنید. برنامه های مبتنی بر هدف به شما و تیم شما اجازه می دهد تا دید واضحی از تمام نیازهای خود داشته باشید. همچنین می توانید وظایفی را به اعضای خاصی اختصاص دهید تا هیچ چیز از نظر شما پنهان نماند. اگر به دنبال گزینه های مقرون به صرفه هستید ، می توانید از ابزارهای آنلاین مدیریت پروژه رایگان استفاده کنید.

ابزارهای مدیریت پروژه

فرم

Excel معمولاً به عنوان شکلی از دسترسی استفاده می شود. نمونه های زیادی از رویدادها و مجالس وجود دارد که از لپ تاپ و فایل های Excel برای ثبت نام مهمانان استفاده می کند. استفاده از Excel به عنوان یک فرم (هر صفحه گسترده) یک گزینه ایده آل است. زیرا سازمان دهندگان می توانند داده های خود را مستقیماً تجزیه و تحلیل کنند. با این حال ، استفاده از Excel به عنوان فرم معایبی دارد:

  • اول از همه ، شما هیچ کنترلی بر ورود اطلاعات ندارید و هرکسی می تواند اطلاعات اشتباه را تایپ کند. علاوه بر این ، استانداردسازی داده ها وجود ندارد. به عنوان مثال ، یک نفر ممکن است نیویورک را مستقل بنویسد و دیگری ممکن است از اختصارات NY استفاده کند و تجزیه و تحلیل داده ها را دشوار می کند.
  • ثانیاً ، اگر چندین سایت ثبت نام دارید ، مجموعه داده های جداگانه ای دریافت خواهید کرد که باید یکپارچه شوند. این زمان بر است و می تواند منجر به خطاهای داده و پردازش مجدد شود. این به این دلیل است که برخی از کاربران ممکن است دوبار اطلاعات خود را وارد کرده باشند.
  • سوم ، هیچ حریم خصوصی داده ها وجود ندارد. اگر از صفحه گسترده استفاده می کنید ، هرکسی می تواند داده ها را مرور کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کند. آنها همچنین می توانند داده های موجود را تغییر دهند.
  • در نهایت ، اگر از Excel برای ثبت نام آنلاین استفاده می کنید ، حداقل سعی کنید گزینه بهتری برای یک پایگاه داده بزرگ پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی

وقتی از Excel برای ردیابی داده های مالی استفاده می کنید ، می توانید به چندین منبع متصل شوید. این منابع می توانند سایر فایل های Excel و پایگاه های داده آنلاین و حتی وب سایت های مالی باشند. با این حال ، افزودن این موارد احتمال دریافت خطا یا اطلاعات قدیمی را نیز افزایش می دهد.

مقالات مرتبط:

به عنوان مثال ، در سال 2012 ، حادثه ای که در آن. P Morgan اتفاق افتاد که در آن از کل قیمتهای تصادفی به جای قیمتهای متوسط ​​برای محاسبه ریسک فرمول استفاده شد. این امر منجر به ضرر مالی 6 6 میلیارد دلاری برای شرکت شد که منجر به دو حوزه کوچکتر از مقدار واقعی شد. فرمول های اشتباه بخشی از مجموعه ای از خطاها هستند که می توانند صدمات زیادی را ایجاد کنند.

استفاده از نرم افزار اختصاصی

Microsoft Excel یک ابزار عالی برای کار با مجموعه داده های کوچک است. اما اگر می خواهید حجم کار خود را افزایش دهید ، بهتر است از نرم افزار اختصاصی استفاده کنید. استفاده از نرم افزار اختصاصی برای مقصود شما سرعت و بهینه سازی را افزایش می دهد. حتی اگر برخی از آنها به زمان و پول یا هر دو نیاز داشته باشند ، در دراز مدت پرداخت خواهند کرد.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما