چین ربات های مسلح به مرز هند فرستاده است

[ad_1]

بر اساس گزارشی که یک رسانه هندی منتشر کرده است، چین حداقل 400 سکوی رباتیک مسلح به مرز بین دو کشور ارسال کرده است.

به گزارش ایرنا، چین با ارسال سکوهای رباتیک مسلح در حال افزایش قدرت نیروهای دفاعی خود در مرزهای هند است. این واحدهای خودکار باید نقاط کوری را پوشش دهند که در آن نیروها سعی می کنند در ارتفاعات منطقه مورد مناقشه تبت بجنگند، جایی که هر دو کشور مدعی حاکمیت هستند.

چین هواپیماهای بدون سرنشین را برای تقویت مرزهای خود به منطقه اعزام کرده است. بر اساس اطلاعات دریافتی، ارتش آزادیبخش خلق چین این فناوری را در سال 2014 به کار گرفته بود، اما تاکنون از آن استفاده نشده است.

ارتش چین در حال حاضر از دو نوع مختلف هواپیمای بدون سرنشین، شارپ کلود و مول 200 استفاده می کند. نوع اول علاوه بر امکان انجام عملیات ناشناس با کنترل از راه دور قابل کنترل است و نوع دوم برای عملیات حمل اسلحه تا وزن 200 کیلوگرم با برد 50 کیلومتر استفاده می شود.

بر اساس این گزارش، حداقل 400 سکوی تسلیحات روباتیک در امتداد مرز چین و هند مستقر شده است. در واکنش به اقدام چین، هند اعلام کرده است که در حال بررسی آمادگی نظامی خود در امتداد مرز چین با اعزام نیروها و توپخانه های اضافی به منطقه است.

تلویزیون ملی چین (CCTV) قبلاً اعلام کرده بود که روبات ها به ارتش چین خواهند پیوست و از سیاست “ساخت چین 2025” خود به عنوان شرکت صنعتی آینده چین رونمایی کرد و آن را به مهم ترین اپراتور روباتیک جهان تبدیل کرد. طبق گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک، چین در فروش ربات های صنعتی رتبه اول را در جهان دارد و ایالات متحده در رتبه چهارم قرار دارد.

چهارمین کنفرانس جهانی رباتیک در سال 2018 در پکن با موضوع “ایجاد انگیزه هوش مصنوعی برای عصر جدید باز بودن و علایق مشترک” برگزار شد و تا سال 2025 فروخته شد.

علیرغم هشدارهای گروه های حقوق بشری مانند عفو بین الملل و مدرسه بین المللی حقوق بشر هاروارد، تلاش ها برای توسعه میدان های نبرد روباتیک در حال افزایش است. گروه های حقوق بشر به شدت با این اقدام مخالف هستند.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما