چقدر می توان در بورس خانه خرید؟

[ad_1]

ایسنا: زمزمه انتشار اوراق رهنی در بورس کالا شدت گرفته و براساس اطلاعات منتشر شده تاکنون، سازوکار این طرح به این صورت است که هر فرد می تواند از طریق اوراق رهنی از یک متر تا واحد کامل پیش خرید کند. چقدر سرمایه دارد؟ و اگر در سررسید یک واحد اوراق داشته باشد می تواند آن واحد را تحویل بگیرد و در غیر این صورت می تواند اوراق خود را به ارزش روز بفروشد و نقدا تسویه کند.

به گفته مسئولان، بازار سرمایه برای تسهیل پیش خرید مسکن برای متقاضیان فراهم می شود. در واقع این امکان برای افراد وجود دارد که برای حفظ قدرت خرید پس انداز خود اقدام به پیش خرید خانه در متراژ یک متر مربع و با توجه به نقدینگی خود کنند. این امر امکان فروش خانه را در قطعات کوچک و همچنین انجام معاملات ثانویه را فراهم می کند.

به عبارت دیگر بورس کالا به دنبال این است که بتواند خانه ها را به صورت متری و در قالب اوراق سلف استاندارد مسکن پیش فروش کند و این در شرایطی است که تضمین های لازم از سازنده اخذ شده و خریدار می تواند با خیال راحت اقدام به خرید کند. . ، انجام دهید.

همچنین در صورتی که سازنده در زمان سررسید به تعهدات خود عمل نکند، ممکن است توسط سازنده جبران شود و زیان احتمالی به خریدار جبران شود.

این طرح هم اکنون در کمیته قضایی سازمان بورس تایید شده و در مرحله تدوین آیین نامه است.

در بازار موازی آتی مسکن، بازار ثانویه وجود دارد. این بدان معناست که مردم می توانند خرید یا فروش مجدد کنند. بنابراین در زمان سررسید، اگر افراد یک واحد اوراق قرضه داشته باشند، می توانند آن واحد را تحویل بگیرند و در صورت عدم تمایل به تحویل، می توانند به صورت نقدی تسویه کنند.

به عنوان مثال فردی که ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد و توان خرید یک واحد آپارتمان را با استفاده از طرح متری فروشی در بورس ندارد و برای هر آپارتمان یک واحد توسط یک سازنده بزرگ قیمت گذاری می شود (مثلا هر واحد ۱۰ میلیون تومان). متری آپارتمان) یک آپارتمان 10 متری را پیش خرید می کند و ریسک نوسانات قیمت را برای خود پوشش می دهد و در آینده با پس انداز هایی که انجام داده می تواند مجدداً اوراق بخرد و واحد بخرد. .

منظور من این است که؛ جزئیات کامل این طرح هنوز منتشر نشده و شرایط آن به زودی اعلام خواهد شد.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما