چمران: در بودجه مترو تهران تنها 48 متر مترو ساخته می شود

[ad_1]

رئیس شورای شهر تهران گفت: بودجه جاری همچنان حاوی ایده هایی از گذشته است که کمکی به تشکیلات شورا نکرده است که این موضوع ایدئولوژی ما نیست و باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا؛ مهدی چمران پنجشنبه شب در جلسه منتخب شورای استان در مشهد افزود: بودجه سال 1401 توسط دولت جدید تهیه شده اما به تفکر انقلابی دولت جدید توجهی نشده است.

وی افزود: لایحه بودجه شوراها را مطالعه کرده ایم و موارد و انتقادات زیادی را به رئیس مجلس و کمیسیون های مختلف ارسال کرده ایم و بسیاری از پرونده ها بار مالی ندارند و باید حذف شوند.

وی افزود: به عنوان مثال یک سوم مالیات بر ارزش افزوده را برای خرید ماشین آلات به وزارت کشور داده اند و به شهرداری ها تحویل داده اند، شهرداری ها خودشان نمی توانند آن را بخرند و آیا نیاز به داشتن والدین دارند؟

رئیس سابق شورای عالی استان ها گفت: اگر با هم این خریدها را انجام دهند، شورای استان می تواند در این خریدها به آنها کمک کند، همانطور که قبلاً این فکر در بودجه بود و ما قبلاً آن را حذف کرده ایم، آمد.

چمران در ادامه گفت: برخی از شهرهای کوچک احساس می کنند که در بودجه به شهرهای بزرگ بیش از حد توجه شده است که اینطور نیست و انتظار می رود در توزیع بودجه عدالت رعایت شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تنها 50 میلیارد تومان برای بودجه مترو تهران در نظر گرفته شده است که در آن تنها 48 متر مترو ساخته می شود، اکنون طول شبکه مترو تهران 250 کیلومتر و تنها 200 کیلومتر است. مترو در 10 سال گذشته ساخته شده است.

چمران در ادامه گفت: در بودجه سال 1401 بودجه تمام متروهای کلان شهرها از جمله مشهد 500 میلیارد تومان است و مشخص نیست چه کاری می توان کرد و چند واگن خریداری کرد.

چمران گفت: دیروز حادثه قطار وام چهار سال پیش به دلیل عدم خرید واگن مترو و بی توجهی به خرید اتفاق افتاد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود قطعات یدکی و 500 واگن در انتظار قطعات یدکی و تعمیرات این حادثه هولناک رخ داد.

وی افزود: همه این دولت ها برای جلب توجه و رضایت مردم هزینه می کنند، اما نمی دانند که خیلی از رضایت مردم در دست این شوراهاست.

رئیس شورای شهر تهران درباره مشهد نیز گفت: نباید شهر را بر حرم امام رضا(ع) و اطراف آن تحمیل کنیم، بلکه مسائل معبد و زیارتی را در سایر نقاط شهر توزیع نکنیم.

چمران افزود: منتقدان بدانند که کل اقتصاد مشهد مدیون وجود حرم مطهر رضوی است و اگر جزء اصلی اقتصاد نباشد چرخه حیات 3.5 میلیون نفر از ساکنان شهر میسر نمی شود. ” .

جمعی از اعضای شورای عالی استان ها امروز پنجشنبه علاوه بر شرکت در این سمینار، از پروژه های مختلف گردشگری و عمرانی مشهد و ترکبه شاندیز بازدید و با مسئولان استانی دیدار کردند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما