چربی غالب نوعی داروی گیاهی است

[ad_1]

چربی مرغ و سایر بیماری های مزمن کبدی از جمله مهم ترین دستگیری هایی است که مردم جهان امروز به دلیل تغییر در رژیم غذایی و رژیم غذایی ناسالم انجام داده اند. محققان پیشنهاد کرده اند که برای غلبه بر این مشکل، هفت نوع عصاره گیاهی ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، کبد یکی از بزرگترین و مهم ترین غدد ترشحی بدن انسان است که به دلیل عدم پیشرفت و درمان این بیماری ها، به دلیل عوارض جانبی آن و همچنین به دلیل طولانی بودن آن، ناخواسته شده است. اصطلاح سیستم گردش خون و مرگ. بیماری کبد چرب وضعیتی است که در آن چربی در بافت های کبد تجمع می یابد. این بیماری به دو نوع چربی کبد الکلی و غیر الکلی تقسیم می شود. امروزه هپاتیت B شایع ترین بیماری مزمن کبد چرب غیر الکلی است که شیوع آن بین 2 تا 3 درصد در جهان است.

به گفته متخصصان، افزایش غلظت گلیسرید در سلول های کبد اولین گام در ایجاد این بیماری است که در صورت عدم کنترل، می تواند به مراحل پیشرفته ای مانند سیروز و آسیب کبدی منجر شود. علاوه بر این بیماری، یک عامل خطر مستقل برای دیابت نوع 2 و بیماری عروقی قلب وجود دارد. توسعه بیماری کبدی می تواند از مراحل اولیه هموروئید بدون هیچ نشانه ای از فعالیت کبدی پیشرفت کند و همچنان مشکلات هپاتیت، هپاتیت حاد و سرطان کبد را تشدید کرده است. امروزه از روش های مختلفی برای درمان این مشکل استفاده می شود، اما در این زمینه به داروهای گیاهی توجه ویژه ای شده است.

در همین حال، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه لرستان و دانشگاه امل تحقیقاتی را در مورد تأثیر یک مشتق از یک گیاه مشتق از هفت گیاه مختلف به نام پاپریکا بر جهش در کبد و متابولیسم چربی های مهم در آن آغاز کردند. .

در این مطالعه که بر روی حیوانات آزمایشگاهی تحت حیوانات مدل انجام شد، محققان ابتدا از ماده‌ای به نام اکسی تتراسایکلین برای چاق‌کردن یک موقعیت طولانی اثر و مشابه چاق‌کننده استفاده کردند و سپس از اثر مصنوعی هفت عصاره گیاهی مختلف از جمله مرم استفاده کردند. گل گاوزبان برای رهایی از مسمومیت های سمی در موش ها، کاساوا، بنفشه و کانگوروهای ایرانی را بررسی کرد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که عصاره مصنوعی هفت گیاه فوق تأثیر مثبتی در پیشبرد مسمومیت‌های کبدی و تغییر در متابولیسم چربی‌ها در بدن دارد و به نسبت مساوی از آنزیم‌های کبدی اثرات محافظتی دارد.

مسعود علیرضایی محقق گروه بیوشیمی دانشگاه لرستان و همکارانش گفت:

آنها می افزایند: “به طور کلی، هفت گیاه دارویی تولید شده تحت به اصطلاح پاپریکا تجاری می توانند متابولیسم آنزیم ها و چربی ها را در روش های درمانی و سلامت حیوانات تغییر دهند.” اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، تجزیه و تحلیل چندگانه فاکتورهای بیوشیمیایی روی کبد و خون انجام شده است.

ترکیبات فنلی که معمولاً در گیاهان دارویی با غلظت های قابل توجه یافت می شوند، گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که اثرات درمانی و محافظتی قابل توجهی در رابطه با آنها از جمله آنتی اکسیدان های شناخته شده دارند. این ترکیبات برای درمان و محافظت از سلول های کبد در خواص اکسیداتیو معادل در نظر گرفته شده اند.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما